Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.07.2005 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Joitain kyyhkyjä on liikeenteessä näkyny.
Mukavasti ovat huhuilleet kun iltaisin olen kalassa ollut
Toivottavasti sitten alotuksessa lykästää paremmin kuin viime vuonna.
Saisi olla sitten pellot puituna ajoissa niin pääsee passittamaan.
Noh...eiköhän se tästä
Viime vuonna kyyhkyt oli metsässä mustikoita napsimassa ja sieltä ne löydettiinkin. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
teurastaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2005 02:10 Viestin aihe: |
|
|
Mikke89 kirjoitti: | teurastaja kirjoitti: | voi poijjaat että polttaa mahas aina silloin tällöin kun kuulee se huhuilun minula taitaa olla vähän samaa "vikaa" kuin tualla hankipojalla että 9.8 ei saa millään nukuttua ja sitte kun on saanut nukahdettua klo on 2 yöllä kello piippaa klo 3 niin ei väsystä hajuakaa .mutta annas olla kun pitäis kouluun herätä vaik olis nukkunu 8 tuntii jos on väsy silloin kirjotellaa poissaolo vihkoo merkintöjä |
Minä en nukkunut ollenkaan viime alotuksen vastaisena yönä...
Vajaa 40 tuntia putkeen hereillä... |
..... no empä minäkään ku sen tunnin ja senki hyvin huonosti ja metällä oltiin koko päivä klo12 käytiin kaverien kanssa kotona hakemassa uuret eväät ja panokset ja klo 14 takas mettään ja siel puol 9 asti kyllä siin meinas uni tulla öögaan _________________ Tuota nyt siinä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Niätämies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2005 09:30 Viestin aihe: |
|
|
mika_22 kirjoitti: | Saisi olla sitten pellot puituna ajoissa niin pääsee passittamaan. |
Ainakin täällä kaakkois-suomessa puinnit menevät tuonne sorsa-alotuksen jälkeenkin syyskuun alkuun valtaosin. Muutamaan vuoteen täällä ei ainakaan ole kyyhkysen alotuksessa oltu puitu, kiitos erittäin maittavien ilmojen. Miten sitten muualla? _________________ God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mattivehvila Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2005 10:53 Viestin aihe: |
|
|
Viime ja toissa syksynä eivät olleet vielä täällä Kuopion suunnalla puineet peltoja kyyhkyn aloitukseen mennessä (puivat n.15.pvä), mutta kolme vuotta sitten pääs puidulle pellolle pyytämään heti aloituksessa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikke89 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2005 15:54 Viestin aihe: |
|
|
Parhaimmillaan pellot (varsinkin hernepellot) ovat pari, kolme päivää puinnin jälkeen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
teurastaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.07.2005 22:17 Viestin aihe: |
|
|
tänään tuli illalla käytyä katselemassa kyyhkyjä ja yhden kesanto pellon reunasta lähti 10-30 kyyhkyä kun ei oikeen saanu selevää niistä jokka lähti metsään päin ens aamuna meen kattomaan että montako niitä siel oikeen on _________________ Tuota nyt siinä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarola Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.07.2005 22:37 Viestin aihe: |
|
|
Elo-syyskuun vaihteessa puivat meijän alueella. Ei koskaan oo kerenny alotukseen puimurit pellolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2005 17:30 Viestin aihe: |
|
|
Joo...ei aivan aloitukseen ehdi mutta joitain vuosia sitten oli puinti aikasin ja satoa pääsi korjaamaan näillä hyvillä paikoilla.
No saas nähä...ei ole edes laitettu viljaa joka paikkaan eli voi olla uuden paikan etsiminenkin edessä.. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jani s ***
Liittynyt: 04 Kes 2005 Viestejä: 1280 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 06.07.2005 17:37 Viestin aihe: |
|
|
Mika 22........Mitenkä ne kyyhkyt siel tornios päin liikkuu??Meinaan vaan ,et ku asut siel pohjoises ni onkos siel pului olleska?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2005 19:00 Viestin aihe: |
|
|
Onhan niitä puluja
Viimeksi tänään kun töissä olin ja ajelin likeltä jahtimaita niin muutamia sepeleitä irtosi maasta lentoon
Kyllä niitä sitten syksymmällä ihan kunnon parvia näkyy
Ja aloituksessa ja sen jälkeen lentää ihan kivasti kunhan paikka on oikea _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2005 20:44 Viestin aihe: |
|
|
uudessa mettäkalassa sanovat, että kyyhkypilleillä ei suomalaisessa kyyhkyjahissa ole juuri virkaa.. taitavat puhua ihan asiaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2005 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Itse mietin kanssa luettuani ton jutun...että voi olla perääkin
Ainoastaan harvat yksilöt taitavat totella pilliä...
No mutta muut osa-alueet onkin sitten suurpiirtein kunnossa.Maastoutuminen,kuvat..ehkäpä ampumistaito tarttisi hiontaa _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
#Metsästäjä# Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2005 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Juu kyl on varmaankin perää...kevät-kesällä kyyhkyt hulluna tolle pillille, mutta syksyl ei oo juurikaan vaikutusta oon kokenut..ainakin itse _________________ Ei se mehtä anna jos ei ota!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juunas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2005 23:04 Viestin aihe: |
|
|
Minä en ymmärrä näitä puheita että pilli ei toimisi metsästyskauden aikanakin . Ainakaan itse en enää ilman pilliä kyyhkyjahtiin lähtisi.. _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hunter 412 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.07.2005 14:01 Viestin aihe: |
|
|
kyllä minä uskon, että pillillä jotain virkaa syksylläkin on.. Minä ainakin oon kuullu kyyhkyjen huhuilevan metsästysaikanakin.. Eilen tuli just tehtyä kyyhkypilli. Alkas nyt vaan nopeasti toi metästys, niin pääsis testaamaan pilliä tositoimissa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|