Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vanha pappa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.04.2013 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Koavzurin kanssa samaa mieltä, Sievin "vihreät" ovat todella hyvät.
Kestävät myös huomattavasti paremmin mekaanista vaivaa,kun aiemmat "kolomentolopan" vastaavat. Tuo Geelipohjallinen ,josta Koavzur kertoili,on loistokeksintö. On noissa Sievin vihreissä yksi muukin plussa,pysyy piipertäjien kanssa paremmin välilöissä,kuin mustilla. Huono puoli on saappaan liukkaus,jos on hiukankin märkä kolukko,niin turvalleen on heleppo mennä. Saattaa kylläkin johtua muistakin tekijöistä,kuin saappaista , vaikkapa jalakojen iästä. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 30.04.2013 20:25 Viestin aihe: |
|
|
Sen verran olen Sieviläisistä vikaa löytänyt, että kovilla pakkasilla menee niin pohja kuin varsikin kovaksi ja jäätiköllä liukkaaksi ja taivekohtiin tulee pikku hiusmurtumia. Ne eivät näykään kuin kenkää sinnetänne taivutellessa.
Pakkasraja murtumille näyttää olevan tuossa -30 maissa.
Ajattelin tässä yhtä pakkashalkeman saanutta kenkää pikaepoksilla koemielessä paikata, mutta ei tuo 4 vuotta lompsimista kenkäparille, joka liki 300 päivää vuodessa ulkoilee, ihan huono saavutus ole.
Metsurihommassa menee tutulla Huskin turvasaappaat vuodessa, vaikkei ne ulkoile kuin vähän yli 200 päivää vuoteen.
Hieman saisi niissä pohja olla jäykempi, suksisiteessä ns lutruaa ja rantakivikossa kävellessä tuntuu terävät kivet, niin -teräviltä. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.04.2013 20:51 Viestin aihe: |
|
|
Itse en kyllä keksi pakkasilla juuri kumppareille käyttöä. Jalaksen nahkasaappailla tullu tallattua tai powereilla (jotka hävis). Mut tallatkoon kukin parhaaksi katsomillaan, tuo vaan ei olisi itselle ongelma. Sievit ehkä sitten kun nuo viikingit on puhki ajettu. Tai toiset viikingit.
Aiemminkin jo sanonut mutta en näe pahaksi muistuttaa noista sievin geelipohjallisista, jotta kun ne kuluu, eli litistyy niin tuo geelityyny ei litisty vaan jää ikäväksi patiksi kannan alle. Tällöin kannattaa ne uusia sillä huonoilla pohjallisilla saa jalat todella kipeiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Retonkimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1407 Paikkakunta: Riekkomailla
|
Lähetetty: 02.05.2013 08:47 Viestin aihe: |
|
|
emu kirjoitti: | Mistä tilaatte Aigleja? Aiglet ois tarkotus hommata itelläkin, kun ei näytä mitkään kestävän. Jospa ne kestäis paremmin. Osaisko joku sanoa ovatko Aiglet ns. normaalikokoa vai pitääkö tilailla normaalia isommat/pienemmät? |
Enpä nyt enää muista paikkaa mistä tilasin, mutta googlellahan ne löytyy helposti. Mielestäni omat Parcours Variot on ihan "normaalia" kokoa, koko 43 on sisämitaltaan n. 27,5 cm.
Tässä muuten linkki Irlantilaisen nettikaupan sivuille jossa kohtuuhinnalla tuo Vario mitä voin todellakin suositella.
http://www.sportsden.ie/parcour-vario-wellingtons.html
Tässä taas Varustenetin Aiglet:
http://www.varuste.net/tuotemerkintuotteet.php?_id=1115
Mulla on tuosta ulkomailta tilaamisesta pelkkää positiivista kokemusta, ei kannata suotta arkailla ja maksaa aina vaan Suomen kauppojen korkeampia hintoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ujopökäle Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.05.2013 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Mulla olis edullisesti uutta vastaavat Aigle Parcours 2 ISO:t myynnissä. 43kokoa. Jos jollain kiinnostaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettämies0 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.08.2013 22:07 Viestin aihe: Taas |
|
|
Taas pitäisi hankintoja tehdä. Ikuisuuden vanhat kumpparit vuotaa. Tarvetta olisi noin 50€ kumppareille. Haluaisin mahdollisimman kevyet ja ryhdikkäät. Olen puntaroinut Vikingin kenkiä ja superlight stream välillä. Olisiko muita vastaavan tyyppisiä?
Vikingeistä olen mielipiteitä lukenut, mutta onko tuosta toisesta merkistä kokemuksia?
Kumpaakaan kenkiä en ole päässyt käpistelemään / kokeilemaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.08.2013 22:34 Viestin aihe: Re: Taas |
|
|
mettämies0 kirjoitti: | Taas pitäisi hankintoja tehdä. Ikuisuuden vanhat kumpparit vuotaa. Tarvetta olisi noin 50€ kumppareille. Haluaisin mahdollisimman kevyet ja ryhdikkäät. Olen puntaroinut Vikingin kenkiä ja superlight stream välillä. Olisiko muita vastaavan tyyppisiä?
Vikingeistä olen mielipiteitä lukenut, mutta onko tuosta toisesta merkistä kokemuksia?
Kumpaakaan kenkiä en ole päässyt käpistelemään / kokeilemaan |
Jos ostat superlightit ja laitat ne kaupan ulko-ovella jalkaan ja kävelet autolle, niin ne todennäköisesti on jo rikki _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nordman Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.08.2013 14:24 Viestin aihe: |
|
|
Nokia Finnjagd on pirun hyvä jalassa, mutta kestää 1-2 vuotta nykyisellään. Sieviläiseen kallistuisin muuten, mutta lesti on turhan leviä sieviläisissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tosimies 3v. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2013 00:09 Viestin aihe: |
|
|
Löytyykö täältä mahdollisesti vinkkejä, kun hakusessa olisi riittävän tiukkanilkkainen kumppari, jossa kuitenkin olisi tilaa varpaille? Pohjan ei tarvitse olla mitenkään äärettömän jäykkä ja tukeva. Lumilautamonoilla on kurja hiipiä ja ihan yhtä kurja lopulta mennä kivikossakin. Pohkeessakaan minulla ei ole ihmeemmin pläskiä, joten kapea varsi on plussaa.
Ainakin kaikki vastaantulleet Tretornit, Sievit ja Aiglet ovat olleet istuvuudeltaan täysin kelvottomia. Jos varpaat mahtuvat sisään, on nilkka niin löysä, että tuntuu kuin olisi ämpäri jalassa. Sama vika on ollut Muckbooteissa ja muissa neopreenisaappaissa, mutta ne nyt ovat materiaalinsakin puolesta surkeita.
Nokian Trek vaikutti Varuste.netissä sovittaessa istuvuudeltaan tähän asti parhaalta, joskin Finnjagdin kevyempi pohja houkuttaisi. Finnjagdin nilkka vaan on turhan löysä. Muutamat Trekit löytyy lähipiiristä ja niissä on ollut kestävyydessä parantamisen varaa.
Entiset metsästyskumpparini ovat jotkin wanhat Vikingit, mutta Vikingejä ei ole kaupoissa tullut vastaan kuin Trophyt, jotka taas eivät innosta kovamuovisen överijäykän pohjan, surkean varren kiristyksen ja krokotiilinnahkaisen ulkonäön takia. Jos en ihan väärin muista niin painoivatkin kuin synti muihin kokeiltuihin verrattuna. Onko Vikingillä muita malleja näkynyt myynnissä?
Pitääkö tässä ostaa kumitehdas yhden hyvän kenkäparin saamiseksi?
Vanhoissa Vikingeissäni olen kulkenut vuosikausia, vaikka ne alunperin päätyivätkin minulle, kun alkuperäinen omistajansa hylättyä ne kelvottomina. Niissä on todella kapea nilkka ja varsi, joten sukka pysyy paikoillaan eikä kumppari kerää ihan jokaista mustikanlehteä metsästä. Riisuminen on toki sitten haastavaa jalan hiottua ja turvottua. Varpaille on hyvin tilaa, vaikka nilkka onkin tiukka. Varren suun kiristyskin on mallia äärimmäisen yksinkertainen ja melko toimiva eli kankainen nauhakuja pikalukkokiristyksellä. Pohja on oikeastaan vähän turhan jykevä, mutta parempiakaan metsästyskenkiä en ole vielä koskaan löytänyt. Ovat vaan penteleet tulleet tiensä päähän, kun viime syksyn jäljiltä niissä on paikkaa paikan päällä. Tiptoppia kuluu kiihtyvään tahtiin, kun haurastunutta kumia saa koko ajan paikkailla.
Löytyykö muuten uretaanisaappaita muilta, kuin Sieviltä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21364 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 03.09.2013 17:28 Viestin aihe: |
|
|
Oli aiglen parcourssit hyvässä tarjouksessa nyt. Piti tilata kun nuossa vanhoissa nokialaisissa oli jo kolme vuotopaikkaa eikä varren kiristyskään ole toiminut enää kahteen-kolmeen vuoteen. Normihinta nuolla mustilla aigleilla oli 175€ ja nyt muistaakseni 122€. Kokoja ei hirmuisesti enää ollut mutta 41 löytyi joka pitäs olla sopiva koko. Saa nyt nähdä miten istuu ja millaiset on.
Ite olen kyllä täysin kumisaapasmiehiä. On nuota kalvokenkiä testattu mutta ei ne ole mitään kunnon kumisaappaisiin. Kalvokenkä on ihan hyvä tommoseen tiellä patsasteluun ja sunnuntaiharrasteluun. Normi musta nokialainen voittaa kaikki kalvokengät mennen tullen tosikäytössä. Kontio strongia en vaan enää löytänyt mistään ja näitä classicia ja originalia ei pidä mennä ostamaan. Kontio strong on hyvä mutta niitä ei tahdo löytyä. Huopakumisaappaat pitäs vielä talveksi ostaa alkaa nuo vanhat sulmannit kans veteleen viimeisiään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1437 Paikkakunta: kymenlaakso
|
Lähetetty: 03.09.2013 17:58 Viestin aihe: |
|
|
et mucbootin derwentiä ole kokeillu? itse tyytyväinen kyseisiin saappaisiin. _________________ my name is El Muerte |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21364 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 03.09.2013 18:05 Viestin aihe: |
|
|
En usko tuon kestävyyteen. Pitää olla yhtenäistä kumia koko varsi. Kesäsaappaan ei tarvitse olla lämmin ja talvisaappaassa pitää ehdottomasti olla irtohuopa ja hiihtorantti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|