Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
metsästäjä87
|
Lähetetty: 27.04.2004 13:06 Viestin aihe: hirvikoirat haukkuvat pihalla? |
|
|
minulla on 10kk ikäinen karhukoira joka yöllä usein haukku mikä siihen neuvoksi? Miksi? Onko sillä väliä mihin aikaan sitä ruokkii? Mikä on parhaiten sopivat ajat ruuan antamiseen.? Kiitoksia vastauksista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvenkiertäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.04.2004 23:54 Viestin aihe: |
|
|
itse ruokin koiraani illalla, yleensä tuossa yhdeksän, kymmenen aikoihin. en usko että sillä on kuitenkaan kovin suurta merkitystä koiran haukkumiseen. voihan se kuiten olla että koira on kylläisenä rauhallisempi ja myös hiljaisempi. luulisin että koirasi iän myötä rauhoittuu. oma koira on suomenpystykorva, jota yleisesti pidetään räkyttäjänä. totta onkin että kyseessä on verrattain äänekäs rotu, mutta olen huomannut että kyllä koiralla on aina jokin syy jos se haukkuu. monesti syy on sellainen jota ihminen ei huomaa, tai edes voi huomata.(esim juoksulla olevan nartun haju)
pystykorvaisilla on myös luonnostaan melko kova vartiontivietti ja ne ilmoittavat haukunnallaan pihan tuntumassa liikkuvista kaikenlaisista ötököistä. oma koira on 5v ja on oppinut jo siihen että kun ikkunasta pui nyrkkiä niin hiljenee. öisin ei kyllä ruukaa haukuskella. _________________ parempi yksi haukusta kuin kymmenen lennosta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
korvenkoluaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.04.2004 00:41 Viestin aihe: |
|
|
Sanoisin että ikävä pistää koiran haukkumaan. Kaverisi on laumaeläin, joka ei viihdy yksinään pidempiä aikoja. Oman aikansa ne voivat viihtyä yksinään mutta jossain vaiheessa niiden pitää päästä laumansa seuraan.
On tietysti koiria, jotka ovat omissa oloissaan mutta omat kaverini ovat aina olleet sellaiset pari metriä jaloista irti. Vaikka koira olisi sikeässä unessa niin muutaman metrin liikahdus ja koira liikkuu mukana. Ja taas uni jatkuu. Kyllähän ne on tarkoitettu "työkaluiksi" mutta ne ovat ansainneet paljon enemmän. Kokeile ottaa kaverisi sisätiloihin kun se sitä pyytää ja luulisin että haukkuminen loppuu siihen. _________________ korvenkoluaja ja ylpeä siitä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Retonkimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1407 Paikkakunta: Riekkomailla
|
Lähetetty: 28.04.2004 09:02 Viestin aihe: |
|
|
Ja jos ei sisälläkään rauhoitu niin ota viereesi sänkyyn jos se sitä pyytää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 28.04.2004 09:22 Viestin aihe: |
|
|
Retonkimies kirjoitti: | Ja jos ei sisälläkään rauhoitu niin ota viereesi sänkyyn jos se sitä pyytää. |
Ai senkö takia se haukkuu, että ei pääse viereen? Hitto ja mä olen ostanut kukkia ja vienyt elokuviin ja ties mitä. Nyt selvisi jatkuvan haukkumisen syy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Retonkimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1407 Paikkakunta: Riekkomailla
|
Lähetetty: 28.04.2004 13:35 Viestin aihe: |
|
|
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 29.06.2004 22:00 Viestin aihe: |
|
|
Itellä on kolme vuotias Jämptti ja on kyllä tarhassa hiljasimmista päästä.
Kaks sakemannia ja ajokoira huutavat paljon enemmän kuin jämpti joka haukkuu oikeastaan vain silloin jos joku metsän eläin hiippailee piha piirissä eli ei välitä hevosista yms. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|