Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kivineva Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2006 Viestejä: 1821
|
Lähetetty: 26.07.2013 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Tuommoisen jos erehtyy ostamaan, niin se on kuin tikkua työntäis kynnen alle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
SOl Ase-alan edunvalvoja
Liittynyt: 17 Elo 2006 Viestejä: 165
|
Lähetetty: 27.07.2013 10:14 Viestin aihe: |
|
|
Osta A-Frontera jos opelia haluat. Lyhyessä on Opelin pomminvarman 8v hihnakone ja pitkässä 2,4l valurauta CIH-ketjukone. Pitkän Opelin keskikulutus jahtihommissa on ollut 12l luokkaa, lyhyessä 9-10l. Yksinkertaista tekniikka ja osat halpoja. Hankintahinta 2000-3000e ja pitkällä taittuu reissut kauemmaksikin, varsin hyvä ajaa 90-luvun vehkeeksi. Automaattiset napalukot kannattaa korvata manuaalisilla jos nelivetoa oikeasti tarvitsee. Alle mahtuu suoraan 31-10,5R15 renkaat joilla saa lisää etenemiskykyä. Joissakin malleissa on kitkalukko takana vakiona, omassa lyhyessä tälläinen oli mutta pitkässä ei ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juze86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Mar 2011 Viestejä: 172 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 27.07.2013 15:15 Viestin aihe: |
|
|
A-mallia on myös 16venttiilisenä 2.2litraisena bensana. Tuo tosiaan pääs unohtumaan että noita on noinkin pitkään vielä tehty joten loppupään malleissa tuota vikapesäkettä toki onkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 27.07.2013 17:09 Viestin aihe: |
|
|
Liekkö kone sama kuin B vectrojen 2.2 bensa?
Opel lienee ainoa valmistaja, joka on onnistunut suunnittelemaan ketjullisen jakopään joka porsii helposti.
Kuten joku mainitsi, siinä taisi olla vikaa kiristäjässä ja ehkä jotain muutakin, en muista.
Kuitenkin niitä korjattiin sekä takuuna että osittaisella maahantuojan avustuksella, jos niistä löytyy dokumenttia lienee se asia kunnossa.
Mutta miksi auto tuollaisilla ominaisuuksilla maksaa noin vähän vrt. muihin vastaaviin voidaan tässäkin kysyä?
Vähän sama, kun kaikilla herkuilla varusteltu Renault Laguna 2005, 150tkm ajettuna maksaa tänäpäivänä 3500€. Uutena maksoi jotain n. 26 000. Miksi? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikasa Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Maa 2010 Viestejä: 359
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
SOl Ase-alan edunvalvoja
Liittynyt: 17 Elo 2006 Viestejä: 165
|
Lähetetty: 27.07.2013 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Tarkasta ensin faktat ja millä moottorilla se oikeasti on. Todennäköisesti hyvä ostos jahtihommiin moneksi vuodeksi. Jos rehellisiä ollaan niin 2,2l B-fronteraa on tehty X22SE ja Y22SE moottoreilla, molemmat on jakohihnalla ja eri kiukaita kuin Astran Z22SE ja Z22YH jotka on ketjukoneita.
Fronteran hinnat johtuu siitä että niitä luullaan huonommiksi kuin ne oikeasti on. Kuten tässäkin ketjussa on huomattu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikasa Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Maa 2010 Viestejä: 359
|
Lähetetty: 28.07.2013 11:45 Viestin aihe: |
|
|
Totta. En ole kyllä kertaakaa nähny liikenteessä lyhyttä fronteraa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 29.07.2013 07:14 Viestin aihe: |
|
|
Mikasa kirjoitti: | En ole kyllä kertaakaa nähny liikenteessä lyhyttä fronteraa |
Kyllähän noita jonkun verran liikenteessä näkyy.
Tuosta ketjullisen jakopään ongelmista, niin löytyyhän Wolsultakin susi malli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
savolainen Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 14 Maa 2013 Viestejä: 7 Paikkakunta: p-savo
|
Lähetetty: 29.07.2013 20:31 Viestin aihe: |
|
|
minun b-frontera on ainai ketjulla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7186
|
Lähetetty: 31.07.2013 20:03 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | 2,8 crd:t on ainakin potkineet ongelmitta Cherokeen ja vojan nokalla. 3,1 tosiaan oli hieman surullisen kuuluisa, ilmankos mersun moottoriin vaihtoivat |
ok. kts. Aikanaan yhen jeepin ostohalut meni ku selvisi että VM, oli juurikin tuo 2,8. teinköhän sitte hätiköidyn päätöksen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 01.08.2013 13:41 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | 2,8 crd:t on ainakin potkineet ongelmitta Cherokeen ja vojan nokalla. 3,1 tosiaan oli hieman surullisen kuuluisa, ilmankos mersun moottoriin vaihtoivat |
ok. kts. Aikanaan yhen jeepin ostohalut meni ku selvisi että VM, oli juurikin tuo 2,8. teinköhän sitte hätiköidyn päätöksen. |
Mene ja tiedä? yksilöitä autotkin on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|