Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.07.2012 21:56 Viestin aihe: |
|
|
mercury kirjoitti: |
tosiaan kun aloitus iski niin parveutuneet linnut otti ja lähti muuttamaan..
|
Minä olisin kyllä varovaisesti eri mieltä tuosta muuttamisesta. Uskon, että ruokinta hiljeni parven opittua, että siellähän käy kipeästi. Samalla uskon, että linnut eivät etelään lähteneet. Vaihtoivat vain ruokapaikkaa. Ainakin täälläpäin kyyhkyjä on koko syyskuun mukavasti niin kauan, kun pellot kynnetään mullokselle ja linnuilta loppuu ruoka. Neljä syksyä sitten ammuin viimeisen kyyhkyn lokakuun viimeisellä viikolla. Sama se on sorsien kanssa - niistäkin valtaosa pysyy maisemissa niin kauan, kun vain sulaa vettä löytyy ja ruokaa riittää. _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
QuackHead Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Hei 2010 Viestejä: 111 Paikkakunta: Passissa aina siellä sun täällä..
|
Lähetetty: 10.07.2012 00:17 Viestin aihe: |
|
|
Eipä olisi enää kuin kuukauden päivät H-hetkeen Mehtuu kuumekkin päässy nousemaan viime aikoina kun on kyyhkyjä ruvennu löytymään tuonne ykkösruokinnalle edellis vuosien tahtiin ja panokset ainakin suurimmaksi osaksi ostettu, jos muutaman kuvan vielä ostas edellisten n.50kpl parveen lisäksi ja kun on joka kaudelle jottain uuttakin tullut investoitua ( viime kaudelle 3D puku) niin nyt olisi tämmöinen hankintalistalla-->http://www.erakala.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=era004 onko kelläään kokemusta kyseisestä härpäkkeestä että onko enenpi hyötyä kun haittaaa? Ja aika suolaiselta tunnustaa tuo 80€ hinta ja muistelen joskus halvemmallakin olleen myynnissä jossain..? Pistetäänhä vielä muutama kuva viime syksyltä
Jottain ruokinnalta pölähtäneitä, oisko ollu 9. elokuuta
Kertokaapas viisammat että mikä mahtoi olla laina piekkari merkiltäään?
Kakkosruokinta käytiin korkkaamssa 13. päivä:
Tuossapa vielä videon pätkäää tuolta 2. ruokinnalta: http://www.youtube.com/watch?v=kOa39UBhvZE |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mercury Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2010 Viestejä: 487 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 09:10 Viestin aihe: |
|
|
Oisko tuo pienari Gaucher merkiltään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
harri.salo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 11:00 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Oisko tuo pienari Gaucher merkiltään. |
näyttäs olevan mulla kans tuollainen kaapissa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pitkänen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.07.2012 11:14 Viestin aihe: |
|
|
Syötölle on nyt laitettu 3 pylvästä korkeudeltaan 9m. Lanka saatiin viimein väliin ja nyt katotaan tykkääkö kyyhky istahtaa siihen vai pitääkö lankaa kiristää.
Näin aluksi kuskasin 3 ämpäriä huudeille. Ruokaa kuitenkin varattuna about 600kg.
Nyt toivotaan parasta! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-vsa- Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2008 Viestejä: 123 Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
|
Lähetetty: 10.07.2012 17:21 Viestin aihe: |
|
|
Eilen hommattu riistahernettä ja vietiin myös hieman uuteen paikkaan, jossa pyöriikin kyyhkyjä. Olisin kysellyt että oletteko liottaneet herneitä, kenties että ne hieman pehmiäisi vai meneekö kaupaksi myös aivan kovina? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jaskaaa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 17:29 Viestin aihe: |
|
|
Ite liotan hernettä aina joku 12h ennen ku vien ruokinnalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 18:37 Viestin aihe: |
|
|
En ole liotellut, kun ei ole liikaa aikaa uhrattavaksi tuohon valmisteluun. Joka vuosi olen saanut pienelläkin valmistelulla 10-20 kyyhkystä pakkaseen ja ekan viikon aikana saadut olen syönyt.
En ole kokenut tässä mittakaavassa tapahtuvan metsästyksen parantuvan sen enempää, kun en tarvi talven varalle kuin sen kymmenkunta pulua pakkaseen ja vähän rillattavaa pulujahdin ajaksi.
Yksi vinkki, jonka joskus kuulin, on suolan vieminen ruokintapaikalle. Esim. kannon päälle tai kai se käy herneen sekaankin. Sen tarkemmin en muista, miten suola tarjoiltiin, mutta voisin kuvitella, että suola pitäisi kylvää esim. hieman puun alle, jotta siitä on hyötyä pidempään ja sade ei huuhdo sitä olemattomiin. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-vsa- Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2008 Viestejä: 123 Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
|
Lähetetty: 10.07.2012 18:46 Viestin aihe: |
|
|
Omalla paikallani tällä suolalla ei ole niin merkityskä koska vierestä löytyy soulakivi jota käyvät nokkimassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Lankomies muisteli joskus että naudoille tarjottu kivennäisjauhe veti kovasti puluja, ja itse olen pari vuotta sekä suolaa että Agrimarketista haettua kivennäistä. En osaa kuitenkaan arvioida kumpi noista sitten on maittavampaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Carlsberg Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 19:42 Viestin aihe: hernettä |
|
|
eipä paljo tarvii hernehiä liottaa viimekin yönä tuli 35mm vettä,pelto on kohta järvi  _________________ Ei se mehtä viimestään anna!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 20:15 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Lankomies muisteli joskus että naudoille tarjottu kivennäisjauhe veti kovasti puluja, ja itse olen pari vuotta sekä suolaa että Agrimarketista haettua kivennäistä. En osaa kuitenkaan arvioida kumpi noista sitten on maittavampaa... |
Nytpäs muistankin, kun naapuri pitää nuolukiveä elukoille, niin sieltähän lähtee joka kerran ohi mentäessä kyyhkysiä juurelta. Kyllähän siinä kivennäisten "magneettisuudessa" on ilmeisesti joku taika. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-Huurreteeri- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2012 20:39 Viestin aihe: |
|
|
Kuinkahan kauan on porukalla yleensä mennyt että kyyhkyt löytää uuden ruokapaikan, kun tuli tuo ruokinta lauantaina aloitettua ja viime syksyinä ainakin samoilla paikoilla on pyörinyt hyvin kyyhkyä? Onko kyyhkylääset mustikoita syömäs tähän aikaan vai tulevatko ruokinnallekkin?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
timoson Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Kes 2012 Viestejä: 1163 Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 10.07.2012 20:51 Viestin aihe: |
|
|
2-3pv jos huippupesimä alueella. Kyllä ne ruokinnalle ilmestyy, Kestänee hetken että haju tarttuu niiden nokkiin. _________________ Ei italialaisen voittanutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|