Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
s.r.v Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2013 22:09 Viestin aihe: |
|
|
miettijä kirjoitti: | miettijä kirjoitti: | Semmosta kyselesin, että meneekö näätä loukkuun joka tuoksuu vahvasti minkiltä? |
Viitittekö vastata? |
Yksi putki mulla yhdellä ojalla ja molempia menee samaan putkeen säännöllisen epäsäännöllisesti.! Laajempaa kokemuspohjaa ei mulla ole asiaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
M.K.R Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Mar 2007 Viestejä: 662 Paikkakunta: tunturilappi
|
Lähetetty: 13.10.2013 22:40 Viestin aihe: |
|
|
Sama vika rahikaisela,samaan loukkuun kärppää,minkkiä ja näätä. _________________ Ahneela on aina enempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aleksi S Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.10.2013 21:18 Viestin aihe: |
|
|
Mites jos tekee loukun vesivaneerista niin pääseekö näätä sinne kun voi olla vähän liukas pohja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tervasta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2013 23:22 Viestin aihe: |
|
|
Nyt sitä pakkasta ja lunta tonttiin niin viikon perästä koiruuven kanssa näätää jallittamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mäyristelijä Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Maa 2012 Viestejä: 814 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 29.10.2013 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Millonkas porukka meinaa rautoja viritellä? Onkohan nahka millaisessa kunnossa, kun jonkun päivän käyttänyt pakkasella... _________________ -Karkeakarvainen mäyräkoira- x2 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
skvr Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.10.2013 23:00 Viestin aihe: |
|
|
Mäyristelijä kirjoitti: | Millonkas porukka meinaa rautoja viritellä? Onkohan nahka millaisessa kunnossa, kun jonkun päivän käyttänyt pakkasella... |
Meinaatko että onko turkki jo talteenotto kunnossa?
Lämpötilahan ei minun käsitykseen mukaan vaikuta tuohon turkki hommaan vaan päivän pituus -> valoisuuden määrä.
Jos tätä meinasit... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juego Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2004 Viestejä: 2598 Paikkakunta: Kuikkapanta
|
Lähetetty: 29.10.2013 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Alkaa karva olla jo puhdas. Itse virittelen vasta kun alkaa pysymään pakkasen puolella. Pilaantuu tosi nopeasti rautoihin mennyt näätä, ellei ilma ole kylmän puolella.
Joo, valon määrä sitä turkin vaihtoa säätelee, ei pakkaset. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mäyristelijä Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Maa 2012 Viestejä: 814 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 29.10.2013 23:15 Viestin aihe: |
|
|
Aivan, tulipa opittua sekin uutena asiana. Eihän tässä mikään kiire tosiaan ole vielä, kun hirviäkin vielä pystyssä, ehkä kuun lopussa sitten. _________________ -Karkeakarvainen mäyräkoira- x2 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
konstak Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.10.2013 00:31 Viestin aihe: . |
|
|
Tämä päivä tullu väännetyä koteloita,huomena tai torstaina kotelot syötitettyinä mettään,rautoja ei varmaankaan vielä muutamaan viikkoon kannata viedä täällä etelässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Känkkäränkkä Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Lok 2011 Viestejä: 110 Paikkakunta: Pohjois-savo
|
Lähetetty: 30.10.2013 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Aleksi S kirjoitti: | Mites jos tekee loukun vesivaneerista niin pääseekö näätä sinne kun voi olla vähän liukas pohja? |
Mulla on vesivanerista ja hyvin toimii. Viime talvena eräs yksilö oli järsinyt menoaukon suuremmaksi kun ei aluksi mahtunut sisään rautoihin kuolemaan. Alunperin tehty siis minkkiloukuksi joten halkaisija oli 7cm. Järsinnän jälkeen 11cm. Melekosen viimeisen työn oli kultakurkku tehnyt _________________ Elä ammu, se on kaakana! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tervasta Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.10.2013 18:39 Viestin aihe: |
|
|
Rautoja ei metsään itsellä mene. Perinteiseen tapaan pyydetään pikinokan kanssa, saa jahdista enemmän irti kuin rautakierroksella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.10.2013 18:49 Viestin aihe: |
|
|
Känkkäränkkä kirjoitti: | Aleksi S kirjoitti: | Mites jos tekee loukun vesivaneerista niin pääseekö näätä sinne kun voi olla vähän liukas pohja? |
Mulla on vesivanerista ja hyvin toimii. Viime talvena eräs yksilö oli järsinyt menoaukon suuremmaksi kun ei aluksi mahtunut sisään rautoihin kuolemaan. Alunperin tehty siis minkkiloukuksi joten halkaisija oli 7cm. Järsinnän jälkeen 11cm. Melekosen viimeisen työn oli kultakurkku tehnyt |
Joka näätä menee 70mm reiästä, syy lienee ollut joku muu. Tai jyrsiä on ollut muu. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vasilievski Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Tam 2013 Viestejä: 179 Paikkakunta: Koillis-Savo
|
Lähetetty: 30.10.2013 19:56 Viestin aihe: |
|
|
skvr kirjoitti: | Mäyristelijä kirjoitti: | Millonkas porukka meinaa rautoja viritellä? Onkohan nahka millaisessa kunnossa, kun jonkun päivän käyttänyt pakkasella... |
Meinaatko että onko turkki jo talteenotto kunnossa?
Lämpötilahan ei minun käsitykseen mukaan vaikuta tuohon turkki hommaan vaan päivän pituus -> valoisuuden määrä.
Jos tätä meinasit... |
En sen kummemmin asiasta tiedä, mutta oma näkemys on että lämpötilakin kyllä vaikuttais jos on pitkä lämmin syksy.Pari päivää sitten saatu minkki ainakin oli vielä aikaslailla sininen, vaikka karva näytti pirun hyvälle.
Joku vuosi muistuu mieleen , kun oli ollut tosi lämmin syksy , marraskuun puolenvälin paikkeilla saatu supikin oli vielä melko sininen.Nämä nyt on minun kokemuksia vain... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
STILH Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2013 20:21 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Känkkäränkkä kirjoitti: | Aleksi S kirjoitti: | Mites jos tekee loukun vesivaneerista niin pääseekö näätä sinne kun voi olla vähän liukas pohja? |
Mulla on vesivanerista ja hyvin toimii. Viime talvena eräs yksilö oli järsinyt menoaukon suuremmaksi kun ei aluksi mahtunut sisään rautoihin kuolemaan. Alunperin tehty siis minkkiloukuksi joten halkaisija oli 7cm. Järsinnän jälkeen 11cm. Melekosen viimeisen työn oli kultakurkku tehnyt |
Joka näätä menee 70mm reiästä, syy lienee ollut joku muu. Tai jyrsiä on ollut muu. |
Oravat ja hiiret jyrsii vanerista tehtyjä koteloita,niille maistuu se liima mitä siinä käytetään... _________________ Tikka Takoo Tarkasti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hunter00 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.11.2013 13:17 Viestin aihe: |
|
|
No nii. 8kpl coni-beareja ja 1 dukes on pyynnissä. 6:sta kotelosta 9:stä oli etukäteen laitetut syötit viety Saapa nähä saanko selville mikä/mitkä otukset sielä liikkuu. Tod. näk löytyy 6kpl närhiä ko ekalle kokulle meen _________________ Kaikki lämpimän p@skan tekijät on tapettavissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|