Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
beccaccia Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.11.2012 16:19 Viestin aihe: |
|
|
Ite olin vkloppuna kyttyyllä niin neljä peuraa siinä tepasteli ! yksi kasipiikkinen pukki ja kolme lehmää! en raaskinut puristaa! Pukki oli niin nätti tulppaani ettei missään nimessä, enkä nyt tässä vaiheessa lehmääkään vielä ammu. ammun siltä mielummin vasan ensisyksynä !
Mutta vasan kyttääminen jatkuu ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kaarle Martel Sisällöntuottaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Muscle Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.11.2012 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Nyt oli pukki jo liki
Emä ja vasat oli jo pellossa kun menin koppiin. Siitä vasat siirtys 20m:n päähän minusta syömään omenia ja emä kuseskeli 100 m:n päässä. Sitten tuli pukki pellon nurkasta ( 200m.) lähti tulemaan kohti, ja hyppäsi takas metsään. Emä seuras silmä kovana sen liikettä metsässä. Sitten kuulus joku ihme "rääkäsy" ja vasat nosti hännät pystyyn ja juoksivat mettään ja emo perässä... Ei tulleet takas.
Ja päivällä naapuri soitti, että pikkupukki on joessa eikä pääse pois. No oli päässy tai hukkunu ennen kuin ehtisin paikalle. _________________ Talo punatiilinen, tammesta sen ovi. Tuollaiseen siviään elämään en mä oikeen sovi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ville M Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.11.2012 00:32 Viestin aihe: |
|
|
Eilen oli elämäni nopein peurakytis.
15.30 koppiin,paukku piippuun,ase pöydälle ja luukku auki. Asettelin siinä ikkunan karmille asepussia pehmusteeksi, nostin asepussista katseen ruokintapaikalle. Peuranvasahan se siellä tepasteli ruokkijaa kohti,kiersi varovaisesti ruokkijan ja rupesi syömään,takapuoli suoraan minua kohti. Kohta samasta suunnasta mistä vasa tuli,asteli paikalle pukki. Varmistin pois,ase poskelle ja pukki ristikkoon. Totesin pukin olevan säästettävää sorttia,joten ase pois poskelta. Peurat käyttäytyivät hieman levottomasti. Yhtäkkia ne säikähtivät jotakin ja lähtivät suoraan tulosuunnastaan poispäin. Pukki ei kuitenkaan juossut muutamaa metriä pitemmälle vaan pysähtyi hetkeksi ja kääntyi takaisin. Melkein heti vasa tuli takaisin ja kurvasi ruokkijalle, kylki minuun päin. Ristikko lavan taa, puristus liipaisimesta ja kello 15.40 peuran naarasvasa eräksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fygy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.11.2012 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Ville M kirjoitti: | Eilen oli elämäni nopein peurakytis.
15.30 koppiin,paukku piippuun,ase pöydälle ja luukku auki. Asettelin siinä ikkunan karmille asepussia pehmusteeksi, nostin asepussista katseen ruokintapaikalle. Peuranvasahan se siellä tepasteli ruokkijaa kohti,kiersi varovaisesti ruokkijan ja rupesi syömään,takapuoli suoraan minua kohti. Kohta samasta suunnasta mistä vasa tuli,asteli paikalle pukki. Varmistin pois,ase poskelle ja pukki ristikkoon. Totesin pukin olevan säästettävää sorttia,joten ase pois poskelta. Peurat käyttäytyivät hieman levottomasti. Yhtäkkia ne säikähtivät jotakin ja lähtivät suoraan tulosuunnastaan poispäin. Pukki ei kuitenkaan juossut muutamaa metriä pitemmälle vaan pysähtyi hetkeksi ja kääntyi takaisin. Melkein heti vasa tuli takaisin ja kurvasi ruokkijalle, kylki minuun päin. Ristikko lavan taa, puristus liipaisimesta ja kello 15.40 peuran naarasvasa eräksi. |
Se on välillä helppoo onnea kaadosta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.11.2012 09:21 Viestin aihe: |
|
|
fygy kirjoitti: | Ville M kirjoitti: | Eilen oli elämäni nopein peurakytis.
Jep, onneksi olkoon. Kyseessä oli drive in tarjous, joka tuskin toistuu ihan heti... _________________ http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 22.11.2012 09:54 Viestin aihe: |
|
|
Kaarle Martel kirjoitti: | fygy kirjoitti: | Ville M kirjoitti: | Eilen oli elämäni nopein peurakytis.
Jep, onneksi olkoon. Kyseessä oli drive in tarjous, joka tuskin toistuu ihan heti... |
No jaa, olen jotain yli kymmenen vhpeuraa kaatanut vierasjahdeissa kyttyyltä ja olisiko 5 tuollaista "drive in" tarjousta tullut vastaan. Osaan tarjouksista olen langennut ja osan jättänyt väliin.Toki kyse voi olla paljolti siitäkin että noita kytispaikkoja on pidetty rauhoituksessa jonkin aikaa ennen vieraiden saapumista ja/tai jahdinjärjestäjät ovat olleet tarkkaan hajulla, moneltako koppiin kannattaa mennä... _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.11.2012 09:58 Viestin aihe: |
|
|
Twist kirjoitti: | No jaa, olen jotain yli kymmenen vhpeuraa kaatanut vierasjahdeissa kyttyyltä ja olisiko 5 tuollaista "drive in" tarjousta tullut vastaan. Osaan tarjouksista olen langennut ja osan jättänyt väliin.Toki kyse voi olla paljolti siitäkin että noita kytispaikkoja on pidetty rauhoituksessa jonkin aikaa ennen vieraiden saapumista ja/tai jahdinjärjestäjät ovat olleet tarkkaan hajulla, moneltako koppiin kannattaa mennä... |
Niin no, itsellänikin tänä vuonna ollut aika hyvin tilanteita. Mutta juuri kuulin tuttavan tutusta, joka on käynyt nyt syksyllä 30 kertaa kytiksellä ennen kuin vasa tuli tähtäimeen. Jotta voipi tuo hieman pitkäveteistäkin välillä olla _________________ http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 22.11.2012 10:15 Viestin aihe: |
|
|
Kaarle Martel kirjoitti: | Twist kirjoitti: | No jaa, olen jotain yli kymmenen vhpeuraa kaatanut vierasjahdeissa kyttyyltä ja olisiko 5 tuollaista "drive in" tarjousta tullut vastaan. Osaan tarjouksista olen langennut ja osan jättänyt väliin.Toki kyse voi olla paljolti siitäkin että noita kytispaikkoja on pidetty rauhoituksessa jonkin aikaa ennen vieraiden saapumista ja/tai jahdinjärjestäjät ovat olleet tarkkaan hajulla, moneltako koppiin kannattaa mennä... |
Niin no, itsellänikin tänä vuonna ollut aika hyvin tilanteita. Mutta juuri kuulin tuttavan tutusta, joka on käynyt nyt syksyllä 30 kertaa kytiksellä ennen kuin vasa tuli tähtäimeen. Jotta voipi tuo hieman pitkäveteistäkin välillä olla |
joo, ja kuten tuossa esitinkin epäilykseni niin tuollainen vieras- /kaupallinen jahti on tietenkin luku sinänsä. Joskus on tosiaan tuntunut jo ihan liiankin helpolta, on tosin sitten istuttu useitakin iltoja iltapäivästä puolille öin. _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nettijussi Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5435 Paikkakunta: Muinais Suomi
|
Lähetetty: 22.11.2012 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Kaarle Martel kirjoitti: | Niin no, itsellänikin tänä vuonna ollut aika hyvin tilanteita. Mutta juuri kuulin tuttavan tutusta, joka on käynyt nyt syksyllä 30 kertaa kytiksellä ennen kuin vasa tuli tähtäimeen. Jotta voipi tuo hieman pitkäveteistäkin välillä olla |
On vissiin noita pyytömiehiä. Minäkin olen kuullu kavereista jokka illasta toiseen istuu kopeissaan, ei tuu mittään, tai sit ei sopivaa. Huvinsa kullakin.
Täs kuitenkin saattaa olla muut suuremmat syyt kyseessä, kotona voipi olla senverran "hilpeetä", että mukavampi istua kytiskopissa kuin kotosoffalla. Pyyntiluvan käyttäminen kun lopettaa tuon kytikselle menon.
Nettijussi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.11.2012 14:41 Viestin aihe: |
|
|
nettijussi kirjoitti: | Kaarle Martel kirjoitti: | Niin no, itsellänikin tänä vuonna ollut aika hyvin tilanteita. Mutta juuri kuulin tuttavan tutusta, joka on käynyt nyt syksyllä 30 kertaa kytiksellä ennen kuin vasa tuli tähtäimeen. Jotta voipi tuo hieman pitkäveteistäkin välillä olla |
On vissiin noita pyytömiehiä. Minäkin olen kuullu kavereista jokka illasta toiseen istuu kopeissaan, ei tuu mittään, tai sit ei sopivaa. Huvinsa kullakin.
Täs kuitenkin saattaa olla muut suuremmat syyt kyseessä, kotona voipi olla senverran "hilpeetä", että mukavampi istua kytiskopissa kuin kotosoffalla. Pyyntiluvan käyttäminen kun lopettaa tuon kytikselle menon.
Nettijussi |
Totta, enpä tullut ajatelleeksi, kun tuo oma vaimo on niin ihana ja rakas, jotta kiire on kotiin kyttyyltä... _________________ http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 22.11.2012 16:47 Viestin aihe: |
|
|
minulla nyt 10 iltaa takana ja 2. reissulla tuli kasipiikki eli joskus se ottaa... tosin noista istumisista valtaosa hirvipellolla joten osansa silläkin. eikä ole yhtään havaintoa peurasta näillä lopuilla reisuilla.
lumia ja kylmempää keliä odotellessa menen joutessani ampumaan majavia. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
turula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.11.2012 18:01 Viestin aihe: |
|
|
Mie olin toissatalvena elämäni ensimmäistä kertaa peurakytiksellä vieraana. Puolisen tuntia istuskelin siinä kojussa ja siihen tuli emä ja vasa. Tapoin sen vasan. Sottasin, jotta olipa virikkeellinen ilta. Kylmä ennätti jo siinä ajassa tulla. Nyt sitten olen päässyt koirajahtiin pari kertaa vieraaksi, ja se on kyllä mukavaa! _________________ Metsästys- ja luontoaiheisia valokuvia:
www.tuomoturunen.kuvat.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.11.2012 08:44 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Täs kuitenkin saattaa olla muut suuremmat syyt kyseessä, kotona voipi olla senverran "hilpeetä", että mukavampi istua kytiskopissa kuin kotosoffalla. Pyyntiluvan käyttäminen kun lopettaa tuon kytikselle menon. |
Noniin, päästiin asian ytimeen. Näinhän se just menee, kyl kytis aina sohvalla istumisen voittaa, vaik ei vaimos mitään vikaa olekaan. Ilmankos ei oo itellä vielä peuraa tänä vuonna kaatunu...
Tänä vuonna on ollu tähän mennes 13 kytiskertaa, yhteensä 25 h istumista. Peuroja on näkyny yhteensä 23 kpl (jakkaralta katsoen, ajomatkoilla vielä paljon enemmän), ampumapaikkoja olis ollu 3 melkoisen varmaa paikkaa (etäisyys alle 50 m) ja sen lisäks pari sellasta, et olis voinu hyvin yrittää (noin 100 m, hieman hämärää tai muuta). Nuo kaatohollit on vaan olleet kaikki pikkupukkeja, joita ei ole viittiny kaataa. Vasoja tai yksinäisiä lehmiä on koitettu hakea, mut ei oo kohalle vielä osunu... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
J0nzki Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Tou 2011 Viestejä: 24 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 23.11.2012 09:30 Viestin aihe: |
|
|
Edellispäivänä sain oman metsästäjäurani ensimmäisen peuran saaliiksi. Tais olla liki kahdeskymmenes reissu ja ensimmäinen peurahavainto. Pikku pukki asteli parin kymmenen metrin päähän katselemaan. Toinen sarvi tällä kaverilla kasvoi maata kohti joten eräksi päätin sen ottaa.
Oli kyllä pitkiä sekuntteja odotella peuran katselevan muualle kuin minua kohti, asehan ei tietenkään ollut käsissä...
Onneks ballistic tip teki tehtävänsä, tosin seuraavan peuran taidan ampua jollain muulla luodilla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|