Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
MikaS Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 3984
|
Lähetetty: 25.05.2005 06:50 Viestin aihe: Miten Marlin 1895S:stä etutukki pois? |
|
|
Täytyy kysäistä ennenkuin aletaan käyttään voimaa.
Irroitin etutukin pannan, lähteekö se etutukki vetämällä eteenpäin pois, pannan lukituskappale piipun ja lippaan välissä näyttää estävän tämän. Vai täytyykö lipasputki irroittaa ennen etutukin irroitusta, niin mitenkä se lähtee? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2636
|
Lähetetty: 25.05.2005 17:59 Viestin aihe: |
|
|
Ei siinä ole pantaa, vaan U-kuppi? Kuppi ruuveineen pois, uudessa pyssyssä saattaa vähän ahistaa. Sitten makasiiniputken päästä ruuvi pois. Sitten vaan väännätetään lipasputkea ja etutukkia alaspäin kunnes putken pää vapautuu ja jousi sinkoaa sen makasiinistopparin lähimpään ikkunaan (siellä piippukiilassa on tappi, joka menee putken seinämän läpi stopparissa olevaa koloon), pyydystä siis stoppari jousineen kätöseen... Saatat joutua uudessa pyssyssä tekemään hieman taikaiskuliikeitä, että tehdasahistukset irtoaa. Makasiiniputki menee etutukin läpi omassa "reijässään", ja siis ne laskeutuu irti yhdessä. kun putken pää on vapaa, stoppari lasimurskan keskellä seinustalla, jousi purkajan sieraimessa ja etutukin etuosa takimmaisen piippukiilan ohitse vapaana, niin nyppäät systeemit eteen päin ja ne irtoaa rungon upotuksesta. Kasaamisessa ole huolellinen, että olemattomat ruuvit pysyy kondiksessa ja reijät osuu kohdilleen. Vaikka virittäjät suosittelee osien jättämistä löysälle piippujännitysten vähentämiseksi, niin laita ne kuitenkin huolella kiinni; rekkaloivat osat hakkaavat itsensä löysiksi, kiilat irtoilevat piipusta ja kolina loppuviimeksi tekee hallaa myös osunnalle. BTDT. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaS Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 3984
|
Lähetetty: 26.05.2005 08:08 Viestin aihe: |
|
|
Kiitokset vastauksesta.
Kerkisin saamaan etutukin irti, kun oli parempaa aikaa tutustua siihen. Täytyy sanoa että ohjeesi pitivät muuten paikkaansa, mutta se lippaan tulppa lensi seinään . Tiesin sitä vähän varoakin, mutta silti se pääsi yllättämään . Toivottavasti joku muu kerkiää lukemaan nämä ohjeet, ennekuin alkaa purkamaan asetta. Asehan ei ollut uusi, mutta todellakin siinä oli todella tiukat = hyvät sovitukset.
Mitä tarkkuuteen tulee, niin pistin pienisuurenoksisen "Pascon" päälle ja ammuin 100m. Ammuin laakin ja reikä näkyi, mutta sitten laukaukset 2-4 ei näkynytkään. 5:s tulikin sitten taas ensimmäisen viereen. Taululle mentäessä syy selvisi ensimmäinen reikä olikin vain vähän laajentunut . Tämän perusteella en ala jättämään mitään löysälle, vaan olkoon tiukkana nippuna.
Tukit saivatkin heti Nitro Morse käsittelyn ja tänään aletaan pistään öljyä pintaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
micke b Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Elo 2004 Viestejä: 255 Paikkakunta: Häme/Keski- Suomi
|
Lähetetty: 06.06.2005 11:14 Viestin aihe: |
|
|
Lähtikö Morsella lakka pois ja jouduitko harjailemaan karhennuksista? Löytyykö ko. Morse k-raudan hyllystä?
Itellä sama proggis edessä ennen syksyn jahteja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaS Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 3984
|
Lähetetty: 06.06.2005 12:02 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä ei ole karhennuksia, mutta siitä huolimatta joutui harjaa ja raapaa käyttämään. Lakka kyllä lähti paremmin kuin esim. suoraan hiomalla tai lämmittämällä. Tukissa on nyt nätti tasainen pinta, joka on paljon parempi, kuin se hilseilevä lakkapinta joka oli alunperin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|