Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ErkkiMetsola Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tou 2011 Viestejä: 580
|
Lähetetty: 10.02.2013 08:52 Viestin aihe: |
|
|
sammoo mieltä.
eikä joku karkea hinnastokaan olisi pahitteeksi, välttyisi turhilta hinnan tiedustelu soitoilta edullista etsiskelevä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 10.02.2013 09:01 Viestin aihe: |
|
|
ErkkiMetsola kirjoitti: | sammoo mieltä.
eikä joku karkea hinnastokaan olisi pahitteeksi, välttyisi turhilta hinnan tiedustelu soitoilta edullista etsiskelevä. |
Tuossahan tuo tuli aiemmin hintataso jo toisen kirjoittajan toimesta laiteltua. Puun laatu toki määrää sitten lopullisen hinnan. Ja mitä kuviin tulee niin ne saa edelleen tekijältä itseltään,todennnäkösesti sivut kyllä aikanaan väsää,mutta mies on vasta laittelemassa rojuja Ouluun,taitaa olla pikkasen tärkeämpääkin tekemistä kuin väsätä nettisivuja tässä vaiheessa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Honkila Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Mar 2012 Viestejä: 2637 Paikkakunta: Kainuu
|
Lähetetty: 10.02.2013 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Miljoonanick kirjoitti: | ErkkiMetsola kirjoitti: | sammoo mieltä.
eikä joku karkea hinnastokaan olisi pahitteeksi, välttyisi turhilta hinnan tiedustelu soitoilta edullista etsiskelevä. |
Tuossahan tuo tuli aiemmin hintataso jo toisen kirjoittajan toimesta laiteltua. Puun laatu toki määrää sitten lopullisen hinnan. Ja mitä kuviin tulee niin ne saa edelleen tekijältä itseltään,todennnäkösesti sivut kyllä aikanaan väsää,mutta mies on vasta laittelemassa rojuja Ouluun,taitaa olla pikkasen tärkeämpääkin tekemistä kuin väsätä nettisivuja tässä vaiheessa |
Juuri näin.. Ja toiselta kantilta ajateltuna, miksi pitäisi mainostaa jos asiakasta lappaa ovista ja ikkunoista. Vähän hukkaan heitettyä rahaa, ei ne nettisivutkaan ilmaset ole valmistaa ja ylläpitää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hellokitty Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Jou 2012 Viestejä: 3479
|
Lähetetty: 10.02.2013 12:46 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Kummaa salatiedettä tämä tukkien teko. Luulisi että olisi kannattavaa pistää noita kuvia jakoon eikä esimerkiksi nettisivuista olisi varmasti haittaa. Kyllähän noita asiakkaita virtaa Laurosen kautta mutta silti jaksaa ihmetyttää tämä salamyhkäisyys. |
Ei tuossa mitään salatiedettä ole.Kaveri ei ole vain saanut vermeitä
vielä siirettyä oulun suuntaan.
Jos nyt sitten"tämän kuun" aikana kuitenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ErkkiMetsola Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tou 2011 Viestejä: 580
|
Lähetetty: 11.02.2013 18:19 Viestin aihe: |
|
|
kyllä noi sivut helpottaa kummasti itse tekijääkin. jää turhat sähköposti kyselyt vähemmälle kun ihmiset näkee jo suoraan netistä mitä on tarjolla, eikä ala kyselemään ellei ole se tosi ostaja.
kun näitä lämpimikseen kyselijöitä ase-alalla piisaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 12.02.2013 09:45 Viestin aihe: |
|
|
ErkkiMetsola kirjoitti: | kyllä noi sivut helpottaa kummasti itse tekijääkin. jää turhat sähköposti kyselyt vähemmälle kun ihmiset näkee jo suoraan netistä mitä on tarjolla, eikä ala kyselemään ellei ole se tosi ostaja.
kun näitä lämpimikseen kyselijöitä ase-alalla piisaa. |
Siitä ne kyselyt ja tinkaamiset vasta alkaa, jos sähköpostiosoitteen sivuille laittaa, se on viimeinen virhe tuollaiselle yrittäjälle!
Jos haluaa kaikkia kyselijöitä miellyttää, niin pakko sen on palkata henkilö pelkkiä sähköposteja kirjoittamaan.
Kuten tälläkin foorumilla on selväksi tullut, jos ei alle 30 min täydellistä vastausta tule, niin kyseinen yrittäjä on täys kuspää, eikä sitä kiinnosta asiakkaiden rahat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ANOT Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Maa 2009 Viestejä: 740
|
Lähetetty: 12.02.2013 14:25 Viestin aihe: |
|
|
Puhelinnumerokin kannattaa jättää pois ja osoite, jos niin harmittaa asiakkaiten palvelu
Kyllä ne hintatiedot kannattaa laittaa nettisivuille, tietää asiakaskin missä suuruusluokassa liikutaan. Itekin ois voinu parilta kyselyltä välttyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 12.02.2013 15:08 Viestin aihe: |
|
|
ANOT kirjoitti: | Puhelinnumerokin kannattaa jättää pois ja osoite, jos niin harmittaa asiakkaiten palvelu
|
Se on vähän kakspiippuinen juttu, jos oikeasti on paljon hommaa, niin ei siinä ehditä kaikenmoisten kyselijöiden kanssa haastelemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762Rimmed Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2012 Viestejä: 276
|
Lähetetty: 12.02.2013 15:16 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Se on vähän kakspiippuinen juttu, jos oikeasti on paljon hommaa, niin ei siinä ehditä kaikenmoisten kyselijöiden kanssa haastelemaan. |
Joskus ne hommat loppuu. Mitäs sitten tehdään?
Oma näkemys:
Helpoin tapa on pitää verkkosivuja joista löytyy tuotteet, hinnat ja mahdollisesti toimitusajat niin tarkasti kun pystyy. Vähentää turhia ja toistuvia kyselyitä.
Lisäksi sähköposti helpottaa uskomattoman paljon. Vilkaisee välillä ja vastaa sopivana ajankohtana. Ei siis viikkojen päästä mutta eihän sitä tarvitse koko ajan olla kirjoittamassa.
Puhelin johon pyrkii vastaamaan, tarvittaessa ottaa soittopyynnön. Itse pyrin selvittämään hinnat ja tuotteet ensisijaisesti netistä. Jos on firma tiedossa jolla ei ole sivuja tai hinnastoa, lähetän sähköpostia. Jos ei sähköpostiakaan ole niin saatan soittaa mikäli tuote huomattavasti kiinnostaa. Harvemmin kuitenkaan koska korvaava tuote löytyy yleensä. Tai sitten se tulee tehtyä itse. Tai teetettyä tutuilla...
Ei siinä ihmeitä tarvitse tehdä. Jos joku tietää alan missä voi pärjätä salaamalla omat yhteystiedot niin saa laittaa vaikka YV:nä jos ei tänne kehtaa kirjoittaa. Nimittäin tuollaiselle alalle voisi siirtyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762Rimmed Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2012 Viestejä: 276
|
Lähetetty: 12.02.2013 15:16 Viestin aihe: |
|
|
Ja tuo edellinen ei liittynyt Lauroseen sinänsä. Lauroselle tuli kyllä soiteltua joskus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Klpro Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Maa 2008 Viestejä: 727
|
Lähetetty: 12.02.2013 15:24 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Siitä ne kyselyt ja tinkaamiset vasta alkaa, jos sähköpostiosoitteen sivuille laittaa, se on viimeinen virhe tuollaiselle yrittäjälle!
Jos haluaa kaikkia kyselijöitä miellyttää, niin pakko sen on palkata henkilö pelkkiä sähköposteja kirjoittamaan.
Kuten tälläkin foorumilla on selväksi tullut, jos ei alle 30 min täydellistä vastausta tule, niin kyseinen yrittäjä on täys kuspää, eikä sitä kiinnosta asiakkaiden rahat. |
Totta. Puhun omasta kokemuksesta, niin yrittäjänä, asiakkaana, kuin nykyisenä palkattuna asiakaspalvelijanakin (ei aseala). Vietän päivittäin yhdestä tunnista parhaimmillaan kolmeen puhelimessa, muun työn ohessa. Ei viitsi illalla enää huvikseen keskustella kenenkään kanssa, ei edes metsästyksestä tai ammunnasta.
Renkaanpotkinta, tinkiminen, valittaminen ruikutus ja kaikki muut lieveilmiöt lisääntyvät heti, kun mailiosoite on jossain näkyvillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Unforgiven Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2005 Viestejä: 2819
|
Lähetetty: 12.02.2013 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kotisivut kannattaa laittaa pystyyn firmalle jo ajoissa ja sinne ainakin tietoa tuotteista. Yhteystietojen suhteen kannattaa miettiä mitä laittaa.
Ja ihan etukäteen. Voi ilmoittaa vaikka milloin toiminta alkaa.
Niin ne teevee-kanavatkin toitottaa jo kuukausia etukäteen, mitä sarjaa sun muuta on tulossa.
Markkinoinnin osaamattomuus on suomalaisten ongelma aika laajasti. Ihan isoja yrityksiä myöten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Klpro Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Maa 2008 Viestejä: 727
|
Lähetetty: 12.02.2013 15:56 Viestin aihe: |
|
|
Unforgiven kirjoitti: |
Markkinoinnin osaamattomuus on suomalaisten ongelma aika laajasti. Ihan isoja yrityksiä myöten. |
Varmasti näin on.
No tästä saataisiin laaja ja antoisa keskustelu, mutta oman käsitykseni mukaan markkinoinnin on oltava sidonnainen resursseihin. Esim. liian laaja tilauskanta ja samalla laaja markkinointi saattaa tehdä jopa hallaa.
Taas puhun kokemuksesta, niin pettyneenä asiakkaana, kuin korvilleen saaneena yrittäjänäkin.
Mutta luotan Anteron jatkajavalintaan ja uskon että hinta ja laatu säilyvät hyvinä suhteessa toisiinsa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ErkkiMetsola Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tou 2011 Viestejä: 580
|
Lähetetty: 12.02.2013 16:40 Viestin aihe: |
|
|
juu sähköposti osoite pois, sähköpostilla moni renkaanpotkija ottaa yhteyttä, etenkin muutamassa saunakaljassa. tunnen muutaman ase-alan yrittäjän ja kiiroovat juuri s.postia.
hankala puhelimitse saada käsitystä mitä on ostamassa jos ei ole nähnyt kyseisen tekijän tuotteita, yksi kuva kertoo tuhat sanaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ErkkiMetsola Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tou 2011 Viestejä: 580
|
Lähetetty: 12.02.2013 16:48 Viestin aihe: |
|
|
helpottaisi jo muita aseseppiä kun olisi näyttää asiakkaille kuvia mitä on tarjolla rautojen ympärille.
monikaan metsästäjä ei ole ikinä edes kuullut esim. laurosesta tai laurosen tuotteista vaikka kova nimi alalla onkin. siinä menee maksavia asiakkaita hukkaan. ja jos näyttää että asiakkaita on liikaa niin sanoo rehellisesti että jonoa on, joku voi jäädä jonottaan.
mielestäni työruuhka on positiivinen ongelma verraten että töitä ei olisi ollenkaan ja laskut pitäis maksaa ynnämuut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|