Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
timoson Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Kes 2012 Viestejä: 1163 Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 28.07.2012 18:03 Viestin aihe: |
|
|
No ite ägräsin kaa samoilla korkeusilla ja ruokintapellolla kuvat ei oikein ole vetäny. Viljapellolla taasen eri asia. Ruokinnalle päästää 70 kyyhkyä ilman kuvia suoraan. _________________ Ei italialaisen voittanutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.07.2012 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Nyt voi olla, että puhun suuta suuremmalla, kun minulla ei ruokintapaikkojen pyynnistä kokemusta ole. Silti jotenkin tuntuu hassulta, että lintujen käytös olisi ruokintapellolla ja viljapellolla jotenkin erilainen.
Omat kokemukset ja blogin tarinat perustuu siis puitujen viljapeltojen pyyntiin. _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.07.2012 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Olisikohan valoa tunnelin päässä? Kävin tänään laittamassa ruokintalavat taas pyyntiin. Laitoin lopuksi kameraa käyntiin, niin kolme kyyhkyä lensi aivan läheltä ohi. Tekivät kuitenkin U-käännöksen ja hidastivat pellon päällä ja räpistelivät ilmassa hetken lähes paikallaan. Meikäläinen keskellä ruokintaa niin kaartoivat reilun sadan metrin päähän kuusen oksille. Eli ilmeisesti jonkinlaista kiinnostusta tuo paikka herättää.
Sieltä oksalta tarkkaillaan...
Tämä parvi lähes aina samassa paikassa tiellä, muutama sata metriä kyyhkyn tietä ruokinnalle.
|
|
Untuvikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.07.2012 22:21 Viestin aihe: |
|
|
Mitenköhän on, tuossa pihapiirin lähellä on yksi viiden kyyhkyn poikue, jota ruokin pellolle, olisikohan mitään mahdollista, että kyyhkyjä tulisi lisää kaukaakin enää tähän aikaan? _________________ halloota |
|
Takaisin alkuun |
|
|
manta Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.07.2012 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Untuvikko kirjoitti: | Mitenköhän on, tuossa pihapiirin lähellä on yksi viiden kyyhkyn poikue, jota ruokin pellolle, olisikohan mitään mahdollista, että kyyhkyjä tulisi lisää kaukaakin enää tähän aikaan? |
Varmasti tulee lisää jos vaan tarpeeksi avara paikka ja istumapuita löytyy.... taitaa siinä pyöriä 2-3kyyhkyn poikaset.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Untuvikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.07.2012 23:14 Viestin aihe: |
|
|
Joo. Pelto on kohtuu hyvä kokoinen ja metsän ympäröimä. Nyt vaan herne/kaura sekoitusta ja ohraa joka päivä laittamaan. _________________ halloota |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Dasan Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 29.07.2012 04:12 Viestin aihe: |
|
|
Kävin tuossa eilen kattelemassa peltoja, joilla oon tykännyt aloituksessa käydä kokeilemassa. Siellä on yleensä jonkin verran lintua ollut ja nytten tuntui olevan tyhjää kunnes tuli semmoinen 300 linnun parvi lepäämään kuusikkoon pellon viereen. Täytyy varmaan keskittyä lepopuujahtiin siellä, kun pellosta ei nyt löytynyt... Sitten joutuu käymään kokeilemassa melkein ummikkona yhtä paikkaa, joka on sadan kilometrin päässä. Kun viljelijä kutsui lintuja karkottamaan, koska niitä on enemmän kuin se on koskaan nähnyt ja tiedän sen pelloilla olleen kolmenkin tuhatta lintua joskus.
Olen kyllä käynyt skouttaamassa yhdet tutut lepopuutkin, joilla ollaan käyty ja se paikka on nyt tyhjä-
Tuosta kyyhkyn kuvastamisesta, en ole pellosta nähnyt kuin pari kertaa kuvien toimivan ja lepopuissa ne tuntuu vetävän tosi hyvin lintua. Tiedä sitten oonko tehnyt jotain väärin tuolla pellolla kuvastaessa. _________________ http://paijanteen-erat.blogspot.com/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
epe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2012 09:36 Viestin aihe: |
|
|
.....Naakan juuttaan oli löytäny pellolle.... n.100kpl |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2012 10:33 Viestin aihe: |
|
|
Untuvikko kirjoitti: | Mitenköhän on, tuossa pihapiirin lähellä on yksi viiden kyyhkyn poikue, jota ruokin pellolle, olisikohan mitään mahdollista, että kyyhkyjä tulisi lisää kaukaakin enää tähän aikaan? |
Ei se ole niinkuin "tähän aikaan", sillä nyt on parhainta aikaa pistää se ruokinta. Jos pistät aiemmin, niin osa muuttaa tai paikalle tulee haukkoja, jotka vesittää ruokinnan hienosti juuri vähän ennen jahdin alkua.
Itse olen ruokkinut about 10 vuotta ja jos aloitan liian aikaisin, kyyhkyt häipyy tai sitten paikalle löytyy puolenkymmentä kanahaukkaa, jotka alkaa sitten pommittamaan puluparvea hajalle. Tämän takia olen aikaisintaan aloittanut ruokinnan heinäkuun 2. viikolla, mieluiten heinäkuun 3. tai 4. viikolla. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jaskaaa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2012 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Ite alotin eilen ruokinnan uudessa paikassa kun vanha ei toiminu.. Olin aamusta tarkkailemassa lentoreitii ja laitoin ruokinnan sen varteen. Peltoon joka oli mustalla maalla eikä siihen tehdä mitää tänä vuonna onneks nii pitäis toimii |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2012 12:28 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ne ruokinnat toimii, suurin osa vetää ainakin 2. vuotena kyyhkysiä enemmänkin. Itse olen tuossa pohtinut, että melkein tärkeintä hommassa on jatkuvuus. Kun on useamman vuoden ruokkinut samalla paikalla, niin kyyhkysiäkin on enemmän paikalla jo valmiiksi, kuin aiempina vuosina.
Itselläni meni suurinpiirtein niin, että kun 2000-luvun alussa testailin ekoja kertoja, puluja tuli ehkä vähän toistakymmentä. Toissavuonna kyyhkysiä oli ennen jahtia laskien toista sataa paikalla ja herneen kulutus oli sen mukaista. Viime vuosi meni imelkein hutiin, kun herneet loppui kesken, mutta saa nähdä miten tänä vuonna. Toki viime syksynäkin puluja tuli toistakymmentä ruokinnalta ammuttua, joten ei se täysin tyhjiin mennyt, vaikkei viimeisen viikon aikana paikalla ollut edes ruokaa. Toiseksi kävin metsällä siinä pellon reunassa vain 5 kertaa, yhtään tyhjää reissua ei tullut. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mercury Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2010 Viestejä: 487 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 29.07.2012 21:18 Viestin aihe: |
|
|
viikonlopun aikana oli tullut oiken ryntäys ruokintapaikalle. kävin lisäämässä illalla ruokaa paikalle niin noin 50 kyyhkystä havainto! aika kova tulos viikonlopun aikana. nyt vaan pidetään huolta ettei ruoka pääse missään vaiheessa loppumaan.. _________________ joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.07.2012 22:11 Viestin aihe: |
|
|
9 kyyhkystä lähti ruokinnalta, mielestäni kelpo alku, kun tähdätään tuonne elokuun 10. päivään. 25.7.2012 taisi olla päivä, kun puluille ohraa pistin joitakin kymmeniä kiloja. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, elokuun 1. viikolla menee se 40 kiloa päivässä jyviä / hernettä ja puluparvi on semmoinen yli 50 lintua.
Katsotaan nyt, miten käy, hyvältä näyttää. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lyrurus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2012 09:28 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on muotoutumassa heikko hypoteesi kuvien käytön ja haukkaprobleeman välisestä suhteesta. Eräs tuttu kaveri on nimittäin pitänyt pienimuotoista ruokintapaikkaa jo vuosikausia, koko kesän, eikä haukat ole koskaan pelotelleet sitä tyhjäksi - niin kuin minun ruokintapaikoille aika usein käy. Tuolla ruokintapaikalla on jatkuvasti kymmenkunta kyyhkynkuvaa, puissa ja maassa, ja haukoilla on tapana käydä niitä kopsauttelemassa, mutta tuo jatkuva epäonnistuminen jotenkin hämmentää niitä, eivätkä ne viritä paikalle sellaista jatkuvaa päivystystä niin kuin pahimmillaan tapahtuu.
Vähän samansuuntaisia havaintoja on minullakin. - Täytyy vähän testailla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2012 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Lyrurus kirjoitti: | Minulla on muotoutumassa heikko hypoteesi kuvien käytön ja haukkaprobleeman välisestä suhteesta. Eräs tuttu kaveri on nimittäin pitänyt pienimuotoista ruokintapaikkaa jo vuosikausia, koko kesän, eikä haukat ole koskaan pelotelleet sitä tyhjäksi - niin kuin minun ruokintapaikoille aika usein käy. Tuolla ruokintapaikalla on jatkuvasti kymmenkunta kyyhkynkuvaa, puissa ja maassa, ja haukoilla on tapana käydä niitä kopsauttelemassa, mutta tuo jatkuva epäonnistuminen jotenkin hämmentää niitä, eivätkä ne viritä paikalle sellaista jatkuvaa päivystystä niin kuin pahimmillaan käy.
|
Tämähän on mielenkiintoinen ajatus ja toimivalta kuulostava skenaario! Varmasti tuossa jotain taikaa on. _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|