Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2013 21:20 Viestin aihe: |
|
|
joo aamulla taas jahtiin, alkaisi toinen vkl. Perskuta huomenna vissii passipäivä ku lupasin toisen kaverin koira miehen kanssa. No onnistuuhan se passistakin _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2013 21:26 Viestin aihe: |
|
|
eikä muuta mahdollisuutta,,,, |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2013 22:21 Viestin aihe: |
|
|
ite jo hylsyn tehneenä, annan toisille mahdollisuuden _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.10.2013 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Biikleman kirjoitti: | ite jo hylsyn tehneenä, annan toisille mahdollisuuden |
Reilu meininki. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21355 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.10.2013 19:00 Viestin aihe: |
|
|
1 sonni, 3 nuppaa ja 5 vasaa nurin Jäljellä siis 10 isoa ja 20 vasaa. Omalle koiralle tänään todella hyviin kokopäivän töihin vasa nurin. Ite mokasin ja ammuin ohi. Vaan silti nappas koira uusintahaukun ja sitten siinä palloiltiin edestaas aika hetket ja välillä kaffiteltiin. Velipoika pääsi koppaamaan vasan sitten lopuksi ennenkuin virrat loppu elektroniikasta ja valo taivaalta. Oltiin kahteen mieheen vain metsässä, muu porukka oli toisaalla. On se ilo olla jahdissa kun on tilaa toimia ja koirat pelaa. Nyt maksaa pannulle, pakko ottaa joku terävä. Viduttaa niin prkeleesti kun ei enää itse osaa hirveä tappaa. En mä nyt niin vanha vielä mielestäni ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 19.10.2013 19:20 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | 1 sonni, 3 nuppaa ja 5 vasaa nurin Jäljellä siis 10 isoa ja 20 vasaa. Omalle koiralle tänään todella hyviin kokopäivän töihin vasa nurin. Ite mokasin ja ammuin ohi. Vaan silti nappas koira uusintahaukun ja sitten siinä palloiltiin edestaas aika hetket ja välillä kaffiteltiin. Velipoika pääsi koppaamaan vasan sitten lopuksi ennenkuin virrat loppu elektroniikasta ja valo taivaalta. Oltiin kahteen mieheen vain metsässä, muu porukka oli toisaalla. On se ilo olla jahdissa kun on tilaa toimia ja koirat pelaa. Nyt maksaa pannulle, pakko ottaa joku terävä. Viduttaa niin prkeleesti kun ei enää itse osaa hirveä tappaa. En mä nyt niin vanha vielä mielestäni ole. |
Ens kerraksi kunnon optiikka pyssyn päälle eikä mitään kiikarihärveleitä ja vaiha kaliberia.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
PAP Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.10.2013 19:36 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | 1 sonni, 3 nuppaa ja 5 vasaa nurin Jäljellä siis 10 isoa ja 20 vasaa. Omalle koiralle tänään todella hyviin kokopäivän töihin vasa nurin. Ite mokasin ja ammuin ohi. Vaan silti nappas koira uusintahaukun ja sitten siinä palloiltiin edestaas aika hetket ja välillä kaffiteltiin. Velipoika pääsi koppaamaan vasan sitten lopuksi ennenkuin virrat loppu elektroniikasta ja valo taivaalta. Oltiin kahteen mieheen vain metsässä, muu porukka oli toisaalla. On se ilo olla jahdissa kun on tilaa toimia ja koirat pelaa. Nyt maksaa pannulle, pakko ottaa joku terävä. Viduttaa niin prkeleesti kun ei enää itse osaa hirveä tappaa. En mä nyt niin vanha vielä mielestäni ole. |
Onko teillä puolen suomen luvat, paljonko ha? Kuulostaa äkkiseltään paljolta.
Harvemmin täällä (netissä) ohi ammutaan, ootkohan ainoa tähän mennessä Aina makia kun koirat pelaa ja mitä pienempi porukka niin sen varmempi saalis. Onnittelut kaadoista ja toimivista koirista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2013 19:50 Viestin aihe: |
|
|
Alaa on 14 000ha. Kohtuullisesti on hirviä. Paremmin on taas kuin ennemmin syksyllä. Jotaki on jostaki tullut lisääkin.
Niin miljoonanick. Olis tuosta haukusta pitänyt hirven tappaa vaikka avotähtäimillä. Joskus ei vaan luonnaa. Oli kyllä paha keli mennä ja arin nuppa mitä olen koskaan haukussa nähnyt. Ekan tilaisuuden möhlin ja toista ei tullut mulle. Velipoikakin päästi kolme kertaa hirvet läpi passin kun aina emä tai koira linjalla. Neljännellä kertaa vasa tuli niin paljon edellä että sai kopattua 6,5x55:lla alaskan reijän konehuoneelle. Pakomatka 13m. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2013 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä on päivä ollut. Meillä yleensä nuoret pummaavat, eikä vanhemmat. Ymmärrän kun muistelen menneitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 19.10.2013 20:16 Viestin aihe: |
|
|
Kun täällä erälle.netissä kyseltiin koiramiestä Nokialle talkoisiin, niin minähän tartuin syöttiin.
Tänään sitten kävin ensimmäistä kertaa kokeilemassa miten homma luonaa Pirkanmaan mäkisissä maastoissa.
Heti aamusta koira otti sonnin, jota passimies pääsi pehmittämään. Kävin sen sitten viimeistelemässä haukusta.
Seuraavasta lähdöstä tulikin peura-ajo, mutta pääsin näkemään 6-piikkisen pukin ja torumaan koiraa kuumalta jäljeltä.
Jatkossa näkee oppiko se kerrasta.
Kolmannesta alueesta tuli tuplavasaporukka, jota pääsin itse suolaamaan,
mutta lipaskapasiteetti loppui harmillisesti kesken,
joten jouduin toisen vasan viimeistelemään vielä myöhemmin haukusta.
Sonni ja kaksi vasaa ekana talkoopäivänä, ei kait se huonostikkaan mennyt. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2013 20:42 Viestin aihe: |
|
|
Rehellinen selvitys tilanteista, elikä hyvin on vierailu onnistunut.Peura-ajot on monelle uutta, voi olla että jotain koiran päähän jäikin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2013 20:50 Viestin aihe: |
|
|
2 lehmää könölleen enää puuttuu yksi. No "pääsinkin" koiran kanssa mutta en päässy haukku poksauttaa, passimiehet hoiti homman kotiin
Nyt kolme päivää 6 elukkaa nurin sekä 6 eri ampujaa ei huonosti _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2013 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Pedolla meni vierailu komiasti.. Ei yhtään kylmännyt nokian tiet? Itse ainakin vähä arka viemään koiraa missä isoja teitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 19.10.2013 21:19 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Pedolla meni vierailu komiasti.. Ei yhtään kylmännyt nokian tiet? Itse ainakin vähä arka viemään koiraa missä isoja teitä. |
Eikai se kovin äkkiä aidan läpi itteään kaiva koirakaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 19.10.2013 21:19 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Pedolla meni vierailu komiasti.. Ei yhtään kylmännyt nokian tiet? Itse ainakin vähä arka viemään koiraa missä isoja teitä. |
Kotona sudet, täällä tiet. Aina siinä riskin ottaa kun koiran linkusta löysää,
vaan työkoiriksihan ne on otettukin. Se ei pelaa joka pelkää. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|