Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 30.05.2012 08:32 Viestin aihe: |
|
|
akseli kirjoitti: | Jotenki noissa uuden mallin muttereissa tuo kuvio ihmetyttää, näyttää jotenki "tukkoisemmalta" kuin vanhoissa, onko kokemusta?
|
Kyllähän se aavistuksen "sivistyneempi" kuvio on, mutta tyhjenee kyllä ilman hapetustakin. Nappulat näyttäisi olevan jonkin verran kartiommat kuin vanhoissa, mikä auttaa puhdistumisessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 08.06.2012 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Yokohaman Geolandar M/T:t tuli hommattua. Melun suhteen ei ainakaan voi valittaa. Ensimmäiset 500 kilometriä takana ja kulutuskin on pysynyt suurinpiirtein samoissa lukemissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Giant Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Jou 2006 Viestejä: 434 Paikkakunta: Etelä
|
Lähetetty: 24.07.2012 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Tarttis X-Trailiin hommata uudet kesärenkaat ja ajattelinkin jos hommaisi jotkut karkeempikuvioiset.
Mutta kuinka paljon kovempaa meteliä tuollaiset esim. BF Allterrainit pitävät verrattuna normaaleihin katurenkaisiin.
Ajot kun ovat 90% asfaltilla niin kannattaako citymaasturiin tuollaisia offroad miesten varusteita hommata? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 24.07.2012 21:08 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu aika paljon autosta. Land Roverin disco 3:ssa ei kuulunut rengasmelua sisälle ollenkaan. Hiljaisin auto millä oon ajanu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Giant Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Jou 2006 Viestejä: 434 Paikkakunta: Etelä
|
Lähetetty: 24.07.2012 21:13 Viestin aihe: |
|
|
Ei tuo mikään kovin hiljainen auto ole. Siksi sitä mietinkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 25.07.2012 00:07 Viestin aihe: |
|
|
Nyt on KZJ95:ssä uudet mutikat. Vaikka tärisevät, niin ihan kohtuu hiljaiset ja huoletta ajanut 120kmh. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 25.07.2012 06:09 Viestin aihe: |
|
|
kukkohousu kirjoitti: | Nyt on KZJ95:ssä uudet mutikat. Vaikka tärisevät, niin ihan kohtuu hiljaiset ja huoletta ajanut 120kmh. |
Se tärinä vähenee muutaman tonnin jälkeen aika paljonkin. Uusina KM2:set tuntui tosi tärrääjiltä uusina varsinkin liikkeelle lähdettäessä ja pysähdyttäessä asfaltilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hunter87 Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2012 Viestejä: 111 Paikkakunta: Varkaus
|
Lähetetty: 23.08.2012 14:10 Viestin aihe: |
|
|
Tarkotus oli hankkia All-Terrain renkaat, mutta nyt alla pyöriikin BFG:n Mud-Terrainit 265/75*16 kokoisina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 23.08.2012 20:38 Viestin aihe: |
|
|
Mutikoilla ajettu kolmisen tonnia ja tärinä, jurina ja vispaus loppunut. Dieseliä menee pari litraa satasella normaalia enemmän, mutta maastossa ei sudi kuten all terrainit. Kuvio tyhjenee todella mallikkaasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tukivarsi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 445 Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme
|
Lähetetty: 25.08.2012 15:14 Viestin aihe: |
|
|
Minkälaisia paineita noilla mutikoilla pitäis pitää maantieajossa? Metsässä reilun kilon mutta mitä maantiellä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vt ***
Liittynyt: 22 Syy 2005 Viestejä: 333
|
Lähetetty: 25.08.2012 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Tukivarsi kirjoitti: | Minkälaisia paineita noilla mutikoilla pitäis pitää maantieajossa? Metsässä reilun kilon mutta mitä maantiellä? |
Paljoltihan se riippuu autosta, tai tarkemmin sen painosta... 2 - 2,5 bar sopii jo aika moneen.
Ja metässä voi koittaa laskea paineita sinne alle 1 bar. Mitä vähemmän, sen parempi, kunhan rengas vaan vanteella pysyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tukivarsi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 445 Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme
|
Lähetetty: 25.08.2012 21:45 Viestin aihe: |
|
|
vt kirjoitti: | Tukivarsi kirjoitti: | Minkälaisia paineita noilla mutikoilla pitäis pitää maantieajossa? Metsässä reilun kilon mutta mitä maantiellä? |
Paljoltihan se riippuu autosta, tai tarkemmin sen painosta... 2 - 2,5 bar sopii jo aika moneen.
Ja metässä voi koittaa laskea paineita sinne alle 1 bar. Mitä vähemmän, sen parempi, kunhan rengas vaan vanteella pysyy. |
Ykköspajero kyseessä, pari kiloo on nyt ja mietin että onko liikaa kun takaa kuluu nopeammin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vt ***
Liittynyt: 22 Syy 2005 Viestejä: 333
|
Lähetetty: 25.08.2012 22:00 Viestin aihe: |
|
|
Ei varmasti ainakaan liiallisten paineiden takia kulu takarenkaat nopeemmin tuossa tapauksessa, ellei sitten liian vähäisen paineen takia.
Näkyyköhän taka-akselissa jälkiä mistään suuremmasta tällistä? Se kun jos on vääntynyt, niin sitten pyöränkulmat myös pielessä ja renkaatkin kuluu vauhdilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jrussel Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2005 Viestejä: 549 Paikkakunta: Laukaa
|
Lähetetty: 25.08.2012 23:11 Viestin aihe: |
|
|
mul kakkoskoppasessa Pajessa 1,5 baarii kesät talvet ja kulunu aina tasasesti. _________________ en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jullukka Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 01 Elo 2011 Viestejä: 89
|
Lähetetty: 26.08.2012 09:55 Viestin aihe: |
|
|
Nissan navarassa General Grabberit 235/85/r16
Kiihtyvyys hieman heikkeni, mutta hiljaiset kovassa ajossa. sekä kierrokset tippui mukavasti koneesta satasen vauhdissa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|