Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
puoliammattilainen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.03.2013 20:51 Viestin aihe: Kauris kävelmällä perässä |
|
|
Onko muilla kyseisestä metsästysmuodosta kokemusta. Tuossa tammikuun alkupuolella tuli kokkeiltua, tai no vahingossahan siinä niin kävi.
Oltiin kavereitten kanssa metsällä ja lähdin kävelemään kauriiden perässä tarkoituksena ajaa ne passeihin. No perässä mentiin ja passit ohiteltiiin pariin otteeseen, kunnes yhtäkkiä huomasin että niitähän nousee edestä pystyyn. Ekan kerran olin niin äimän käkenä, etten ymmärtänyt tehdä mitään. Toisen kerran jo alkoi ase puhua, saaliina pari kauriin vasaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mäyristelijä Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Maa 2012 Viestejä: 814 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.03.2013 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Joku vuosi sitten kävi meillä samalla lailla, vasa päästi ukon noin 10 metriin ja hyppäsi vasta ylös. Tuloksena ohilaukaukset Saatiinpa sitten sekin myöhemmin lihoiksi... _________________ -Karkeakarvainen mäyräkoira- x2 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timpa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.03.2013 11:11 Viestin aihe: |
|
|
onnistuu, aina kun ite alkaa tympiin tyhjän istuminen niin hiivintämetsästystä tulee harjoiteltua, viimevuonna kävi niin jotta kaurispukki tuli saaliiksi kun tein matkaa passipaikalle, meen aina niin ääneti kytikselle kuin mahdollista niin joskus tuuri käy niinkin _________________ perämeren jatkari RY. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21367 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 05.03.2013 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Ite olen ampunut kaikki kauriini tuolla tapaa. Meillä on ollut passimiehiä ja itse olen toiminut ajomiehenä. Kyllä sen kauriin naakimalla saa. Ihan jälkeä ei kannata mennä vaan kierellä paikasta toiseen ja arvuutella missä kauris odottaisi. Rihlakko tai drillinki olis paras vehje jos olet yksin, jos pikkuporukalla niin haulikko ja tehokkaita patruunoita. Ei mitään 3mm boaria. Ite olen käyttänyt vain haulikkoa.
Helpoin kauris on saada makuupaikalle ja sitten siitä seuraavasta odotuksesta. Sitten todnäk joutuukin kiertämään muutaman tunnin mutta jossain vaiheessa kauris ikäänkuin kyllästyy ja sitten voi taas tulla paikka. Tilanteet ovat nopeita yleensä. Jossain rikkonaisessa maastossa pikkupuskissa homma on jopa helppoa mutta laajoissa yhtenäisissä metsissä ehtii hiki tulla moneen kertaa ilman että pääsee edes näkemään pelikaveria. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.03.2013 18:35 Viestin aihe: |
|
|
Minäkin olen tuota harrastanut,haulikolla ja jousella,kaato vielä puuttuu,läheltä piti tilanteita on toki ollut.Voittaa passissa kököttämisen kuusnolla.
Kannattaa kokeilla. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pasi P Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2012 Viestejä: 1081 Paikkakunta: Karu Karjala
|
Lähetetty: 06.06.2013 23:09 Viestin aihe: |
|
|
itsekkin pääsin viimetalvena ampumapaikkaankin jousen kanssa, mutta en raaskinu laakasta kun ei oikein paikallinen kanta kestäis verottamista. Mutta kaikinpuolin mukavaa hommaa kokeilla kuinka lähelle eläintä pääsee, ennen kuin se huomaa ja lähtee karkuun. Makuupaikoille tuntuu helpoimmalla pääsevän kauriin tapaamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|