Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 07.02.2014 16:02 Viestin aihe: |
|
|
Paljonko maksoi muuten tuollainen enstex kangas neliö?
Nimimerkillä n. 20 neliötä valkoista jemmassa . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.02.2014 17:41 Viestin aihe: |
|
|
13,90 metri, eli ilmeisesti neliö. Nyt on armoton kaavanmetsästys käynnissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
burningman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.02.2014 19:40 Viestin aihe: |
|
|
Janme kirjoitti: | 13,90 metri, eli ilmeisesti neliö. Nyt on armoton kaavanmetsästys käynnissä. |
Jostain vanhasta asusta mamma vääntää kaavat,joskus itse leikkasi ja mamma kursi kasaan ja antoi vinkkejä mitä voisi parantaa osa muutettiinja taiteilija päätti loput. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MatiasS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.02.2014 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on kans tuomonen ompelijalla teetetty lumipuku. Anorakki takki ja haalarihousut. Vissiin justiin tuota enstexiä. Poijat suunnitellu että minkälainen pitäs olla ja sitten menneet ompelijan puheille. Ei halpa mutta hyvä.
Häätyy sanoa että sopii hyvin lumipuvun materiaaliksi tuo. Kastuu kyllä, mutta kuivaa myös nopeasti, yks oli laittanu fjällrävenin greenland waxia semmosiin pahiten kastuviin paikkoihin ja kuulu että toimi hyvin.
Aika hyvin pitää tuulta myös. Sen jälkeen ko tuon omani sain niin en ole pitäny mitään vuorillista takkia oikeastaan ollenkaan. Alle vain kelin mukaan sopiva määrä kerroksia.
Ainoa että haalarin vetoketju pitäs vaihtaa ko jostain syystä oli laittanut semmosta mallia että ei aukea kuin ylhäältä. Vaan ei ole iso asia vaihtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.02.2014 00:29 Viestin aihe: |
|
|
MatiasS kirjoitti: | Mulla on kans tuomonen ompelijalla teetetty lumipuku. Anorakki takki ja haalarihousut. Vissiin justiin tuota enstexiä. Poijat suunnitellu että minkälainen pitäs olla ja sitten menneet ompelijan puheille. Ei halpa mutta hyvä.
Häätyy sanoa että sopii hyvin lumipuvun materiaaliksi tuo. Kastuu kyllä, mutta kuivaa myös nopeasti, yks oli laittanu fjällrävenin greenland waxia semmosiin pahiten kastuviin paikkoihin ja kuulu että toimi hyvin.
Aika hyvin pitää tuulta myös. Sen jälkeen ko tuon omani sain niin en ole pitäny mitään vuorillista takkia oikeastaan ollenkaan. Alle vain kelin mukaan sopiva määrä kerroksia.
Ainoa että haalarin vetoketju pitäs vaihtaa ko jostain syystä oli laittanut semmosta mallia että ei aukea kuin ylhäältä. Vaan ei ole iso asia vaihtaa. |
Ei sattus olemaan malleja saatavilla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MatiasS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.02.2014 20:03 Viestin aihe: |
|
|
Janme kirjoitti: | MatiasS kirjoitti: | Mulla on kans tuomonen ompelijalla teetetty lumipuku. Anorakki takki ja haalarihousut. Vissiin justiin tuota enstexiä. Poijat suunnitellu että minkälainen pitäs olla ja sitten menneet ompelijan puheille. Ei halpa mutta hyvä.
Ei sattus olemaan malleja saatavilla? |
Ei valitettavasti ole.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tosimies 3v. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.02.2014 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Janme kirjoitti: | 13,90 metri, eli ilmeisesti neliö. Nyt on armoton kaavanmetsästys käynnissä. |
Metrihinta tarkoittaa hintaa pituusmetriä kohti. Kankaan leveys on yleensä 150 cm.
Reilu vuosi sitten ostin Eurokankaasta Wertex VI -kangasta vähäsen kalliimmalla. Se saattaa olla aavistuksen Enstexiä ohuempaa. Housut tein ja koekäytin mm. viikon Enontekiöllä, mutta takki odottaa vielä tekemistä. Itse päädyin housumalliin, en haalareihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2014 11:52 Viestin aihe: |
|
|
Tosimies 3v. kirjoitti: | Janme kirjoitti: | 13,90 metri, eli ilmeisesti neliö. Nyt on armoton kaavanmetsästys käynnissä. |
Metrihinta tarkoittaa hintaa pituusmetriä kohti. Kankaan leveys on yleensä 150 cm.
Reilu vuosi sitten ostin Eurokankaasta Wertex VI -kangasta vähäsen kalliimmalla. Se saattaa olla aavistuksen Enstexiä ohuempaa. Housut tein ja koekäytin mm. viikon Enontekiöllä, mutta takki odottaa vielä tekemistä. Itse päädyin housumalliin, en haalareihin. |
Joo, itte vain ostin sen verran, ku sanovat menevän. Haalarimallin housuista en kyllä luista ja anorakki ihan sen vuoksi, että olisi yksi iso tasku helposti käytettävissä repunkin kanssa. Nyt meni taas riekostelureissu Tuntsan anorakilla, jossa on kyllä paljonkin parannettavaa. Parempia vain vaikea löytää tai sitten hinnat on ihan hirveitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mettäkana Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2014 12:47 Viestin aihe: |
|
|
Tämän saman tilasin inttistoresta ja nimenomaan vyötärö liian matala ja takki liian lyhyt -> repun kanssa selkä äkkiä paljaana ja lipat heittäessä munia ja persettä elikkä mursetta myöten paikat täynnä lunta. Lisäksi nuo velcrot, joita useammassa paikassa, ei monesti lumisena oikein pelaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laphilainen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2014 17:20 Viestin aihe: |
|
|
Torniossa on teetetty paikallisella ompelijalla parisenkymmentä lumipukua. Näytepalasen olen kankaasta nähnyt, en valmista puvusta. Teetättäjillä rautainen kokemus talvipyynistä, joten uskon että lumipuku on malliltaan toimiva. Käsittääkseni hinta on ollut 150 euron kieppeillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MatiasS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2014 21:42 Viestin aihe: |
|
|
laphilainen kirjoitti: | Torniossa on teetetty paikallisella ompelijalla parisenkymmentä lumipukua. Näytepalasen olen kankaasta nähnyt, en valmista puvusta. Teetättäjillä rautainen kokemus talvipyynistä, joten uskon että lumipuku on malliltaan toimiva. Käsittääkseni hinta on ollut 150 euron kieppeillä. |
Joo mulla yks noista. Taisi 170€ lopulta tulla hintaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tikkutakku Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Tou 2012 Viestejä: 78 Paikkakunta: etelän vetelä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janme Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.02.2014 20:19 Viestin aihe: |
|
|
tikkutakku kirjoitti: | http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Metsastys/Vaatteet-ja-suojavaatteet/Lumipuku-49568/
Itse tyytyväinen eikä hinnalla pilattu. |
Pitäs olla hyvä ja kestävä, niin turha halvasta haaveilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MatiasS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.02.2014 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Minun mielestä lumipuvun pitää olla semmonen että lumi ei tartu siihen millään kelillä. Miten mahtaa olla tuon bilteman puvun kanssa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|