Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
valkkari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2013 21:04 Viestin aihe: |
|
|
Tuhola oliko se kiertävä nahan ostaja ilmajoelta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.03.2013 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Oli joo. Sille olen myynyt aika paljon nahkojani. Maksaa sen mitä muutkin asiallisesti laitetuista nahoista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.03.2013 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Jos nahkoja tulisi paljon niin varmaan kannattaisi laittaa suoraan turkishuutokauppaan tai myydä ompelimoille. Itselle on soiteltu aikoinaan helsingistäkin jostain liikkeestä näädännahkojen perään ja he maksoivat hyvin.. Mutta kun nahkoja tulee vaan viikonloppupyynnillä muutenkin heikkojen petokantojen alueelta niin hirmuisiin nahkamääriin ei päästä joten on aika sama minne ne myy. Pääasia että saa raakanahkan markkinahinnan suurinpiirtein ja pääsee itse helpolla. Itse lahjoitin alkukaudesta n. 15 elukkaa pois ilmaiseksi. 16 kettua ja 11 supia sitä nyt on saldo suurinpiirtein. Jos olisin ottanut kaikki nahat talteen ja saanut parikymppiä läpi niin 540€ olis nuolla tullut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Knish Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.03.2013 14:24 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Jos nahkoja tulisi paljon niin varmaan kannattaisi laittaa suoraan turkishuutokauppaan tai myydä ompelimoille. |
Eikös niissä huutokaupoissa kaupata valmiiksi muokattuja turkiksia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Reporetku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.03.2013 15:45 Viestin aihe: |
|
|
Knish kirjoitti: | tuhola kirjoitti: | Jos nahkoja tulisi paljon niin varmaan kannattaisi laittaa suoraan turkishuutokauppaan tai myydä ompelimoille. |
Eikös niissä huutokaupoissa kaupata valmiiksi muokattuja turkiksia? |
Pelkästään kuivattuja. Voi sinne tosiaan laittaa mettämiehetkin nahkoja myyntiin. Tulevat paluupostissa takaisin, jos eivät ole menneet kaupaksi . _________________ Käytännöllisyys on kauneutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harmaakarhu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.03.2013 18:56 Viestin aihe: |
|
|
mistähän noita taanoja sais että ei tarvis itse tehdä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
berija Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tvälläri Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 3423 Paikkakunta: Mikämikämaa
|
Lähetetty: 05.03.2013 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Ootteko muuten kokeilleet pelaako paineilmakikka pienpetonylkyhommissa? Eli jalkaan reikä josta paineilmasuutin nahan alle ja 6 baaria elukkaan? _________________ "Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.03.2013 21:05 Viestin aihe: |
|
|
Harmaakarhu kirjoitti: | mistähän noita taanoja sais että ei tarvis itse tehdä? |
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=60616&highlight=taana
Tuolla on kuvia omista. Ostetuista ja joistakin ite tehdyistä.
Harmi, että on päässyt unohtumaan paikan nimi mistä ostin. Oli halpoja ja erittäin hyviä. Jossain Pietarsaaressa tai lähellä se oli mistä ostin. Turkistarha tai turkismuokkaamo? Jotenkin mulla on semmonen mielikuva, että myyvät kaikenmoista tarhaamiseen ja muokkaamiseen liittyvää.
Ei muutaku google laulaan...
T:W _________________ Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VeturiVille66 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
valkkari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.03.2013 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Harmaakarhu kirjoitti: | mistähän noita taanoja sais että ei tarvis itse tehdä? |
Kannattaa kysäistä joltain tarhurilta joka on lopettanu tarhauksen jos sellainen on tiedossa. Itse sain ilmatteeksi kun eräs tarha lopetti toiminnan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jolli Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.03.2013 22:06 Viestin aihe: |
|
|
heittelinkin tästä keltanokka-kyselyä jo, mutta laitetaan avoimena myös.
1. Todella opettavainen video tällaiselle amatöörille. Mikä on ruhon kohtalo, meneekö monttuun, haaskaan tms?
2. Mitä kaikkea ketun nahasta voikaan jatkojalostaa, vai myydäänkö kaikki nahat raakanahkoina johonkin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juego Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2004 Viestejä: 2598 Paikkakunta: Kuikkapanta
|
Lähetetty: 10.03.2013 22:19 Viestin aihe: |
|
|
1. Kannattaa haudata, trikiinien leviämisen ehkäisemiseksi.
2. Muokattuna siitä voi teettää/tehdä vaikkapa lakin, kintaat tai puuhkan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.03.2013 22:28 Viestin aihe: |
|
|
Jolli kirjoitti: |
1. Todella opettavainen video tällaiselle amatöörille. Mikä on ruhon kohtalo, meneekö monttuun, haaskaan tms?
2. Mitä kaikkea ketun nahasta voikaan jatkojalostaa, vai myydäänkö kaikki nahat raakanahkoina johonkin? |
Eipä näihin varmaan yksiselitteisiä ja oikeita vastauksia ole, riippuu paljon myös saaliin määrästä.
Jotkut pistää monttuun, toiset haaskalle. Minä olen pistänyt paloina loukkuihin. Muuten tämän supikoirasaaliin kävi aikanaan niin, että nyljetty ruho unohtui takapihalle muutamaksi päiväksi. Mentiin marraskuuta, joten suppanassa oli todella paksu rasvakerros. Talitintit keksivät sen ja alkoivat käydä siinä syömässä rasvaa. Siirsin ruhon vähän syrjemmälle ja tintit putsasivat ruhon rasvasta noin kuukaudessa. Minusta mitä mainiointa hyötykäyttöä
Jotkuthan muokkauttaa turkikset ja teettävät niistä ompelijoilla itselleen vaatteita, hanskoja, mäyrästä erityisesti tehdään reppuja. Perhonsidontaan menee nahkoja myös aika tavalla. Ymmärtääkseni kotimainen Eumer ainakin joskus osti supikoiran nahkoja myös pienerinä heittoperhojaan varten: http://eumer.onlinetuote.fi/ Nahankäsittely harrastepohjalta vaatii vähän perehtymistä, mutta mahdollista se on. Siihen löytyy hyvä perusopas: http://www.datafun.fi/nahkuri/kirja.html _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|