Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Mikke89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.07.2004 19:08 Viestin aihe: kyyhkysenkuvat |
|
|
onko kokemuksia pahvisista kyyhkysen houkutuskuvista??? kestääkö ne vettä???? minkä hintaisia ne ovat??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
teurastaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2004 01:29 Viestin aihe: |
|
|
ei kannata. osta heti kerralla kunnon kuvia nii ainakin kestää _________________ Tuota nyt siinä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 23.07.2004 11:40 Viestin aihe: |
|
|
Mun yhdellä kaverilla oli niitä pahvisia kuvia..ei ne tahdo mun mielestä oikeen kestää, ne oli vissiin jostain venäjältä ostettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2004 11:56 Viestin aihe: |
|
|
On kokemusta aiemmilta vuosilta. Eivät oikein toimineet, mutta kun vaihdoin muovisiin niin aivan eri tavalla veti kyyhkystä puoleensa. Pahviset eivät kai näytä oikeilta?
Suosittelen niitä muovikuvia, ostat vaikka 4kpl per vuosi, niin ei käy kalliiksi jos elelet opiskelijan budjetilla. Alkukaudesta pärjää jopa 2-3 kuvalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikke89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2004 00:12 Viestin aihe: |
|
|
Menin jo ostamaan nitä pahvikuvia, mut sain puoli ilmaseks... näkee sit mitä niistä tulee... taitaa muoviset olla parhaita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lapanen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2004 08:53 Viestin aihe: Pahvikuvat |
|
|
Itse metsästelin pahvikuvilla yli 20 vuotta sitten. Toimivat ihan hyvin. Tosin onhan nykyiset muovikuvat parempia mutta noillakin saa kyyhkyt kiinnostumaan. Lisäksi niitä on helppo kuljettaa isojakin määriä.
Vinkki vedenpitävyyteen. Voithan kokeilla suihkuttaa niiden pintaan, molemmille puolille, silikonisprayta. Luulisi auttavan vedenkestävyyteen. Kannattaa kokeilla ensin vain yhteen kuvaan, jos vaikka lähtee värit tai jotain. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikke89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.07.2004 13:26 Viestin aihe: |
|
|
Voi olla ihan hyvä idea koittaa jotain silikonisprayta... täytyy vaan kattoa ettei ne ala kiiltämään, se tuskin lisää niiden houkutuskykyä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pyymies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.06.2005 09:26 Viestin aihe: |
|
|
Mistä näitä pahvisia kuvia voi ostaa? Kai ne saman asian ajaa, kuin muovikuvatkin ja mahtuu pieneen tilaan kuljetuksen ajaksi. _________________ Parempi pyy pivossa, kun kymmenen oksalla! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paukku Masa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.06.2005 09:41 Viestin aihe: |
|
|
pyymies kirjoitti: | Mistä näitä pahvisia kuvia voi ostaa? Kai ne saman asian ajaa, kuin muovikuvatkin ja mahtuu pieneen tilaan kuljetuksen ajaksi. |
Epäilisin itsetehdyiksi.
Luulisi ainakin olevan helppo valmistaa!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 16.06.2005 14:46 Viestin aihe: |
|
|
pyymies kirjoitti: | Mistä näitä pahvisia kuvia voi ostaa? Kai ne saman asian ajaa, kuin muovikuvatkin ja mahtuu pieneen tilaan kuljetuksen ajaksi. |
Kyllä niitä jossain myydäänkin, mutta naurettavan helppo tehdä itse..
Ja myydäänhän niitä puolikkaita muovisia kyyhkynkuviakin, itsellä on niitä 9kpl:tta ja toimii yhtä hyvin kuin kokonaiset muovikuvat _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikke89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.06.2005 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Oli sitten huono ostos ne pahvikuvat
Kastuvat ja kiiltävät... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pyymies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.06.2005 09:37 Viestin aihe: |
|
|
Voisihan ne leikata vaikkapa ohuesta muovimatosta ja ohuella rautalangalla pingoittaa kaarelle? Oletko baikal tehnyt itse pahvista ja jos, niin millä sait ne pysymään puolikaaren muodossa. Tai voitko antaa jotkut ohjeet tänne? Jos harmaasta muovimatosta tekee, niin ei ainakaan kostu sateessa? _________________ Parempi pyy pivossa, kun kymmenen oksalla! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 17.06.2005 10:14 Viestin aihe: |
|
|
pyymies kirjoitti: | Voisihan ne leikata vaikkapa ohuesta muovimatosta ja ohuella rautalangalla pingoittaa kaarelle? Oletko baikal tehnyt itse pahvista ja jos, niin millä sait ne pysymään puolikaaren muodossa. Tai voitko antaa jotkut ohjeet tänne? Jos harmaasta muovimatosta tekee, niin ei ainakaan kostu sateessa? |
En ole tehnyt itse (ainakaan vielä), mutta nehän voisi tehdä vaikka niin että leikkaa paksusta pahvista kyyhkyn muotoisen palan ylhäältä päin katsottuna. Sitten vain keskeltä taittaa sen harjakaton malliseksi, niin kyllä se pysyykin siinä muodossa. Niitä tekis 5minuutis varmaan vaikka kuinka paljon sitten vain maalaa kaikki pohjamaaleilla. Eivät varmaankaan ole kovin pitkäikäisiä, mutta eipähän olisi vaikea tehdä ja niitä mahtuisi reppuun vaikka kuinka paljon kun ne voi latoa päällekkäin _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 17.06.2005 11:16 Viestin aihe: |
|
|
No nyt on prototyyppi tehty Ei voinu vielä maalata, kun ei kotoa löytynyt sopivia maaleja. Hmm... on toi kyllä vähän oudon näköinen kun maalais niin voisi näyttää paremmalta. Aloituksessa en kuitenkaan noita testaisi
Pahvi kyken vieressä on kaupan muovinen lakkimalli. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Perdiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 884 Paikkakunta: Mehtän puolella
|
Lähetetty: 17.06.2005 11:26 Viestin aihe: |
|
|
Lahden seudulla kokonaiset pulunkuvat maksavat parin euron luokkaa, eiköhän sama muuallakin, joten tuskin enää nykyään paha sijoitus. Itse kun vuosia sitten parvea kasasin niin maksoivat vielä turhan paljon kun saatavilla ei ollut kuin Sport Plastin sikahintaisia kaaveita. Nyt olen ostanut sorsat ja pulut Robin Hoodista, tosin ne ovat nimikkeeltään "pelotuskyyhkyjä" ja "pelotussorsia" puutarhaan tai mitä ovatkaan ajatelleet. Hyvin kyllä toimivat vaikkei väritys aivan yhtä hieno olekaan kuin Sport Plastilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|