Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
MatiasS Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2011 Viestejä: 669
|
Lähetetty: 14.10.2012 18:28 Viestin aihe: |
|
|
ea kirjoitti: | MatiasS kirjoitti: | Miten olis webasto? |
Webasto on hyvä akun tyhjentäjä jos enemmän käyttää ja
ajomatkalla ei ehdi akku latautua. Muuten kätevä laite. | Mulla onki tarkotus laittaa lisäakku perään ja erotusrele väliin. Sitten vielä defan laturi kaveriksi. Ja mahollisesti isompaa laturia pellin alle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tERÄsMIES Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2007 Viestejä: 849
|
Lähetetty: 15.10.2012 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Mulla onki tarkotus laittaa lisäakku perään ja erotusrele väliin. Sitten vielä defan laturi kaveriksi. Ja mahollisesti isompaa laturia pellin alle. |
Varmasti hyvä ratkaisu, jos osaa viritellä. Minulla ei praktiikka varmaan riitä noin monimutkaiseen systeemin virittelyyn... _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MatiasS Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2011 Viestejä: 669
|
Lähetetty: 15.10.2012 21:17 Viestin aihe: |
|
|
No periaatteessa tuo ei pitäs mahottoman monimutkanen rojekti ko periaatteessa valmiita palikoita. Toki mulla on webasto valmiina niin sitä ei tarvi erikseen ostaa, muuten voi tulla koko paketista aika kalliski... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 16.10.2012 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Se menee noin:
Tuossa siis käytetään tuuletinta tuolla kakkosakulla. Pitää sittne olla kunnon touvit johtoina ja ei se itsestään lataannu vaan vaatii AINA ajoa tai muuta ulkoista latausta. Webaston / Eberin kanssa on oltava auto talvella vaikkapa C-Tekin päässä pikkuajossa jos meinaa että akku ei sippaa suht äkkiä.
Siltikin jos sisätiloja lämmittää, ei konetta, niin tuo Safire pesee Webastot ja Eberit kakssataa - nolla juuri siksi, että se ei syö kuin murto-osan virtaa noihin verrattuna. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 21.10.2012 19:14 Viestin aihe: yheksättä vuotta webasto 2kw webastoairtop. |
|
|
Mulla Retkeily transporterissa 2kw airtop webasto hyvin on tarennut
ja huomattavasti vähemmän vie virtasta tuo ilmalämmitin kuin vesilaitteet
ja sarjassa mukana termostaatti joka pitää sopivan lämpöisenä .
Tietenkin virta hupiakusta. Tuossa pakusyngrossa on taasen vesilämmittemen virran otto muutettu hupiakulle. Mutta kunhan herkeen
köyhtymästä ostan siihenkin ilma Webaston voi sitten siinäkin reissuilla
huilata.Jollei ole vedettävä hotellikoukussa. Mutta aivan sama onko Webasto vai Eberi tuo lämmitin mutta 2kw riittävä normipakuun. Ja virta tietenkin tuosta hupiakusta. Hintaa uudella noin 1000€ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2009 Viestejä: 534
|
Lähetetty: 26.10.2012 13:04 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä on portterissa vesiwebasto moottorille ja kapiinille. Sitten tavaratilalle on ilmawebasto. Autossa on tavan akku ja 2 kappaletta hupiakkuja. Tavan akulle on oma defan lisälaturi ja hupiakuille omansa, jolloin akut saa seinästä täyteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sako_92 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Tam 2006 Viestejä: 1425 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 26.10.2012 13:40 Viestin aihe: |
|
|
itellä on hupiakkuina 2x96a akut, jotka latautuu myös aurinkopaneelilla ja eilen hain 2kpl 75a geeliakkuja, jotka on tarkoitettu pyörätuoleihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tERÄsMIES Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2007 Viestejä: 849
|
Lähetetty: 26.10.2012 21:13 Viestin aihe: |
|
|
No nyt on lämppäri fiksattu auton perään.
Koko setti tuli maksamaan 160e:
-Kennolämmitin puhaltimella 110e
-3.5m lämppärin letkua+T-haarat2 2kpl+kolmiasentoinen tuulettimensäätökytkin+8 kpl lemmareita 50e.
-Tarkoitus oli laittaa hytin puolelle tuo pöhätin ja kennon etuosa ainoastaan takakoppiin, mutta istuimen jalat ja turvavyön kiinnikkeet eivät mahdollistaneet tuollaista asennusta. Koko pöhötin tuli takapaksin puolelle. Toisaalta helpotti kun ei tarvinnut tehdä väliseinään reikää.
Letkut liiti T-haaralla lämppärin letkuihin, eli kennot on nyt rinnan. Letkut vedin konehuoneesta kabiinin puolelle johtojen läpiviennin kautta, koska oli niin hyvän kokoinen reikä jo valmiina.
Sähköt vedin seuraavasti: Virta kuskin puolelta suoraan akusta kytkimelle (kojetauluun). Puhaltimesta maa suoraan runkoon ja ohjausvirrat puhaltimelta kytkimelle. Ainoa huonopuoli on että tulee suoraan akulta joten saattaa jäädä epähuomiossa pöhisemään ja imee akun tyhjäksi. Käytännössä kuitenkin on aika äänekäs tuo pöhistin joten tuskin se päälle unohtuu.. Huomenna selviää sitten, miten tuottaa lämpöä. Hanoja en letkuihin laittanut, mutta pitää lisäillä jos näyttää tarpeelliselta.
Pari kuvaa rojektista, kamerasta loppu kesken akku joten valmiista tuotoksesta kuvia ja raporttia myöhemmin:
Läpivienti konetilasta. vieressä lämppärin kennolle menevät letkut joista haaroitin.
[img][/img]
[img][/img][img][/img]
Tuossa kuva miten menee kopin puolelta taakse. Ei mhatunut letkut muovien alle. Pitää kehittää jotain niille...
[img][/img]
Tuossa komponentit jota käytettiin:
[img][/img] _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tERÄsMIES Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2007 Viestejä: 849
|
Lähetetty: 26.10.2012 21:14 Viestin aihe: |
|
|
tulipa piruvi pienenä nuot kuvat... Laittelen parempia myöhemmin.. _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tERÄsMIES Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2007 Viestejä: 849
|
Lähetetty: 02.11.2012 18:37 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin tuntuu pelittävän. Laitoin vielä vesikiertopumpun huolehtimaan nesteiden kierrosta. Pumppu on erillisen kytkimen alla, jos tuntuu ettei hytin kennolla riitä lämmintä niin voi kytkeä pumpun pois päältä jolloin kierto taka lämppärille hidastuu. Tässä muutama kuva valmiista rojektista:
Lämppäri
[img][/img]
Jäähdytysneste kiertoon liityntä
[img][/img]
Kiertovesipumppu, kopissa penkin alla.
[img][/img]
Kytkimet: virtalukon alla vihreä kytkin ohjaa pumppua ja oikealla rosterireunainen kytkin puhallinta.
[img][/img]
Kokonaiskustannukset oli 260e josta tuo kertovesipumppu 98e. _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tERÄsMIES Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2007 Viestejä: 849
|
Lähetetty: 30.11.2012 17:10 Viestin aihe: |
|
|
Juuri tuollanen tulia laitettua. Hyvin pöhöttää lämmintä. Tuo kiertovesi pumppu tehostaa kiertoa jolloin puhaltaa lämpimämpää ilmaa. Ainoa miinuspuoli on melkokova ääni. Eipä se tosin ajonaikana haittaa. _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 01.03.2021 18:33 Viestin aihe: |
|
|
Löytyykö foorumilta webastotietäjiä? Ei arvailua, vaan ihan oikeeta tietoa? Puhallin ja vesipumppu pelaa, mutta polttoainepumpulle ei tule sähköä. Sähköttömyys testattu polttimen kupeesta liittimestä, eli ei ole johto- eikä pumppuvika. Ohjausboksi kävi testattavana, ja ainoa vika oli puoliksi murtunut vesipumpun liitos -> korjattu. Pelasi testerissä korjauksen jälkeen. Eli missä vika? Hehku !&%¤#? Vai joku lämpötila-anturi rikki? Käynnistettäessä puhallin starttaa ja jää hurisemaan. Poltin diesel-mallia ja varmaan samalta aikajaksolta kuin autokin, eli -03-04.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havumetsä Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Syy 2012 Viestejä: 1121 Paikkakunta: Lappi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 06.03.2021 18:22 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Löytyykö foorumilta webastotietäjiä? Ei arvailua, vaan ihan oikeeta tietoa? Puhallin ja vesipumppu pelaa, mutta polttoainepumpulle ei tule sähköä. Sähköttömyys testattu polttimen kupeesta liittimestä, eli ei ole johto- eikä pumppuvika. Ohjausboksi kävi testattavana, ja ainoa vika oli puoliksi murtunut vesipumpun liitos -> korjattu. Pelasi testerissä korjauksen jälkeen. Eli missä vika? Hehku !&%¤#? Vai joku lämpötila-anturi rikki? Käynnistettäessä puhallin starttaa ja jää hurisemaan. Poltin diesel-mallia ja varmaan samalta aikajaksolta kuin autokin, eli -03-04.
/Antti |
Hehku oli vikakoodien perusteella.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|