Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
AR-M1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 151 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 28.01.2013 04:28 Viestin aihe: Itselataavan kiväärin puhdistus |
|
|
Tapoja on varmaan monia, mutta miten te suoritatte itselataavan kiväärin piipun puhdituksen. Puhun nyt siis asetyypistä jota ei saa aukaistua helposti tai ollenkaan.
Itse olen joutunut putsaamaan Winsun SXR:n piipun suusta varovasti sormilla puikkoa keskittäen ja Boresnakella.
Olisi varmaan tarpeen hommata joku ohjuri ja oikein kunnollinen puikko jota voisi sitten käyttää hyvällä omallatunnolla myös muissa kivääreissä.
Suosituksia mistä olette ohjurit ja hyvät puikot ostaneet ?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wetzlar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.01.2013 11:17 Viestin aihe: |
|
|
Ohjurina voit käyttää jotain katkaistua hylsyä, jonka suuosan ulkohalkaisija on vähän pienempi kuin piipun sisähalkaisija. Itse tein .30 kal. piipunsuunohjurin muistaakseni 6,5mm:stä hylsystä. _________________ - näillä mennään - |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AR-M1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 151 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 29.01.2013 01:45 Viestin aihe: |
|
|
Tuohan kuulostaa kätevältä ja ennenkaikkea edulliselta ratkaisulta. Onkos suositusta laadukkaalle puhdistuspuikolle ja vaikka linkkiä siihen.
? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.01.2013 10:46 Viestin aihe: |
|
|
Minä en ole koskaan käyttänyt ohjuria puhdistuspuikolle. Onko joku tosiaan pilannut piippunsa ilman ohjuria pelkästään siitä syystä ettei siis ole ollut ohjuria. Ei kai se puikko nyt niin vaarallinen ole sille piipulle??
Tässähän on siis taas yksi syy sille miksi kaikki ei ole kympissä.
Ps. käytättekö ohjuria sekä patruunapesän puolelta että piipun suusta niinkuin tässä. Yleensähhän itselaatavatkin pystyy puhdistamaan patruunapesän puolelta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|