Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Hemingway Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2005 Viestejä: 1044
|
Lähetetty: 13.09.2013 11:33 Viestin aihe: Nissan X-Trailin ja Qashqain neliveto? |
|
|
Huomio Nissanin omistavat/omistaneet:
Millainen neliveto on Nissan Xtrailissa ja Qashqaissa? Perinteinen yksi sutii edestä ja yksi takaa, ei alennusvaihdetta? Vai jotain muuta?
Kysely koskee suhteellisen uusia autoja ja Qashqain osalta vain nelivetomallia. Varsinainen offroad ei kiinnosta mutta etenemiskyky lumessa ja huonokuntoisilla teillä kyllä.
Mallejahan voi kommentoida muutenkin, jos niistä on omaa kokemusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 13.09.2013 11:46 Viestin aihe: Re: Nissan X-Trailin ja Qashqain neliveto? |
|
|
Hemingway kirjoitti: | Huomio Nissanin omistavat/omistaneet:
Millainen neliveto on Nissan Xtrailissa ja Qashqaissa? Perinteinen yksi sutii edestä ja yksi takaa, ei alennusvaihdetta? Vai jotain muuta?
Kysely koskee suhteellisen uusia autoja ja Qashqain osalta vain nelivetomallia. Varsinainen offroad ei kiinnosta mutta etenemiskyky lumessa ja huonokuntoisilla teillä kyllä.
Mallejahan voi kommentoida muutenkin, jos niistä on omaa kokemusta. |
Ei kait varmaan sudi edes kummastakin päästä, kun keskilukkoa näissä ei taida olla vaan joku lamellikytkin yms.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 13.09.2013 12:01 Viestin aihe: |
|
|
Sähköinen "lukko". Eli sutii kyllä molemmista päistä yhdellä pyörällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 13.09.2013 12:18 Viestin aihe: |
|
|
Äkkiä on jarrulevyt punasena, kun vähän lumileikkejä noilla tekee.
Toki tavallisen 2wd auton etenemisessä voittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bonus ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 827
|
Lähetetty: 13.09.2013 13:12 Viestin aihe: |
|
|
X-tarilissa saa nelivedon täysin lukkoon ainakin.
Eikä muuten hirveästi häviä lumessa neliveto pick upille kulussa.. _________________ Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bonus ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 827
|
Lähetetty: 13.09.2013 13:12 Viestin aihe: |
|
|
X-tarilissa saa nelivedon täysin lukkoon ainakin.
Eikä muuten hirveästi häviä lumessa neliveto pick upille kulussa.. _________________ Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hemingway Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2005 Viestejä: 1044
|
Lähetetty: 13.09.2013 14:57 Viestin aihe: |
|
|
bonus kirjoitti: | X-tarilissa saa nelivedon täysin lukkoon ainakin. |
Minkä osan X-trailin nelivedosta saa "täysin lukkoon"? Keskitasauspyörästön? Vai sen lisäksi jotain muuta? Ja mikä on "täysin lukkoon"? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 13.09.2013 15:21 Viestin aihe: |
|
|
Alkukesästä oli tekniikan maailmassa joku nelikkotesti, muistaakseni tiguan taisi voittaa tai oli ainakin kärkikahinoissa.
Perstuntumalla n 40tkm tuolla ajaneena voin todeta että menee lumessa ja huonolla tiellä kunnes alkaa pohjasta kantamaan. Vetää kaikilla pyörillä, ei lukkoja alennuksia tms "maasturiominaisuuksia" mutta tekniikka siirtää voimaa sinne kulmaan missä on pitoa. Vetokyky hyvä, myös talvella. Ite vetelen sillä isoa 2,5 tn painosta kärryä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JTO Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 220
|
Lähetetty: 13.09.2013 16:06 Viestin aihe: |
|
|
X-trailissa saa valita kolme eri vetotapaa, joko pelkkä etuveto tai jos sutii niin menee neliveto automaattisesti päälle ja kolmantena kokoajan neliveto päällä.
Hyvin sillä lumessa pääsee, toki kannattaa ottaa ESP pois päältä ettei turhaan jarruttele. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hemingway Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Lok 2005 Viestejä: 1044
|
Lähetetty: 13.09.2013 17:08 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Perstuntumalla n 40tkm tuolla ajaneena voin todeta että menee lumessa ja huonolla tiellä kunnes alkaa pohjasta kantamaan. Vetää kaikilla pyörillä, ei lukkoja alennuksia tms "maasturiominaisuuksia" mutta tekniikka siirtää voimaa sinne kulmaan missä on pitoa. Vetokyky hyvä, myös talvella. Ite vetelen sillä isoa 2,5 tn painosta kärryä. |
Koskiko tämä nyt X-trailia?
JTO kirjoitti: | X-trailissa saa valita kolme eri vetotapaa, joko pelkkä etuveto tai jos sutii niin menee neliveto automaattisesti päälle ja kolmantena kokoajan neliveto päällä. |
Tämän se automyyjäkin osaa kertoa, mutta ei tippaakaan enempää. Ydinkysymyshän on se miten se miten veto jakautuu kun pito huononee ja mitä tapahtuu sitten kun meno päättyy. Eli vaikuttaa siis X-trailin ja Qashqain osalta siltä, että perinteisesti citymaasturityyliin yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa.
Kohtuullisen monta kertaa olen ollut paikalla irrottamassa lumesta "nelivetoautoja" ja kuunnellut kuljettajan hämmästelyä siitä ettei auto vedäkään neljällä pyörällä vaikka mallimerkinnässä on AWD/4WD tms. Joissakin merkeissä jopa lisämaininnalla "jatkuva", "full time" tai jotain vastaavaa.
Kusetuksen makuahan noissa citymaasturien nelivetomainoksissa on aina ollut. Toki vetäviä pyöriä on 2x enemmän kuin kaksivetoisessa mutta se ei vielä tarkoita sitä että 4 pyörää vetää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 13.09.2013 18:17 Viestin aihe: |
|
|
Tiguanilla ajan. En tiedä montako rinkulaa vetää samaanaikaan, mutta muta on tärkeintä että se/ne pyörät vetää joilla on pitoa.
Tigu selviää mm "ristiriipunnasta" eli se ei ole näitä "ristiinvetäviä". Testattu on...
Kannattaa kattoa tuo "testi" siinä oli juuri noista vetojutuista ja niiden eroista autokohtaisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 13.09.2013 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Tässä on hyvä venäläisten tekemä testi Citymaastureille. Toisilla teettää enemmän kuin toisilla. http://www.youtube.com/watch?v=YWTKVmWeAR0
Monella mallilla pitää tehdä keikutus että saa vauhtia vetävältä pyörältä.
Viimeinen muokkaaja, xdrive pvm 14.09.2013 18:20, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kulakki Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2007 Viestejä: 168 Paikkakunta: Kainuu
|
Lähetetty: 13.09.2013 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Eli vaikuttaa siis X-trailin ja Qashqain osalta siltä, että perinteisesti citymaasturityyliin yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa.
Taitaa samalla lailla mennä oikeallakin maasturilla missä ei muuta lukkoja oo kuin napa"lukot" On näitä mullakin ollu, vanha Pajero jossa kitkalukko muisto vain ja sitte Niva jossa ei lukkoa ollu ollenkaan, siis akselilla.
Nyt on X-Trail kun köyhällä ei oo varaa pitää mettäautoa erikseen, kyllä tälläkin pärjää. Kilometrin kun vedät auraamattomalla mettätiellä neliveto "lock"-asennossa niin aikamoinen käry on hytissä
Siinäpä suurin ero tuomoseen vanhaan lukottomaan maasturiin, niin ja tietysti eihän tässä shittarissa oo hidasta puolta. _________________ Pro patria semper |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 13.09.2013 23:24 Viestin aihe: |
|
|
Kulakki kirjoitti: | Eli vaikuttaa siis X-trailin ja Qashqain osalta siltä, että perinteisesti citymaasturityyliin yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa.
Taitaa samalla lailla mennä oikeallakin maasturilla missä ei muuta lukkoja oo kuin napa"lukot" On näitä mullakin ollu, vanha Pajero jossa kitkalukko muisto vain ja sitte Niva jossa ei lukkoa ollu ollenkaan, siis akselilla.
Nyt on X-Trail kun köyhällä ei oo varaa pitää mettäautoa erikseen, kyllä tälläkin pärjää. Kilometrin kun vedät auraamattomalla mettätiellä neliveto "lock"-asennossa niin aikamoinen käry on hytissä
Siinäpä suurin ero tuomoseen vanhaan lukottomaan maasturiin, niin ja tietysti eihän tässä shittarissa oo hidasta puolta. |
Tähänhän se tulikin tiivistettyä. Normi kärryllä jossa on kiinteä tasauspyörästö/keskilukko voi ajaa hangessakin haistelematta käryä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|