Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
erämies. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.05.2005 19:12 Viestin aihe: MIkä jousipyssyssä kiehtoo?????????????? |
|
|
Mikä jousimetsästyksessä viehättää. Minä kyllä kannatan 110 %:sesti ampuma aseella metsästyksestä. Nii että mikä teitä Robin Huudeja jouskarissa viehättää????????? Siirtykää hyvät ihmiset haulikkoihin ja kivääreihin!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikke89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.05.2005 19:18 Viestin aihe: |
|
|
Minua ainakin kiehtoo jousimetsästyksen haasteellisuus... Metsällä en ole vielä jouseni kanssa käynyt, mutta ensi syksynä alkaa rusakkojahti taljan kanssa.
Kyllä jousimetsästäjistä suurin osa ruutiaseitakin käyttää, mutta aina ei tarvitse mennä siitä mistä aita on matalin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
erämies. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.05.2005 19:29 Viestin aihe: |
|
|
Mikke89 kirjoitti: | Minua ainakin kiehtoo jousimetsästyksen haasteellisuus... Metsällä en ole vielä jouseni kanssa käynyt, mutta ensi syksynä alkaa rusakkojahti taljan kanssa.
Kyllä jousimetsästäjistä suurin osa ruutiaseitakin käyttää, mutta aina ei tarvitse mennä siitä mistä aita on matalin. |
Mikke, ei se haulikolla ampuminenkaa oo aina helppoa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ainaosunut Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.05.2005 20:04 Viestin aihe: |
|
|
tämän voi poistaa
Viimeinen muokkaaja, ainaosunut pvm 16.04.2006 15:39, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
erämies. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.05.2005 20:40 Viestin aihe: Re: hä |
|
|
ainaosunut kirjoitti: | eikö ole?? jos on istuva jänis tai mikä tahansa alle 30m matkalla niin kyllä se melko helppo on ampua. muutenki onhan se vähän vaihtelua. pitää sentään jotain tehdäkki eikö vain juosta mettässä ja odottaa että joku lähtee lentoon tai juoksuun. |
hahahha nyt sinä vitsin murjasit mietippä uuestaan jos vaikka sorsa lentaa 30 metrin päässä täydellä teholla tai sitten jänis juoksee saman matkan päässä täyttä laukkaa ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juego Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2004 Viestejä: 2598 Paikkakunta: Kuikkapanta
|
Lähetetty: 19.05.2005 20:42 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen myös aikeissa rusakkojahdin puitteissa siirtyä käyttämään taljajousta. On tuo jänisten haulikolla ampuminen alkanut jo maistua puulta - -> ei mitään haastetta
Toista se on ampua ristiturpaa jousella ja jo senkin takia kun viihtyvät peijakkaat aivan asumusten kupeissa missä ei oikein kehtaa haulikolla jyräytellä.
Ja tuohon esim jäniksen ampumiseen täyteen vauhtiin haulikolla tuolle 30m matkalle ei nyt kummoisia taitoja tarvita, en ainakaan ite. Sorsa nyt on taas hiukka vaikeampi tapaus mutta ei paljoa kummempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
A.H Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.05.2005 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Toinen tykkää äidistä, toinen siskosta. Toisen saa helposti, toiselta joutuu jo vähän vonkaamaan.
Kyllä se ruutiukko taitaa helpommin päästä saaliin makuun, kuin nuoliukko.
Eli se haasteellisuus siinä suuri tekijä taitaa olla.
Ja itelläni on lisäksi kuulovaurio siinä mittakaavassa, että puhe kuuluu vielä normaali äänellä, mutta ei ole varaa pelleillä. Olisi tuo metsästys aika koomista kuulosuojainten kanssa, vaikka olisivat ns. kuulevaa mallia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ainaosunut Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.05.2005 20:53 Viestin aihe: |
|
|
tämän voi poistaa
Viimeinen muokkaaja, ainaosunut pvm 16.04.2006 15:38, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikke89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.05.2005 21:46 Viestin aihe: Re: hä |
|
|
erämies. kirjoitti: |
hahahha nyt sinä vitsin murjasit mietippä uuestaan jos vaikka sorsa lentaa 30 metrin päässä täydellä teholla tai sitten jänis juoksee saman matkan päässä täyttä laukkaa ! |
Minä en joustani aiokkaan käyttää sorsastukseen, vaan rusakkojahtiin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
grype Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.05.2005 23:35 Viestin aihe: beretta ja sakolainen kaappiin |
|
|
kymmenen vuotta kivääriä ja haulikkoa tullu kannettua ja ammuttua riistaa(lintuja satoja) sekä lentoon, latvaan miten vaan sattunu olemaan. hutejaki. jotenki vaan jousen haasteellisuus vetää. ja toiseksi leikkaan työkseni lihaa.joten filettä saa pöytään ilman ruudin polttamista. ei se saalis vaan se elämys!
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Huh 2005 Viestejä: 987 Paikkakunta: Ala-Ounasjoki
|
Lähetetty: 19.05.2005 23:44 Viestin aihe: |
|
|
en ole metsästänyt koskaan jousella, mutta haaveissa on. Ajattelisin, että jousimetsästäjä pääse lähemmäs luontoa jahdatessaan hiljaisella aseella. Lisäksi ampumatkat ovat aika paljon lyhyempiä kuin ruutiaseella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Faal Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.05.2005 01:11 Viestin aihe: Re: MIkä jousipyssyssä kiehtoo?????????????? |
|
|
erämies. kirjoitti: | Mikä jousimetsästyksessä viehättää. Minä kyllä kannatan 110 %:sesti ampuma aseella metsästyksestä. Nii että mikä teitä Robin Huudeja jouskarissa viehättää????????? Siirtykää hyvät ihmiset haulikkoihin ja kivääreihin!!! |
No mikä v ittu niissä aseissa sitten viehättää muka enemmän!??!
Lahtaamisen nautintoko...?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
snakeman Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.05.2005 10:45 Viestin aihe: |
|
|
Eikös näitä väittelyjä ole jo käyty ennenkin ja ihan tarpeeksi.
JOUSIMETSÄSTÄJÄT HUOMIO !!! Ei lähdetä mukaan tuohon
turhaan väittelyyn, se tuo vain pelkkää negatiivista julkisuutta ja
antaa kaikista metsästäjistä huonon kuvan.
Kyllä nuo väittelijät loppuvat kun eivät saa meistä seuraa.
Loppujen lopuksihan kaikki perustuu tietämättömyyteen.
TERVEISIN: SNAKEMAN |
|
Takaisin alkuun |
|
|
erämies. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.05.2005 18:06 Viestin aihe: Re: niinpä |
|
|
ainaosunut kirjoitti: | mutta tokihan erämies tajuaa ettei kaikki ole yhtä huonoja ampuun haulikolla kuin sinä. mutta kyllä itekki tulen silti haulikkoakin käyttämään. ja jousi on vasta tilattu mutta onpahan pientä vaihtelua ampua jousella. ja mitä tuohon robin huudiin tulee niin se kirjoitetaan robin hood |
Hohhoijjaa on se aina osunut niin kaikki tietävä mistä tiiät miten minä ammun ja väitätkö että ite et ammu koskaan ohi, oot varmaan tehny pienen kirjotus virheen tossa nimessäs , eikös siinä varmaan pitäs lukee ei ole koskaan osunut. Oot varmaan nii surkee ampumaan millää aseella ja oot muille kateellinen ja rupeet muitten ampuma taitoo arvostelemaan! Mee sinä helvettiin !!!!!!1 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
erämies. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.05.2005 18:08 Viestin aihe: Re: hä |
|
|
Minä en joustani aiokkaan käyttää sorsastukseen, vaan rusakkojahtiin...[/quote]
MIkke mie puhun haulikolla ampumisesta. Minä en harrasta mitään jouskari ammuntaa vaa ruuti aseella ampumista |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|