OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Suzuki Grand Vitara 1.9DDIS vm.2009-2012
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.01.2014 11:00    Viestin aihe: Suzuki Grand Vitara 1.9DDIS vm.2009-2012 Vastaa lainaamalla viestiä

Sattuisko täällä olemaan omia kokemuksia tuollaisen auton käytöstä. Miten kestää kilometrejä, paljonko vie soppaa, millainen ajella tuolla maantiellä...muut hyvät ja huonot kokemukset?

Varsinaisia maastoajo-ominaisuuksia ei tarvi käsitellä ne suunnilleen arvaa jo teknisistä ratkaisuista ja fyysisistä mitoista....ja maastossa möyrimiseen on jo parempiakin laitteita Smile
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koavzur
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2007
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 18.01.2014 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiukkassuodattimen kanssa voi tulla ongelmia kun kilometrejä kertyy, jolloin iso remppa tiedossa. Kulutus käytännössä jossain 9 litran huiteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.01.2014 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo...DPF ei ole ongelma, se tietenkin suolistetaan ja poistetaan softasta...samoin kun EGR käännettään minimiin niin ei karstoitu turhaa kone. Aika kovaa kulutusta....valmistaja lupaa yhdistelmäkulutukseksi 6,6L....eihän se siihen mene mutta että kuitenkin hörppäis jopa 9L...hmm
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koavzur
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2007
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 18.01.2014 16:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo tämä kyseinen mistä nuo tiedot on, oli juuri tuollainen vehjes mistä oli hiukkassuodatin poistettu. Tuli vaan helkatisti ongelmia siinä mukana, se hiukkassuodattimen valo syttyi vähän väliä ja pitkä vikakoodilista joka kerta . Tuon softankäpälöinnin myötä ( ilmeisesti) ilmeni myös semmoinen vika että ESP tä ei voinut kytkeä pois päältä. Keskikulutus taisi olla 8,7 litraa. Onneksi sain näppini irti. Nyt on bensakoneella samanmoinen. Bensaa menee mutta sitähän saa ABC: ltä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 18.01.2014 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo nykydieselien ongelmat ovat harmittavia ja vtun kalliita ja niitä riittää.
Ei vain suzukissa vaan yleensä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.01.2014 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo...monimutkainen teknologia aiheuttaa ajanmyötä ongelmia....kaikilla merkeillä. Jos siinä on vaan joku eniten käytetyistä moottorin ohjauksista (bosch?) niin kyllä ainakin sen softa taipuu jo useammallakin koodarilla.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.01.2014 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9505

LähetäLähetetty: 19.01.2014 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan.


Kuulu sarjaan asioita mitä ei nyt vain voi huomioida.
Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.01.2014 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan.


Kuulu sarjaan asioita mitä ei nyt vain voi huomioida.
Evil or Very Mad


Jep, takuun aikana pärjää, mutta sitten alkaa maksamaan.

Mitä subarut tarkemmin tunnen, niin uudempien euro5 päästönormien koneiden osalta moni on poistanut ja suomi-softan hankkinut. Tuon jälkeen aivan eri kone. Tehon lisäys tuo oikein mukavaan tunnelmaa, uudet tehot 205hp, vääntöä riittävästi. Veto alue on nätisti koko kierrosalueen. Suomessa diesel-subarut hallitsee http://www.artec-power.fi/subaru/index.html.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.01.2014 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Joo...monimutkainen teknologia aiheuttaa ajanmyötä ongelmia....kaikilla merkeillä. Jos siinä on vaan joku eniten käytetyistä moottorin ohjauksista (bosch?) niin kyllä ainakin sen softa taipuu jo useammallakin koodarilla.


Koodareita on monia, mutta katsele sellainen, joka oikeasti osaa. Ei harmita myöhemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5488
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 19.01.2014 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Hiukkassuodatin on yksi, se ei sovi suomeen oikein mitenkään.
Ne ovat jatkuvasti tukossa vaikka miten ajaisi. Ei lämmöt riitä kunnolliseen polttoon talviaikaan.

Onhan tuo lämpö riittänyt. Mutta tietty ei ole kokemuksia kuin vajaan 200 tkm matkalta. Toki mieluummin ottaisin ilman DPF:ää, mutta kun ei niitä saa.

Ja toki väite pitää siltä osin paikkaansa, jos autolla ajetaan pelkästää 1-2 km siivuja jatkuvasti päivästä toiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.01.2014 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sulla on käyny hyvä tuuri. Wink

Yksittäiset hyvät tai huonot kokemukset eivät aina kerro täyttä totuutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.01.2014 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mullakin pelasi Audissa tuo DPF jutskat ihan ok siihen 200tkm asti, kunnes vaan tuli "täyteen" => suolistus ja poisto softasta. Oikeesti olis pitänyt tehdä heti...vähän herkempi kone tuli, kulutus tippui selvästi ja riski muihin ongelmiin tietenkin vähenee (öljyn lantraantuminen ja lisääntyminen, turhaa grillaa kuumuudessa kantta/turboa jne)

Mutta onkos siis tietoa tuossa Grand Vitaran tapauksessa tekniikasta tms....hyvä tai huonoja juttuja!
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 19.01.2014 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Kyllä mullakin pelasi Audissa tuo DPF jutskat ihan ok siihen 200tkm asti, kunnes vaan tuli "täyteen" => suolistus ja poisto softasta. Oikeesti olis pitänyt tehdä heti...vähän herkempi kone tuli, kulutus tippui selvästi ja riski muihin ongelmiin tietenkin vähenee (öljyn lantraantuminen ja lisääntyminen, turhaa grillaa kuumuudessa kantta/turboa jne)

Mutta onkos siis tietoa tuossa Grand Vitaran tapauksessa tekniikasta tms....hyvä tai huonoja juttuja!


Kaverin isäukko haki tuommosen saksasta joku aika sitten Kone porsi melko pian ja vaihtoon. En nyt muista tarkemmin että mikä siitä meni. Kysyä kun näkee..

Eipä tietenkään yhden jutun perusteella kannata johtopäätöksiä vetää. Itsekin tuota grand vitaraa mietin kun autoa kk sitten vaihdoin mutta jotenki tuo renaultin kone ei houkuttele. V6 bensa taas tulee pidemmän päälle kalliiksi..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.01.2014 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä)
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com