Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
aripitka
Liittynyt: 26 Hei 2007 Viestejä: 5 Paikkakunta: Lieto/Pohjanmaa
|
Lähetetty: 29.10.2013 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Tomy the Hunter kirjoitti: | Koukkupolovi kirjoitti: | No, jos estetiikka on vesakon kaadon päätavoite, niin mikä ettei... |
Kyllä niissä pitkissä kannoissa muukin ahdistaa kuin estetiikka. Jos kaadettavia runkoja on kymmeniä tuhansia hehtaarilla, niin kaadetut rungot jäävät koholla korkeista kannoista johtuen. Kemera-tarkistuksia tehdessä mikään ei vituta niin paljon kuin kaadettujen puiden alla olevat pitkät kannot. On uskomattoma perseestä kävellä kun kannot tökkivät jalkoihin. Ihmisen kaatuessa juuri hoidetussa taimikossa korkeat vesurilla teroitetut kannot uppoavat ihmiseen kuin puukko. |
Ja vielä hauskempaa on tuonne teroitettujen piikkien sekaan humauttaa työkoneella, traktori, mönkijä tai kelkka. Siinä saa hämmästellä hajonneita renkaita ja revenneitä teloja, ja kiitellä nuo "vattapystyssä" raivuria ajelleet. Jos ei sen vertaa viitti että juuresta katkaisee, niin antais sitten olla. Tuota jälkeä näkee usein sähkölinjojen alla, että yksi klapinmitta olis vielä juuressa otettavaa. _________________ 9mm, one size fits all... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15796
|
Lähetetty: 17.11.2013 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Näyttäis että toinen bensaletkun vaihto tulossa tilhin 020:iin, piti mennä maantieltä raivaan tuulenkaatoa niin kävi aika takkuisesti. Ja kun kääntelee kuten karsiessa tapaa niin lorottaa bensaa. Saako tuohon jostain parempia letkuja kuin alkuperäiset ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jwk
Liittynyt: 29 Maa 2013 Viestejä: 6 Paikkakunta: hyvinkää
|
Lähetetty: 20.11.2013 21:30 Viestin aihe: |
|
|
taitaa olla kyseessä bensatankin läpimenoletku joka ajanmittaan kuivuessaan kutistuu..? stihlin ominaisuus.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15796
|
Lähetetty: 20.11.2013 21:42 Viestin aihe: |
|
|
Tuntuu ominaisuudelta, edellisen kerran ilmeni kun olin kaatanut yksi pääsiänen pihakoivuja riminrämin pihaan, sitten saha teki lakon, oli aika jumppa että saatiin vaimon auto tuolta takaa työmatkalle. Oireet oli samanlaisia, huollossa puhuivat "bensaletkusta". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 20.11.2013 21:59 Viestin aihe: |
|
|
Juu,kassarallapa hyvinnii. Kanan kaulat, havualuset, vesomiset,tervassuilujen teko yms ja taitaapa olla kassara Kassaran emännällekin mieluisa kalu. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CrB Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Lok 2005 Viestejä: 1880
|
Lähetetty: 20.11.2013 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Se 2 klapin mittaan jätetty vesakon kanto kasvattaa uutta vesaa hieman vähemmän, kuin maata myöden sahattu. Myös 2 klapin mittainen kaatuu sujuvasti trakwaattorin renkaan edessä, siinä missä 10cm teräväpää menee renkaan sisään kattomaan, millaiset ilmat siellä mahtaa olla.
Eli ei suinkaan w***uilumielessä puolmetristä kannokkoa kukaan raivatessaan tee.
Innokkaimpia rengasilman vapauttajia ovat olleet motoilla tehdyt ja teloilla sämpätyt kuivuneet puolimeetriset kannot. Aikoinaan näille kannoille uhrasinkin tuhansia Euroja. _________________ Liikettä niveliin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 21.11.2013 00:06 Viestin aihe: |
|
|
CrB kirjoitti: | Se 2 klapin mittaan jätetty vesakon kanto kasvattaa uutta vesaa hieman vähemmän, kuin maata myöden sahattu. Myös 2 klapin mittainen kaatuu sujuvasti trakwaattorin renkaan edessä, siinä missä 10cm teräväpää menee renkaan sisään kattomaan, millaiset ilmat siellä mahtaa olla.
Eli ei suinkaan w***uilumielessä puolmetristä kannokkoa kukaan raivatessaan tee.
Innokkaimpia rengasilman vapauttajia ovat olleet motoilla tehdyt ja teloilla sämpätyt kuivuneet puolimeetriset kannot. Aikoinaan näille kannoille uhrasinkin tuhansia Euroja. |
Plussia CrB:lle. Pojat vain eivät tästä(kään) omaa ns empiirisiä kokemuksia.. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mk2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Syy 2005 Viestejä: 810 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 01.12.2013 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Oiskohan jossain myynnissä valmiita yli 20" laippoja? Jääsahaa meinasin tekasta mutta nykysellä 13" ei tee mitään... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PorinMatti Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hei 2009 Viestejä: 609 Paikkakunta: Pori
|
Lähetetty: 01.12.2013 22:48 Viestin aihe: |
|
|
20" ei riitä? Noita 20" laippoja on ainakin Lakeuden koneella myynnissä
http://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=17/1121
Jotku on hitsaillut noita laippoja yhteen juurikin jääsahakäyttöön, mut tiedä sitten miten hyvä/toimiva siitä tuli. Ja tuo kejunkin joutuu jotenkin jatkamaan..
Editttiä: Mites jonkun pienen moton laippa? Noita saisi varmaan motokuskeilta sopivasti? Voisko tosta soveltaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuusikkomäki Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 24 Syy 2013 Viestejä: 41 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: 07.12.2013 11:11 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä stihl on vaan ainut ja oikee saha. On toiminut tosi hyvin ja luotettava peli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antonov Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Jou 2004 Viestejä: 779
|
Lähetetty: 20.02.2014 20:17 Viestin aihe: |
|
|
Stihlin ms 200 tuli käytettyä osina. Uusi mäntä, hoonaus ja öljypumpun korjaus. Vanhana moponvirittäjänä tuli poikuus mieleen, kun näytti huuhtelukanavat ja imu+pakoaukko olevan kohtuullisen karkealla valujäjellä. Vesihiomapaperilla kiillottelin viraabelihommina aukot ja kanavat kiiltäviksi ja olihan ilo sahailla . Tuli aika kirpeä vaikka huono ei ollut aiemminkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BR-FOX Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 742
|
Lähetetty: 20.02.2014 20:55 Viestin aihe: |
|
|
Bensaletkun käyttöiän pahin lyhentäjä on nykyajan mittaribensa.Silikoniletkua on jotkut käyttäneet korvaavana materiaalina,vaatii ylimääräistä näpertelyä.Ei sovi sellaisenaa tankin läpimenoon ? Ketjun jatkaminen niittaamalla ihan perusjuttua.Moton ketju ja laipan ura leveämpi.Nokkapyörä ei myöskään sovi sahan ketjulle.Vetorissakin on erilainen.Moton sahassa sahausteho aivan eri luokassa verraten moottorisahaan Motoketjun teroitus viilalla pelkkää tuskaa...Kerran vielä muokkaan kirjoitteluani,jäi vaivaamaan kaatokuoran ketjusahan teho.
Järeän kaluston tietoja.
AFM 60 tekniset tiedot.Kaato ja katkaisu
kaatohalkaisija, maks. 70 cm
kaatohalkaisija, maks. 60 cm
sahatyyppi ketjusaha
sahan teho 45 kW
ketjunopeus 40 m/s |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 01.03.2014 00:26 Viestin aihe: |
|
|
Onko kokemusta stihlin 011 raketista? Sain tommosen mutta siinä on vähän vikaa. Onko hyväkin peli jos saan kuntoon? Toisinsanoen kannattaakohan tuohon paljoa satsata. Valko-oranssi on väriltään, mutten tiedä iästä. Ilmeisesti ei ole paljoa sahattu. Liekö joku 200:n esi-isä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 09.03.2014 22:47 Viestin aihe: |
|
|
No niin, tulihan tuohon kuitenkin satsattua. Ostin 12 uutta osaa, jotka maksoi 47centtiä joista käytin yhden. Neljännellä lähti käyntiin ja reilun minuutin verran kaasuttelin jotta sain sen käymään vähän tyhjäkäyntiäkin. Pientä säätöä vielä vaatii. Ehkä tiistaina vois kokeilla sitä tosissaan, mutta tähän asti vaikuttaa tosi hyvältä. Eikä parane "lahjahevosta" hampaisiin kattoa. Ei kuulema aiemmin kai edes käynnistynyt ilman bensan syöttöä tulpan reiästä.
Sahahan on siis stihl-raket 011av. Ilmeisesti ei ole tuollaisesta enempää porukalla kokemuksia kun ei ole tuomioita kuulunut? Onko mitään hajua miltä vuosilta tommonen voisi olla lähtöisin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|