Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iiroS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.10.2012 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Tänään käytiin reissulla oikeastaan yhdessä tärkeimmistä metsänkolkista, koiralla kerrassaan upea työ ja lähes puolen tunnin ja puolen kilometrin ryynäyksen jälkeen eräksi poikametto. Hieno fiilis toenperrään...
Kuvaajana rinnallatallustelija, puoliso siis _________________ Annan toisten mä talletella suuret setelit... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.10.2012 21:19 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: | Core kirjoitti: | "Minä olen kulkenut metsällä ensimmäistä kertaa jo vaipat jalassa, metsästys ura urkeni siitä kerrasta, taisin olla 5 vanha." |
Taskinen osaa tuon tarinan iskemisenkin! | Höh, ihan uskottavaahan tuo... Pitäähän ne monet hirvipassissa napottavat ikämiessarjalaisetkin vaippoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Klpr Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.10.2012 21:56 Viestin aihe: |
|
|
voi voi _________________ sole mikhän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.10.2012 22:15 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: | Ookko käyny ampuun teeriä hakkuuaukoilta? |
Ei jouda edes siihen kun menee kaikki aika täällä vouhkaamiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.10.2012 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Jokunen lintu niitä on taas tullut _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sojakka Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hei 2008 Viestejä: 275 Paikkakunta: Pohjois-Suomi
|
Lähetetty: 26.10.2012 00:44 Viestin aihe: |
|
|
Taskinen kirjoitti: | "Minä olen kulkenut metsällä ensimmäistä kertaa jo vaipat jalassa, metsästys ura urkeni siitä kerrasta, taisin olla 5 vanha." |
Opitko metsästäjäntutkintoon mennessä jo potalle? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.10.2012 00:52 Viestin aihe: |
|
|
Sojakka kirjoitti: | Taskinen kirjoitti: | "Minä olen kulkenut metsällä ensimmäistä kertaa jo vaipat jalassa, metsästys ura urkeni siitä kerrasta, taisin olla 5 vanha." |
Opitko metsästäjäntutkintoon mennessä jo potalle? |
Taskinen koittaa olla kovaa miestä, vaan kun ei oikein tulosta synny. Eihän sille mitään voi, toiset on semmosia ja toisen on tämmösiä. Jollain saattaa olla toinen pakastin, mitä täytetään linnun lihalla _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pete. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.10.2012 05:22 Viestin aihe: |
|
|
On se kumma kun ette pääse eroon tuosta pakkomielteestä nimeltä Taskinen.
Mikä se kuuluukaan suomalaisen perusluonteeseen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slowhand Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.10.2012 08:07 Viestin aihe: |
|
|
Ahneus! Tuo tänä päivänä kaikilla elämän aloilla rehottava perisynti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sampsah Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.10.2012 11:57 Viestin aihe: |
|
|
Tänään oli hyvä keli kun aamulla startattiin, mittari näytti -13 astetta. Siinä 9 pintaan oltiin paikoilla ja lähdettiin käveleen vakio reittiä.
On hakkuuaukkoa ja suota mutta ei lintua missään. Alku syksystä ja pari viikkoa sitten oli lintua kiitettävästi vielä mutta nyt linnut ovat kadonneet kokonaan, nyt kun pakkasia on pidellyt. Luntakin on nyt melkein 10cm..
Eli miten lintujen käytös muuttuu kun talvi alkaa tulla, lumi maassa ja pakkasia pitelee?
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
timhoe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.10.2012 12:01 Viestin aihe: |
|
|
Vähän olen samaa ihmetellyt itsekin. Hyviä pakkasaamuja nyt jo jokunen takana, tullut kierrettyä aukkoja ja soita - ei yhden ainutta selvää soidinta kuulunu koko syksynä. Tänäänkin aamulla lintuja oli hyvänlainen parvi suon laitamilla, mutta olivat mokomat ihan täysin hiljaa. Liian myöhään ne huomasin ja tilanne olikin sitten siinä tältä päivän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
^Rikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.10.2012 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Tuli aamusella muutama tunti käytyä kävelemässä lintuja etsien, mutta aika rauhallista oli. Muutaman teeren näki, mutta eipä ollut toivoakaan että olisi ampumaan päässyt joten meni ulkoiluksi.
Ukkometso olisi ollut mahdollista ampua haulikkoholliin mutta seura on rajoittanut metson metsästyksen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussijänismies Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Elo 2005 Viestejä: 2606 Paikkakunta: Hallan Aroilla...
|
Lähetetty: 26.10.2012 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Ei ne enää ehdi soida kun pitää tankata ankaraa talvea varten. Luonnon elukka tietää mitä tuleman pitää..
Sallassa tänään jo -25.1 pakkasta. _________________ Jussa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MARCOLIN Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2010 Viestejä: 1912 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 26.10.2012 14:00 Viestin aihe: |
|
|
Koko tämän viikon linnut ollut kateissa kun siperian ilmoja on pidellyt Tänä aamuna oli liikettä jo eritahtiin,eivät enää juuri peliään pidä muuten istuskelevat ja ihmettelevät korven menoa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pete 68 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.10.2012 15:37 Viestin aihe: |
|
|
Sampsah kirjoitti: | Tänään oli hyvä keli kun aamulla startattiin, mittari näytti -13 astetta. Siinä 9 pintaan oltiin paikoilla ja lähdettiin käveleen vakio reittiä.
On hakkuuaukkoa ja suota mutta ei lintua missään. Alku syksystä ja pari viikkoa sitten oli lintua kiitettävästi vielä mutta nyt linnut ovat kadonneet kokonaan, nyt kun pakkasia on pidellyt. Luntakin on nyt melkein 10cm..
Eli miten lintujen käytös muuttuu kun talvi alkaa tulla, lumi maassa ja pakkasia pitelee?
|
Täälä myös linnut "hukassa" vakio paikoilta,taitavat olla talvehtimis parvissa jo.Yhen ison (noin) 80 teertä näin eilen ku lensivät suon yli korkeella ja kovaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|