Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Atso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2013 14:13 Viestin aihe: |
|
|
Yleensä mitä noita kapisia elikoita ottanut, niin peräpäästä ne on alkaneet karvaa nyhtää pois. Oliko iho kunnossa tuossa heikommassa kohdassa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21353 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.03.2013 14:19 Viestin aihe: |
|
|
Tota kapia voi olla kyllä monenmoista tuntuu vähän.. Joskus saatiin kettu jolla oli pohjavilla kaikki vielä paikalla mutta pitkät karvat lähteneet. Koko kettu oli tahmean jumalattoman pahanhajuisen tahman peitossa. Iho märki aivan hlvetisti. Karvatonta kohtaa ei ollut vaan joka paikkaa peitti pohjavilla. Oli inhottavin kapiotus mitä olen nähnyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekkis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2013 14:28 Viestin aihe: |
|
|
Voipi olla alkavaa kapia. Takajalalla rapsuteltu korvan takaa niin että on karvat lähteny. Siitä se sitten leviää.
Joskus just tuommoisia pälvikaljuja oon saanu jalkanarulla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2013 14:36 Viestin aihe: |
|
|
Atso kirjoitti: | Oliko iho kunnossa tuossa heikommassa kohdassa? |
Ei mitään ongelmaa ihon kanssa - ei tuossa pintakarvattomassa kohdassa tai muuallakaan.
Kapia tai ei, niin eipä tuosta turkisainesta saanut _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2013 14:40 Viestin aihe: |
|
|
Tuli tässä vain mieleen, että yksi tapaus tässä viime kuukausilta on, että mies sai kapitartunnan luolahommissa ja sai sen sitten vielä tartutettua vaimoonsakin... Eli voi tarttua ihmiseen. Itse olen pitänyt kumihanskoja nykyään kettujahdissa, ettei pimeässä tule ensimmäisenä rävittyä kapisissa otuksissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10302 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 04.03.2013 15:35 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: | Tuli tässä vain mieleen, että yksi tapaus tässä viime kuukausilta on, että mies sai kapitartunnan luolahommissa ja sai sen sitten vielä tartutettua vaimoonsakin... Eli voi tarttua ihmiseen. Itse olen pitänyt kumihanskoja nykyään kettujahdissa, ettei pimeässä tule ensimmäisenä rävittyä kapisissa otuksissa. |
Lähtikö vaimosta karva? _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2013 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Nimrod kirjoitti: | Tuli tässä vain mieleen, että yksi tapaus tässä viime kuukausilta on, että mies sai kapitartunnan luolahommissa ja sai sen sitten vielä tartutettua vaimoonsakin... Eli voi tarttua ihmiseen. Itse olen pitänyt kumihanskoja nykyään kettujahdissa, ettei pimeässä tule ensimmäisenä rävittyä kapisissa otuksissa. |
Lähtikö vaimosta karva? |
Sitä ei tarina kerro |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MNi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2013 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Mites on rasvahappojen laita? Oletteko antaneet? Ei varmaan ainakaan haittaa olisi, jos nyt ottaisi esim. Dermoscent rasvahappokuurin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.03.2013 23:22 Viestin aihe: |
|
|
Yhen käden sormissa ihmiset missä tiedän lähi seudulla olleen kapin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.03.2013 19:28 Viestin aihe: |
|
|
Alkaa olla koira paranemaan päin. Uusi karva alkaa peittää tuota karvatonta aluetta. Toki vasta hyvin lyhyttä mutta muutaman viikon päästä varmaan hyvä. Todella hyvä fiilis kun näkee että neiti alkaa paranemaan.
Olis nyt sen verran sekottanut tuota ihon ominaisuutta että tuo ohuen ohut kravatti katkeaisi.. Jämyllä kun tuo kravatti on virhe. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
OLVIA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.03.2013 09:18 Viestin aihe: |
|
|
Nimrod kirjoitti: | Tuli tässä vain mieleen, että yksi tapaus tässä viime kuukausilta on, että mies sai kapitartunnan luolahommissa ja sai sen sitten vielä tartutettua vaimoonsakin... Eli voi tarttua ihmiseen. Itse olen pitänyt kumihanskoja nykyään kettujahdissa, ettei pimeässä tule ensimmäisenä rävittyä kapisissa otuksissa. |
Kapi on onnex EHKÄ kuitenkin helpoin selittää kotovälle jos sen sinne asti saa tartutettua jos noihin muihin reissulla tarttuviin vertaa enpä tiedä ett estääkö tuo kumihanska(t) pelkästään kapin leviämistä ihmiseen vaan se että pesee ransun kunnolla reissun jälkeen ja tuohon pimeeseen auttaa lamppu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jurig Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.03.2013 07:43 Viestin aihe: |
|
|
Raaputus näyte otettiin joskus Meiän koirista
kun kapia epäiltiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
torant Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.03.2013 19:37 Viestin aihe: |
|
|
Miten on tuholan koiran tilanne? Tais sitten lopulta olla kapia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.03.2013 20:15 Viestin aihe: |
|
|
No kyllä niin uskottaan että kapia olis ollu. Heti kun annettiinm strongholdit niin meni muutama päivä ja koira raapi ja puristeli itseään todella paljon. Sitten meni joku aikaa niin karvattomiin paikkoihin alkoi kasvaa karva. Nyt kaikki karvattomat paikat ovat uuden vielä lyhyen karvan peitossa. Muuten koko turkki on vielä vähän sellainen kluttuinen. Alkaa näkemään että vauriota oli vähän joka puoella. Menee aikaa että karva vaihtuu niin varmaan normalioituu sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Monkey B Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.10.2015 16:27 Viestin aihe: |
|
|
Herättelen vähän vanhaa aihetta, jos jollain olis jotain vinkkiä tai ideaa...
Yksi koirista alkoi raapia itseään aivan maanisesti (raapi enimmäkseen selkää), kävi ell raavittuaan noin viikon. Sai ulkoloislääkkeen ja kortisonin, jolla raapiminen väheni samantien. Ehkä kapi.
Noin viikon päästä muutkin koirat (yht. 5) alkoi raapia jossain määrin enemmän mitä normaalisti, varsinkin yöllä heräsi siihen että joku kraapii koko ajan, mutta ei kuitenkaan missään vaiheessa niin paljon, mitä tuo ekana raapimisen aloittanut. Hain koko porukalle kapilääkkeet ja tuo alkuperäinen raapija sai siis uuden lääkkeen siinä myös. Kortisonia sille oli vain pari päivää.
Kapilääkkeestä on pian kuukausi (ohjeen mukaan annettiin eka heti ja toinen kuukauden päästä). Muut koirat on lopettaneet raapimisen, saattavat silloin tällöin vähän kuopsuttaa jostain. Tämä ekana raapimaan alkanut raapii kuitenkin edelleen. Enää se ei raavi selkää, vaan enemmänkin mahaa, kaulan alusta, muniaan ja jalkoja.
Miksi tämä yksi raapii edelleen vaikka muut on selvästi jo parempia?
Mulla menee usko koko kapiteoriaan, kun yksi vaan jatkaa...
Miten muiden kapiset on alkaneet parantumaan, onko ne vaan lopettaneet sen raapimisen niinkun seinään vai miten parantuminen on alkanut? Kuinka pian lääkkeestä raapiminen on muilla loppunut? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|