Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
_juide Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.09.2012 18:59 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilin aikanikuluksi tuota ohjetta mutta en saa siltikään näkymään karttaa ollenkaan. näkyyvaan pelkkä nuoli valkoisella pohjalla?
Tuo UP.kin vaikutti aika hyvältä mutta nyt sanoi että maksimimäärä karttoja ladattu ja pitäs ostaa joku tilaus mutta en tiennyt että mikä niistä on oikea. Jos tuohonkin joku osaisi neuvoa? Parempi kyllä vois olla tuo ilmainen ku sais toimiin ja oppis käyttään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
visvasyylä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.09.2012 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Juide zoomaa sitä valkoista "karttaa" kauemmas kunnes köydät pikkuruisen suomikartan sieltä.Nuoli suomen kohdalle ja jälleen zoomailet sitä lähemmäs.Nyt pääset sitten itse asiaan.
Ohan tuohon muitakin keinoja,mutta pääset tuollakin alkuun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.09.2012 19:42 Viestin aihe: Re: androidiin maasto navigointi ohjelmaa? |
|
|
_juide kirjoitti: | Eli oisko kellään tietoa saako android kännyköihin mielellään ilmaista karttaohjelmaa metsästys käyttöön?
Entisessä nokiassa pysty tallentamaan lähtöpaikan ja opasti siihen takaisin. Joku tuon tyylinen ohjelma kävis kans. |
http://www.viewranger.com/en-gb _________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 02.09.2012 20:06 Viestin aihe: |
|
|
visvasyylä kirjoitti: | Juide zoomaa sitä valkoista "karttaa" kauemmas kunnes köydät pikkuruisen suomikartan sieltä.Nuoli suomen kohdalle ja jälleen zoomailet sitä lähemmäs.Nyt pääset sitten itse asiaan.
Ohan tuohon muitakin keinoja,mutta pääset tuollakin alkuun. |
Noinhan tuo onnistu. Mutta joutuuko sen aina kuin käynnistää ohjelman niin tekemään uudestaan?
Menee aika hitaaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
visvasyylä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.09.2012 20:23 Viestin aihe: |
|
|
Ei tarvi,muistaakseni saat tuon lukittua valikosta kun sopiva kohta kartasta on auki.(Eli kun oot sopivassa kohdassa,paina näyttöä hetkenaikaa,aukeaa kyseinen valikko.)
Omat puhelimet ovat nyt testissä ketunpyynnissä,niin ei voi asiaa tarkistaa.
Ehkä keppis tai joku muu voisi sen tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
keppis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.09.2012 16:39 Viestin aihe: |
|
|
Mä olen yleensä itse laittanut gps:n päälle, niin tuo keskittää itsensä kartalle automaattisesti.
Voin vielä kokeilla tuota kunhan palaan suomeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 09.09.2012 18:06 Viestin aihe: |
|
|
Nyt oon koittanu opetella tuota oruxmapsin käyttöä, mutta tuntuu vähän liian sekavalta mulle.
Niin osaako joku sanoa että miten tuohon UP:hen saa ladattua lisää karttoja. Mikä nuista pitää valita?
Riitääkö pelkästään tuo karttapaketti nuista vaihtoehdoista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harmahtava Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1713 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 19.09.2012 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Onko kukaan koittanut Karttaselainta? Löytyy siis nimellä Karttaselain. Sisältää Maanmittauslaitoksen kartat gps paikannuksella. _________________ MIKÄ? MISSÄ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
keppis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2012 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Toimiihan se, hinnoittelu on vaan melko syvältä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Erturo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2012 05:39 Viestin aihe: |
|
|
Osmosaali kirjoitti: | Onko kukaan koittanut Karttaselainta? Löytyy siis nimellä Karttaselain. Sisältää Maanmittauslaitoksen kartat gps paikannuksella. |
Minulla on ollut jo parisen vuotta, hyvin toimii omassa käytössäni niin symbianissa kuin androidissakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Alces Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 686 Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 20.09.2012 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia ohjeista. Helppoa oli asentaa tuo ja vaikuttaa ihan hyvältä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fleksi
|
Lähetetty: 22.09.2012 14:24 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on kanssa Karttaselain ollut reilun vuoden androidissa ja pelittänyt kyllä loistavasti. En oo vielä koiratutkana käyttäny mutta sitäkin ois tarkotus kokeilla. Hakkaa kyllä ainakin mun käytössä esim perus garminin käsigepsin jo pelkästään sillä että kartta on yksinkertaisesti niin paljon selvempi. Kannattaa kyllä ainakin kokeilla. Ja ei oo kyllä mun mielestä pahan hintanenkaan kun saa koko suomen kartat käyttöön ilmakuvista lähtien. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
litku Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.09.2012 16:23 Viestin aihe: |
|
|
SGS2 puhelimessa käytän karttaselainta ja hyvin toimii. On helppo ja selkeä käyttää. Ennen jahtikautta maksaa sen 10e/2kk niin voi mielinmäärin käyttää. _________________ Ahneella on kehno loppu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hlohi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.09.2012 18:16 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa miettiä myös Tracker for Android vaihtoehtoa. www.trackerhunter.com/android
Miten eroaa käsigepsinä muista?
- Saatavilla merikartat
- Maastokartoissa syvyyskäyrät
- Tilarajat (toki muissakin on)
- Maastokartat myös ulkomailta
- Käyttää useita eri karttapalvelimia, joten joku taso toimii vaikka olisi toisella palvelimella ongelmia (näitä ogelmiahan on ollut pääosin Maanmittauslaitoksen palvelimella viimeaikoina)
- Kaikkien talletettavien tietojen jakaminen kaverille (kiintopisteet, viivat, reitit) (jollain tasolla näitä on myös muissa)
- Ryhmä
Lisäksi ohjelmaan tulee tänä syksynä mm:
- jälkipeli oman ja seurattavien kohteiden suoritusten tarkkailuun
- kompassinäyttö
- havaintokirja havaintojen kirjaamiseen ja jakamiseen
... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|