Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Ardennie Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2012 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Tänään tuli maistettua Graham Beck Shiraz Cabernetia, etelä-Afrikasta. Yllättävän hyvä, täyteläisen lämmin, mausteinen ja marjainen. Edullinen, 10,08€ Alkossa. Täydensi mainiosti ruokajuomana hirvenpaistia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Redman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2012 23:28 Viestin aihe: |
|
|
En osaa sanoa, miten viinien sopivuutta voisi tarkalleen arvioida. Yksi perustekijä on kuitenkin, ettei pullon tai muutaman jälkeen ole perse ruvella. Näinkin on kotimaisten marjaviinien ja monien muiden maiden rakennettujen viinien maistelun jälkeen ollut
Itse en enää luota ns. uusien viinimaiden tuotteisiin ja markkinalauseisiin. Jos ja kun viini on rakennettu teknisesti, erilaisilla esansseilla, lisämausteilla ja mukakypsytetty tammilastuilla terästankeissa. Chilen viineissä olen viemäriin kaatanut maistamisen jälkeen parin vuoden ikäisiä "Gran Reservoja". Enää en luota juuri muihin kuin Riojan aitoihin tuotteisiin, joiden tekemistä olen paikan päälläkin käynyt maistelemassa. Niissä ei mainosteta luomua, vaikka sitä ne viininteon kannalta useilla bodegoilla ovatkin. Ranskan tai Italian viinit ovat mielestäni ehkä ylimainostettuja ja usein ylihintaisia. Italiaan en osaa luottaa muutoinkaan, sen on muutkin asiat kuin viiniosaamisen huijauspuuhat osoittaneet. Monet keskustelut Espanjan Riojan alueen tilanteesta luovat ainakin omaa uskoa siihen, että siellä on vielä vastuuntuntoa ja taistelua välistävetoa vastaan laadun puolesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rimpisääski Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.03.2012 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Vaikka itse en ranskalaisista viineistä liiemmin perusta, niin Chateauneuf-du-Papen alueen punaviinit ovat toimineet riistan (myös linnut) kanssa mainiosti. Tosin alta kahdenkympin ei noita taida Alkosta saada. Viime viikonloppuna meni yksi pullo juurikin kyseisen alueen viiniä teerenrinnan kanssa. Viini kestää kermaisemmankin kastikkeen, mutta toimii myös haudutetuille pataruoille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bearking 2.0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Elo 2011 Viestejä: 374 Paikkakunta: Mualiman napa
|
Lähetetty: 17.04.2012 00:09 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki nuo tuossa olevat viinit tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän Shiraz (tai syrah....riippuen millä puolella palloa ollaan) rypäleestä koostuvia.
Kyseinen rypälehän on varsin tunnettu toimivuudestaan lammasruokien kanssa.
Ja vaikka olen itse enemmän valkkarimiehiä, niin täytyy sanoa, että shiraz viinit on kyllä aina nappivalinta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Weatherby Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2009 Viestejä: 1587 Paikkakunta: Länsi-uusimaa
|
Lähetetty: 17.04.2012 09:29 Viestin aihe: |
|
|
Bearking 2.0 kirjoitti: |
Kaikki nuo tuossa olevat viinit tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän Shiraz (tai syrah....riippuen millä puolella palloa ollaan) rypäleestä koostuvia.
Kyseinen rypälehän on varsin tunnettu toimivuudestaan lammasruokien kanssa.
Ja vaikka olen itse enemmän valkkarimiehiä, niin täytyy sanoa, että shiraz viinit on kyllä aina nappivalinta. |
Kyllä ne ainakin omaan makuun istuu hyvin. Sopii riistan ja oikeastaan minkä tahansa lihan kanssa. Ja hinta/laatu yleensä aika hyvä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.01.2015 12:21 Viestin aihe: |
|
|
Taidan olla melkoinen juntti mutta vielä vuosienkaan kokeilemisen jälkeen en ole löytänyt yhtään viinä jota suostuisin nauttimaan ruuan kanssa,jotenkin viinien maku tappaa ruuan maun kokonaan ja jättää suuhun tympeän jälkimaun joka viipyy tunteja.
Raikas vesi on minun valintani. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSO Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.01.2015 17:11 Viestin aihe: |
|
|
El Coto, Tempranillo rypäle. Myös Eldorado sinihomejuuston (suht vahva) kanssa áinakin omaan makuun.
http://www.alko.fi/tuotteet/006691/ _________________ Turha armoa on viivyttää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika S. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2015 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Italialainen herra Gennaro Contaldo sanoo näin: "The wine you drink it is the wine you cook it".
Pitää paikkansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2015 10:41 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Taidan olla melkoinen juntti mutta vielä vuosienkaan kokeilemisen jälkeen en ole löytänyt yhtään viinä jota suostuisin nauttimaan ruuan kanssa,jotenkin viinien maku tappaa ruuan maun kokonaan ja jättää suuhun tympeän jälkimaun joka viipyy tunteja.
Raikas vesi on minun valintani. |
Jostain syystä tämä kokemuksesi ei yllätä lainkaan. Ei sulla kyllä ikinä onnistu mikään. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2015 10:45 Viestin aihe: |
|
|
No makuasiahan se tuokin on,ruuanlaitossa viinin maku on ok. mutta juomana aika karmeaa.
Kuin pilaantunutta mehua... _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MPOulu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2015 11:00 Viestin aihe: |
|
|
Mika S. kirjoitti: | Italialainen herra Gennaro Contaldo sanoo näin: "The wine you drink it is the wine you cook it".
Pitää paikkansa. |
ja tuohon kun lisää sen nyrkkisäännön että ruoanlaitossa ei kannata käyttää huonoja viinejä koska ei se sinne ruokaan lisättynä enää parane. _________________ Soft core hunttaaja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AnttiSn Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2015 15:21 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | No makuasiahan se tuokin on,ruuanlaitossa viinin maku on ok. mutta juomana aika karmeaa.
Kuin pilaantunutta mehua... |
Kokeilepas tehdä vaikka kala-/äyriäisrisotto ja ostat siihen kylkeen Vino Sur 23 Riesslingin. Ei ole kovinkaan kaksinen kokintyö ja lopputulos oli ainaskin omasta mielestä kerrassaan mahtava! Siinä on viini ja ruoka harmoniassa, jos jossain. Itse tykkään juuri tuonlaisista yksinkertaisista viineistä, joiden maistelu tapahtuu huomaamattomasti eikä tarvitse miettiä että mikä tuo vivahtava sivumaku on - niitä ei nimittäin ole eikä mielestäni myöskään tarvita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2015 15:24 Viestin aihe: |
|
|
No täytyypä testata,ei se haittaakkaan vaikka ei viini maistuisikaan,jotkut valkoviinit menevät seurusteluviineinä pikku tippoja maistellen mutta ruuan kanssa ei ole oikein koskaan maistunut,punaviiniä ei voi kuvitellakkaan kuin ruuanlaitossa. _________________ Kertalaakiyhdistys
Viimeinen muokkaaja, heiluri pvm 20.01.2015 15:25, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MPOulu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2015 15:25 Viestin aihe: |
|
|
poisson sans boisson c'est poison _________________ Soft core hunttaaja |
|