Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
AJP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 12:47 Viestin aihe: |
|
|
En heittänyt vakavalla mielellä tuota koulukiusaus kommenttiä mutta
kun katsoo sinun ja muutaman muun tekijän aikaan saannoksia niin hienoja ovat.Sen verran olen tehnyt puukäsitöitä itsekkin että tiedän ettei noita kahvoja valmista jokainen vastaantulija. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sakollaampuva Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 14:06 Viestin aihe: |
|
|
Hävetkää!Taas täytyy laittaa terä tilaukseen.Eikai nuita opi tekemään kun tekemällä.Projektina oisi kydextuppinen leuku.Osaisiko joku sanoa mistä voisi ostaa jotain keinonahkaa yms.Idea oisi päällystää kydexin sisäpinta ,vähän safarilandin pistoolikoteloiden tapaan,ettei naarmuta pintakäsittelyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 16:56 Viestin aihe: |
|
|
Sakollaampuva kirjoitti: | Hävetkää!Taas täytyy laittaa terä tilaukseen.Eikai nuita opi tekemään kun tekemällä.Projektina oisi kydextuppinen leuku.Osaisiko joku sanoa mistä voisi ostaa jotain keinonahkaa yms.Idea oisi päällystää kydexin sisäpinta ,vähän safarilandin pistoolikoteloiden tapaan,ettei naarmuta pintakäsittelyä. |
Suutarista olen joskus haulikon perälevyyn ohutta nahkaa ostanut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 18:11 Viestin aihe: |
|
|
Kuten ketjun otsikko edellyttäää niin hienojen jälkeen, vaihteeksi niitä ei niin hienoja vaan kruusailemattomia käyttiksiä. Tuli tuossa valmiiksi anopille sieni "puukko", hän kun ei jostain syystä varsinaista sieniveistä käytä. Ei ole kiilloitettu vaan hionnan jäljiltä. Teräkulma vain suussa ja 40 astetta ettei heti tylsy korviksia hietamaasta kaivaessa. Liki kokonaan kierrätys materiaalista. "Raakaterä" (mahd. Lauri? ostettu joskus jostain messuilta tai markkinoilta) laatikon pohjalta, pätkä messinkilattaa pakista (ei sen ruokailuastian ), kaverilta saadusta wenge puisesta astianpesukoneessa pilatusta leikkuu laudasta sahatusta palasesta ja jämä nahanrepaleesta.
Sähkö värkkejä tuon kasaamiseen ei ole pätkääkään käytetty, ja tehty keittiönpöydän ääressä ja soffalla röhnöttäen. Monasti kun kuulee "että oishan sitä kiva rakennella mutta kun ei ole vehkeitä eikä paikkaa..."
Huomenna vaihtuu päivälliseen (nam ) ja musta/siniseen villapaitaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 18:14 Viestin aihe: |
|
|
Emäntä on alkanut enenevässä määrin valittamaan minun harrastuksesta olin pelimies ja tein naistenpäiväksi hänelle puukon taas on askartelu aikaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 18:33 Viestin aihe: |
|
|
Älä nyt Wikke erinomaisen hieno työkaluhan tuo on, terän istutuskin on virheetön. minä nimittäin tiedän mitä on tehdä puukkoja käsityökaluilla kesällä ulkona Kuinka käsittelit tupet, että saat tuonlaisen pinnan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 18:36 Viestin aihe: |
|
|
Tuo ollut fraulein Wikellä käyttiksenä muutaman vuoden. Sitä ei ole vaivauduttu edes hiomaan (joskin käyttäjä näin toivoi) kiillottamisesta puhumattakaan...
Pään muotokieli-mielipuoli osio tungettu persiiseen ja keskitytty lepakko disainiin, eli että kunhan passaa räpylään oli sitten kyseessä veisto tahi nylky. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2012 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Kipinä kirjoitti: | terän istutuskin on virheetön. minä nimittäin tiedän mitä on tehdä puukkoja käsityökaluilla kesällä ulkona Kuinka käsittelit tupet, että saat tuonlaisen pinnan? |
Terän istuvuutta tulee arvostettua jos käsittelee jotain syötävää, oli se sitten tatti tai teeri. Ja sehän se hankalin osio puukon kasauksessa on...
Edit: Mukava kuulla että joku muukin tekee vaatimattomilla vehkeillä, Alasinta ei ole päässyt paukuttamaan moneen vuoteen mutta ehkä tulevaisuudessa...
Ompelun jälkeen vesipetsaa tummalla. Kuivuttua rasvaa (itse käytän Nykäsen mitalla eli fifti/siksti valjasrasvaa ja karnabauvahaa) ja pyyhkii sen rankalla kädellä nukkaamattomalla rievulla ja kiillottaa.
Idis "patinaisiin" tuppiin lähti kun aikanaan tarvitsin lempivyöhöni joka aika kulahtanut, sopivan tupen. Tuommoisessa ei käytön jäljet juuri näy, ja rasvaamalla nekin muuttuvat vai hienommiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leafs Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.03.2012 13:36 Viestin aihe: |
|
|
Suatana että puhuttelee Wiken puukot, varsinki viimeinen kuvissa oleva. Nätit tupet vielä, kruusaamatonta kauneutta. _________________ Blithering idiot |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.03.2012 20:11 Viestin aihe: |
|
|
tuo Wiken jälkimmäisen puukon kannakkeessa oleva leima on aika hieno
Eipä puukossakaan mitään vikaa, varmasti Rouva tykkäsi. _________________ Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-
-Marlinisti-Jouskaripelle- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
miketa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.03.2012 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Eka kertaa katsomassa tätä ketjua ja heti kolahti. Ootte te kyllä taiteilijoita, varsinki tuo wiken wengekahvainen on niin nätti ja yksinkertainen. Mitä tuollainen maksais? Itselläkin muutama puukko ollut jo vuosia tekeillä, mut paja puuttuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.03.2012 20:29 Viestin aihe: |
|
|
Farkkupuukko kokeilin tuota itse tehtyä micartaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tukelius Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.03.2012 20:51 Viestin aihe: |
|
|
onko kipinän puukkojen terässä oleva "loko" oma puumerkki? vai mitä se tarkoittaa? mietin vaa että mahdoinko saada sinun tekemän puukon lahjaksi viime syksynä... pitää vielä tarkistaa mut näyttää samalta merkiltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.03.2012 21:10 Viestin aihe: |
|
|
tukelius kirjoitti: | onko kipinän puukkojen terässä oleva "loko" oma puumerkki? vai mitä se tarkoittaa? mietin vaa että mahdoinko saada sinun tekemän puukon lahjaksi viime syksynä... pitää vielä tarkistaa mut näyttää samalta merkiltä. |
Ei ole minun tekemä terä, YP-Taonan terä on. Minulla ei ole valitettavasti sopivia tiloja terien tekoon joten joudun käyttämään askarteluissani osto teriä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tukelius Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.03.2012 21:19 Viestin aihe: |
|
|
okei jostai pohjanmaalta se puukko vissii oli. |
|
Takaisin alkuun |