Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
snapper Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.08.2013 22:57 Viestin aihe: |
|
|
hilipata kirjoitti: | Uusimman M&K:n testin mukaan JahtiJaktit ovat myös varteenotettava vaihtoehto syksyn vesikeleihin. |
Premium luokan tuotteille pikkasen liian mairittelevat arvosanat.
Siis nuo kuratukun tuotteet ovat aikaansaaneet sen että sana "premium" tarkoittaa nykyään täyttä pa**aa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dominator Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2013 10:43 Viestin aihe: |
|
|
Alpinan Trapperit kannattaa käydä koeajamassa.. On hyvä kenkä kulkea.. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Unforgiven Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2013 12:59 Viestin aihe: |
|
|
Pete. kirjoitti: | Nuuska kirjoitti: | Mainittuja Taigoja sovitin joku vuosi sitten ihan uteliaisuuttani. Ei paljon laskettelukengästä puuttunut. Jäykkä pohja on epämukava kävellä ja tunnoton kolpura. |
Itsellä täysin päinvastaiset kokemukset (ja samoin meidän koko metsästysporukalla).
Taiga GTX:ssä on pohjan kiertojäykkyys luokka B, joten A on enää vain löysempi luokka. |
Tuli myös hankittua Taiga GTX:t (tämä uudempi versio josta kuvaa mm. Meindlin omilla sivuilla) ja sen mitä pari viikkoa olen niitä sisäänajanut, niin tyytyväinen olen ollut. HanWag oli siinä rinnalla vaihtoehtona.
Pohjan jäykkyys B on ainakin minulle ok. Haixeissa minulla on A-pohja ja niiden kanssa on muutaman kerran kaivannut lisäjäykkyyttä pohjaan maastossa liikkuessa.
Autolla ajokin onnistuu Taigan kanssa. Siitä plussaa. Meindl Dovren kanssa olisi ollut siinä ja siinä. Sen pohja tuntui omaan makuuni hieman liian jäykältä.
Edit, kuva nykyisestä versiosta:
vrt. vanha malli, joka tarjouksessa mm. Partioaitassa:
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 17.08.2013 18:08 Viestin aihe: |
|
|
Onhan nuissa aivan kauhen jäykkä pohja. Ainakaan tälläisen 90kg alla ei pohja taitu kävellessä. Onhan se valmiiksi sellainen kummallisen pyöreä, mutta ainakin minua se enemmän vaan ärsyttää. Vaellushommiin nuo on sopivat, metsästykseen löytyy paljon parempia ja halvempia. Tietysti jos enimmäkseen liikkuu kivikoissa niin tuollaiset on ihan sopivat.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Unforgiven Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2013 18:22 Viestin aihe: |
|
|
JSP kirjoitti: | Onhan nuissa aivan kauhen jäykkä pohja. Ainakaan tälläisen 90kg alla ei pohja taitu kävellessä. Onhan se valmiiksi sellainen kummallisen pyöreä, mutta ainakin minua se enemmän vaan ärsyttää. Vaellushommiin nuo on sopivat, metsästykseen löytyy paljon parempia ja halvempia. Tietysti jos enimmäkseen liikkuu kivikoissa niin tuollaiset on ihan sopivat.. |
Kannattaa tosiaan testata vaikka kaverin kenkiä, ettei tule pettymystä erilaisten pohjien ja erityisesti sen jäykkyyden kanssa. Mieluiten testit kannattaa tehdä siellä tutussa maastossa, eikä kaupan lattialla.
Omalla kohdalla mielenkiinto mm. Haixin Tapioita kohtaan lopahti heti, kun pääsi testaamaan. Liian jäykkä minulle ja niihin maastoihin, mihin kenkiä siinä kohtaa hain.
Esim. Meindlin Taigassa ja Dovressa on melkoinen ero kävelytuntumassa siten, että Dovre tuntuu huomattavasti jäykemmältä vaikka pohja siinä on luokitukseltaan aika lähellä (B/C versus Taigan B). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 17.08.2013 19:44 Viestin aihe: |
|
|
On mulla taigat vaan ei niillä metsässä ole hyvä kavellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vilokas Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 17.08.2013 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Haixin Airpower P3:set kannattaa myös tsekata, itse olen ollut tyytyväinen. Kuuminta kesää lukuunottamatta olen noita pitänyt ihan arkikäytössäkin, metsäkäytössä kengänkärjet kyllä harmaantuu nopeasti mutta väri palautuu armeijan lankilla tarvittaessa. Vesi ei ole tullut läpi.
Muutenkin tuo musta nahka on mielestäni yksi helppohoitoisimmista materiaaleista, kunhan säännöllisesti lyö lankkia pintaan.
Ainoa miinus noissa on ulkonäkö, joka muistuttaa liiaksi tiettyjen siilitukkaisten miesten suosimia ns."mummojenpotkintakenkiä". Tosimiehelle tuo seikka on pelkkää plussaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 17.08.2013 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Peura-esari kirjoitti: | Alpinan Trapperit kannattaa käydä koeajamassa.. On hyvä kenkä kulkea.. |
Ja jos korkeampia haluaa niin alpinan rangerit ehdottomasti. Pirun hyvät popot. Samanlaiset kuin trapperit mutta korkeammalla varrella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Unforgiven Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2013 20:36 Viestin aihe: |
|
|
vilokas kirjoitti: | Haixin Airpower P3:set kannattaa myös tsekata, itse olen ollut tyytyväinen. |
Haixin tietyistä malleista olen tykännyt minäkin. Ranger BGS, GSG-9-S ja Airpower P3 tuttuja.
Voi olla, että tulee hankittua vielä P9:t.
GSG-9 menee metsäjalkineena kun ei innostu liikaa pahimmassa louhikoissa. Plussaa pitää antaa hiljaisesta pohjasta.
Haixin iso miinus on maahantuojan toiminta reklamaatioissa. Ainakin jos kuulopuheisiin on uskominen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Unforgiven Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2013 20:53 Viestin aihe: |
|
|
Uusimmassa Metsästys ja Kalastuksessa oli lyhyt testi muutamasta kengästä (mistä jo ketjussa on mainittu). Sekin kannattaa lukaista, jos on kenkiä etsimässä. Jotain siinä oli tuosta jäykkyydestä myös, mistä on ollut puhetta.
Erityisesti kannattaa lukaista se Jahti-Jakt-kenkien testi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TTS Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
kanuuna80 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.08.2013 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Alkuun on helppo antaa vinkki mitä EI kannata hankkia: Sasta kaira vaelluskengät! Ostin itselleni moiset kun hinta oli hyvinkin kohdallaan ja liikkeen myyjä kehui saavani monivuotiset jalkineet kunhan hoidan niitä huolella. Kenkiä tuli todellakin hoidettua huolella, montaakaan käyttökertaa ei ollut välissä kun pesin ja rasvasin kengät niiden mukana ostamallani rasvalla. Nyt kesällä toinen kenkä repesi kantapään ompeleesta, eli vedenpitävyys on mennyttä ja sitä kautta kengät roskiskamaa. Metsästyspäiväkirjasta laskeskelin, että käyttöpäiviä kengillä oli noin 20. Täyttä kuraa siis. Sasta myöntää kengille vuoden takuun, ja tämä aika oli jo mennyt umpeen. Lähetin kuitenkin kyseiseen yritykseen kuvan revenneestä kengästä ja selvityksen siitä, kuinka pienillä käyttöpäivillä kyseinen kenkä tuli tiensä päähän. Sähköpostiini ei vastattu mitään...
Nyt hankin kaverin suosituksesta tilalle SWATin kengät: http://www.mastermarkbrands.fi/original_s_w_a_t-jalkineet-tuotteet-winx2_tactical_waterproof-winx2_tactical_waterproof_43_us_10
Käyttöpäiviä on takana nyt viisi, joten kestävyydestä jne en osaa sanoa mitään, mutta jalkaani nämä ovat pirun hyvät. Paljon paremmat kuin sastat. Mielenkiintoinen tuttavuus, jos kestoikä on samaa luokkaa kuin jalkaan istuvuus niin olen todella tyytyväinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pete. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.08.2013 06:27 Viestin aihe: |
|
|
kanuuna80 kirjoitti: | Alkuun on helppo antaa vinkki mitä EI kannata hankkia: Sasta kaira vaelluskengät! Ostin itselleni moiset kun hinta oli hyvinkin kohdallaan ja liikkeen myyjä kehui saavani monivuotiset jalkineet kunhan hoidan niitä huolella. Kenkiä tuli todellakin hoidettua huolella, montaakaan käyttökertaa ei ollut välissä kun pesin ja rasvasin kengät niiden mukana ostamallani rasvalla. Nyt kesällä toinen kenkä repesi kantapään ompeleesta, eli vedenpitävyys on mennyttä ja sitä kautta kengät roskiskamaa. Metsästyspäiväkirjasta laskeskelin, että käyttöpäiviä kengillä oli noin 20. Täyttä kuraa siis. Sasta myöntää kengille vuoden takuun, ja tämä aika oli jo mennyt umpeen. Lähetin kuitenkin kyseiseen yritykseen kuvan revenneestä kengästä ja selvityksen siitä, kuinka pienillä käyttöpäivillä kyseinen kenkä tuli tiensä päähän. Sähköpostiini ei vastattu mitään... |
Ei ehkä takuu enää korvaa, mutta virhevastuuseenhan noi menee...
"Tavara ei vastaa kestävyydeltään tai muuten sitä, mitä kuluttaja yleensä perustellusti olettaa samanlaisen tavaran kaupassa
Virheenä ei myöskään pidetä tavaran luonnollista kulumista. Kulumista on kuitenkin arvioitava sen perusteella, onko tavara kestoiältään vastannut kuluttajan perusteltuja odotuksia. Jos tavara on kulunut kestoikäänsä nähden ennenaikaisesti, kuluminen ei ole luonnollista eikä vapauta myyjää virhevastuusta."
Lähde: Kuluttajavirasto. VIRHEVASTUU JA TAKUU KULUTUSTAVARAN KAUPASSA. Linkki |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jucky Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.08.2013 10:21 Viestin aihe: |
|
|
NoVoeHelevetti kirjoitti: | Peura-esari kirjoitti: | Alpinan Trapperit kannattaa käydä koeajamassa.. On hyvä kenkä kulkea.. |
Ja jos korkeampia haluaa niin alpinan rangerit ehdottomasti. Pirun hyvät popot. Samanlaiset kuin trapperit mutta korkeammalla varrella. |
Kuinkas leveä lesti Alpinoissa on? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|