Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
rihlapiippu Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hahummas
|
Lähetetty: 31.07.2013 00:21 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on nuo kengät kun oon testikäyttäjänä tuolle uudelle lestitykselle ja voin sanoa että toimii. Veteliä soita kävellyt eikä oo sukat märät. Hengittää paljon paremmin kuin Gore-Tex kengät. Suosittelen lämpimästi. kantsii käyttää lundhagsin omaa vahaa on jäykempää kuin muut. enää en gore kenkiä laita _________________ "Korpi soittaa kuolin kellot heikkojen" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jonas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2013 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Mistä näitä Lundhagseja löytyisi jotta pääsisi sovittamaan miltä tuntuvat jalkaan? Ei ainakaan itselle ole tullut näitä vastaan missään. Mielenkiintoinen konsepti jalkineelle ja voisin hyvinkin harkita seuraaviksi popottimiksi jahka nykyiset gore vikingit antautuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 03.08.2013 01:31 Viestin aihe: |
|
|
hahummas kirjoitti: | Mulla on nuo kengät kun oon testikäyttäjänä tuolle uudelle lestitykselle ja voin sanoa että toimii. Veteliä soita kävellyt eikä oo sukat märät. Hengittää paljon paremmin kuin Gore-Tex kengät. Suosittelen lämpimästi. kantsii käyttää lundhagsin omaa vahaa on jäykempää kuin muut. enää en gore kenkiä laita |
Märällä kelillä ei varmasti pidä vettä. Jos pitää niin ei ne ainakaan hengitä yhtään. Pysyy lenkkareissakin sukat kuivana kun tarpeeksi nopeasti juoksee suon yli.
Saattaahan ne hyvät kengät kuiviin oloihin olla. Helppo kuivattaa kun ei ole paksua vuorta tai kalvoa ja nahka varmaan hengittää paremmin kun nahka+kalvo, ainakin silloin kun siinä ei ole paksua rasvakerrosta päällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2013 09:04 Viestin aihe: |
|
|
Ei se oikein "hengitä" Gore-kenkäkään,aivan samalla lailla jalka hikoaa ja kastuu kuin kalvottomissakin.
Hiki kastelee sisältä ja irtovesi tulee suusta sisään,eli märälle reilusti kumpparit ja kuivalle hyvin sisäänkävelty ja hoidettu nahkakenkä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.09.2013 21:30 Viestin aihe: |
|
|
No niin, valitsin sitten kuitenkin Tapiot noin 10 vuoden hyvän kokemuksen ja postin kautta tilamisen johdosta. Tänään oli kengät ensimmäistä kertaa käytössä ja päivän päätyttyä täysin märät sisältä, vasen kenkä varsinkin. Eipä kalvot paljon vettä pitäneet joten jos tästä lähtisi kumikenkä kauppaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wildmind Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 1548 Paikkakunta: Merijärvi, Manse-Viinikka
|
Lähetetty: 13.05.2018 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Oma valinta oli Lundhags Vandra high. Olen kymmenet vuodet vannonut kumpparien nimiin. Joskus takavuosina käytin kumiteräsaappaita ja kunnolla rasvattuna ne piti vettä yllättävänkin hyvin. Lampaan ihrasta, tervasta ja parafiinia keitelty perinnerasva oli toimivaa, mutta rasvaaminen piti muistaa tehdä säännöllisesti..
Nyt ikä teki tehtävänsä ja jalkavamma alkaa vaatimaan nilkkaa tukevaa kenkää.
Ostin XXLn tarjouksesta nuo mainitsemani. Eka totuttelureissu tehty ja osottautui varsin mukavasti jalkaan asettuvaksi. Työn laatu vaikuttaa laadukkaalta.
Kalvokenkiä en halunnut hankkia. Mä halusin kumiteräsaappaappaat jotka tukee nilkkaa.
Nyt pikapuoliin alan kyllästään nahkaa. Meininki on vetää aluksi ohut kerros nahkaöljyä pintaan. Se saa rauhassa imeytyä nahkaaan. Sen jälkeen muutama ohut kerros Lundhagsin omaa saapasrasvaa. Kesän aikaan tulee varmaan joku parisataa km totutuskävelyä, mutta syksyn hirvijahti keskipohjanmaan soisilla hirvimailla kertoo totuuden.. Yritän ennen vuoden vaihdetta kertoa onko nämä kumiterä paulakengät kelvolliset. Mitään syytä ei ole mulla valehdella. Jos ei pelaa, palaan takaisin sieviläisiin muovikenkiin😁 _________________ Usu peritus hariolo veracior |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|