Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Quad vadis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2014 23:47 Viestin aihe: |
|
|
Ostin kesämmällä Swaron 8*32:t ku halvalla sattu kohille. Ommuute pelit! Köykäset kantaa ja valoo riittää niinkauan kun arvaa ampuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mpikkara Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2014 23:55 Viestin aihe: |
|
|
http://www.amazon.com/Nikon-Premier-8x30-Ultra-Binoculars/dp/B0000BVE2K
Noissa on ehkä paras ja laajin kuva mitä rahaan suhteutettuna on saatavissa. Käytettyjen etsintä on vaan jo hieman nihkeää, valmistus kun on kai jo lopetettu.
Monessa "pro-bongarien" testissä todettu, että kalleimmat Zeissit, Leicat tai Swarot eivät käytännössä kuvaltaan juurikaan kummallisempia (osin jopa päinvastoin) ja E2:sten kuva on sitten LaajA.
Täysvesitiiviit eivät kuitenkaan ole, mutta normi olosuhteissa ei mitään ongelmaa käytössä. Toimineet myös kytiksellä uskomattoman hienosti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jokotai Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.01.2014 00:51 Viestin aihe: |
|
|
Hawken pikkukiikarit itelläkin ja on kyllä hyvät hintaansa nähden. Mutta vielä paremmat hinta/laatusuhteeltaan on kyllä ehdottomasti Erä-lehdenkin testin voittaneet Braun Trekking 8x32:set. Hommasin itelle tommosetkin, enkä ole kyllä katunut. Yllätävän hyvä kuva hintaisikseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2014 01:23 Viestin aihe: |
|
|
No siis täähän voisi sitten saada sellaisen "erälle net+"-suosituksen. Vain harvat optiset laitteet ovat pystyneet saavuttamaan tällaista manneria.
Ehdotan, että tämä saa suosituksen "Erälle net+".
+ Tietenkin vain sen takia, että tuote on myös inhimillisen hintainen. Swarohan saisi vain pelkän suosituksen ilman tuota + merkintää. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
patupattura Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2014 01:48 Viestin aihe: |
|
|
Hawke kiikarit ollu kehuttuja palstoilla olisi mielenkiintoista testata rinnan ns.huippu optiikan kanssa.
Ei voi mainokseenkaan laittaa että varo halpoja kopioita.
Onhan nuo china optiikaksi arvokkaat ja kuinka tasalaatua linssit ovat ,mutta ei tuomita vaan koitetaan päästä testaamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesperado Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.01.2014 15:51 Viestin aihe: |
|
|
Oon kattellu Hawke ed ja Swaro / zeiss kiikareita rinnan. Kalliit ehkä hiukan parempia, muttei missään tapauksessa niin paljon parempia kuin hinta antaisi ymmärtää. Itse kiikaria hankkiessani en hawken kokeilun jälkeen enää miettinytkään toista vaihtoehtoa, eli swaroo tai zeissiä. Hintaero näiden vaihtoehtojen välillä on SUURI. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tjl Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2014 16:23 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se vaan niin on tässäkin tapauksessa, että hinta ja laatu kulkee käsikädessä. Ihan turha väittää asiasta muuta.
Esimerkki1. Kun vertaa Hawken ja Swaron kiikaria keskenään niin optiikassa on julma ero. Sen siis näkee melkeen sokeakin. Toinen näistä on optiikaltaan kristallin kirkas ja toinen taas ei. Kumpikohan ? Toki hinta on tietenkin 20 kertainen toisessa. Itse parjään huonommallakin, nuo vanhat nuo Brasserin kiikarit käytössä. Niillä näkee pimeässä kohtuu hyvin ja se tärkeintä minulle. Kuitenkin tulevaisuus tuo ehkä tullessaan Swaron tai Zeisin katselukiikarin. Heti kun malttaa tuhlata 2-3 tonnia katselukiikariin. Se on vaan pirun kova raha uhrata, kun käyttö niin vähäistä. Sen takia jäänytkin hommaamatta.
Esimerkki 2. Kiväärin kiikarina kun vertaan Swaroa ja Hawken kalleinta mallia optiikaltaan, niin ero niin huomattava että huhhuh ! Kun ammuin Hawken kiikarilla sen jälkeen, kun olin toisen aseen tarkkuuttanut missä Z6:nen. Luulin oikeasti, että mitä hemmettiä onko kiikarissa vielä läpikatsottavat läpät jääneet kiinni. Ei ollut, sitten luulin, että kiikarissa on jotain vikaa. Loppujen lopuksi asia ei ollut nämä kumpikaan, vaan optiikassa on niin hurja ero. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Voitt0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2013 Viestejä: 1205 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 22.01.2014 17:31 Viestin aihe: |
|
|
"........kun ammuin Hawken kiikarilla sen jälkeen..."
Puhut siis kiikaritähtäimestä ja olen täysin samaa mieltä eli en moista kiväärin päälle laittaisi. Mutta ei kai tähtäinkiikarin tekeminen luulisi olevan kovinkaan paljon vaikeampaa jos katselukiikarin on saanut hyväksyttävälle tasolle ja ainakin Japsien laatu kulkee minusta samoilla linjoilla molemmissa optiikoissa, kuten hinnatkin?? JOs tämä olisi enne siitä jotta piakkoin saadaan hintahaitarin alapäähän lisää todellisia vaihtoehtoja kelvolliselle optiikalle?? Tosin suurimmalla markkina-alueellaha ei noilla hämäräominaisuuksilla tai olla isoa merkitystä.
Minulla niinkuin luulen valtaosalla kiikarin hankkijoista olevan, ettei ei ne viimeiset 15 min kytiksellä ole 1½-2 tonnin väärti sijoittaa kiikariin varsinkin jos vastaavat tarvii katselukiikareiksi tunnistukseen. Tai miksei jos ei tunnu kalliilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2014 18:20 Viestin aihe: |
|
|
Voitt0 kirjoitti: | "
Minulla niinkuin luulen valtaosalla kiikarin hankkijoista olevan, ettei ei ne viimeiset 15 min kytiksellä ole 1½-2 tonnin väärti sijoittaa kiikariin varsinkin jos vastaavat tarvii katselukiikareiksi tunnistukseen. Tai miksei jos ei tunnu kalliilta. |
Yleensä vaan nuilla kalliimmilla putkilla näkee läpi yön hyvin, kun halvemmalla ei mitään.. Siinä mielessä tuo "vartin" sääntö on jauhantaa.. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tony Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2014 18:43 Viestin aihe: |
|
|
Yleensä vaan nuilla kalliimmilla putkilla näkee läpi yön hyvin, kun halvemmalla ei mitään.. Siinä mielessä tuo "vartin" sääntö on jauhantaa..
Ei senyt ihan noinkaan ole jos kysymyksessä on tavalliset kiikarit,noi yö kiikarit sit on luku sinänsä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EeeKoo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2014 18:44 Viestin aihe: |
|
|
tjl kirjoitti: | Kyllä se vaan niin on tässäkin tapauksessa, että hinta ja laatu kulkee käsikädessä. Ihan turha väittää asiasta muuta.
Esimerkki1. Kun vertaa Hawken ja Swaron kiikaria keskenään niin optiikassa on julma ero. Sen siis näkee melkeen sokeakin. Toinen näistä on optiikaltaan kristallin kirkas ja toinen taas ei. Kumpikohan ? Toki hinta on tietenkin 20 kertainen toisessa. Itse parjään huonommallakin, nuo vanhat nuo Brasserin kiikarit käytössä. Niillä näkee pimeässä kohtuu hyvin ja se tärkeintä minulle. Kuitenkin tulevaisuus tuo ehkä tullessaan Swaron tai Zeisin katselukiikarin. Heti kun malttaa tuhlata 2-3 tonnia katselukiikariin. Se on vaan pirun kova raha uhrata, kun käyttö niin vähäistä. Sen takia jäänytkin hommaamatta.
Esimerkki 2. Kiväärin kiikarina kun vertaan Swaroa ja Hawken kalleinta mallia optiikaltaan, niin ero niin huomattava että huhhuh ! Kun ammuin Hawken kiikarilla sen jälkeen, kun olin toisen aseen tarkkuuttanut missä Z6:nen. Luulin oikeasti, että mitä hemmettiä onko kiikarissa vielä läpikatsottavat läpät jääneet kiinni. Ei ollut, sitten luulin, että kiikarissa on jotain vikaa. Loppujen lopuksi asia ei ollut nämä kumpikaan, vaan optiikassa on niin hurja ero. |
Toistan saman mitä edellä on sanottu: Hawken KATSELUKIIKARIT JA KIIKARITÄHTÄIMET ovat kaksi täysin eri asiaa.
Näistä Hawken 400 euron vehkeistä oli jo aikaisemmin keskustelua, tuolloin pistin pari linkkiä, joissa oli aidosti asiantuntevien ihmisten kommentteja / arvosteluja. Hawket ovat oikeasti hintaansa nähden loistavat kiikarit.
Jos haluaa paremman kuvan, niin sitten on maksettava paljon lisää. Ja kuten on miljoonaan kertaan todettu, fakta on, että se ero on edelleen silloin pieni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EeeKoo Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tjl Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.01.2014 19:09 Viestin aihe: |
|
|
Hitto kun saisi kuvattua eron optiikkojen välillä niin, että kameralla onnistuisi katsoa kiikarin läpi ja ottaa siitä kuvan. Siinä näkisi pimeänäön eron. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Voitt0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2013 Viestejä: 1205 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 22.01.2014 20:09 Viestin aihe: |
|
|
Peura-esari kirjoitti: | Voitt0 kirjoitti: | "
Yleensä vaan nuilla kalliimmilla putkilla näkee läpi yön hyvin, kun halvemmalla ei mitään.. Siinä mielessä tuo "vartin" sääntö on jauhantaa.. |
En tarkoittanutkaan Hawke tms tähtäimiä vaan noin 1½-2 tonnia huippuvekottimia halvempia eli omiin kompromisseihin kuten Vixen ja Nikon Monarch (ulkomaiden hinnoilla) ja nyt kun on lunta ja kuuta tarjolla niin melkein läpi yön näkee noillakin eli vieläkin käytettävyys kapenee lumettomaan aikaan, mutta kuten sanottu kukin tyylillään ja mahdollisuuksien mukaan ja noi Hawken katselukiikarit pitää käydä kokeilemassa, kiitos vinkeistä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|