Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Biikleman Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 17.04.2014 17:45 Viestin aihe: |
|
|
Tuo alempi on käytännöllisempi.
- vetopiste on alempana, koiran sivulle veto haittaa vähemmän
- paakan varsi estää paremmin koiraa törmäämästä pyörään
Toki tuon ylemmän voi asentaa toisinpäin.
Hihnan pituus on minusta sopiva silloin, kun koiran kuono ei yllä pyörän etupyörän ohi. Vaara, että koira törmää etupyörään pienenee.
Minulla on noita ollut vissiin 15 vuotta, molempia malleja, juoksutettavana harmi ja jämpti. Käytän lyhyen mallin ahkionvetovaljaita ja pidän hihnaa kyljen tasalla olevassa vetosilmukassa.
Löytyi niistä kuvakin:
http://www.mustijamirri.fi/tuote/topcanis-pehmustettu-s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6valjas-punainen/006255/ _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.04.2014 18:01 Viestin aihe: |
|
|
mulla tappijalka
on valjaat kun "tykkää" vetää välillä muutenkin lenkillä. _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
noniin Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.04.2014 08:41 Viestin aihe: |
|
|
Mulla toi ylempi ja asennettuna väärinpäin, tuo jousi on kerran irronnut tangostaan. Onneksi ennen lenkkiä huomasin, nyt ei irtoa. Beagle juoksee nätisti tuon kanssa. Perusvaljaat ja selän päältä kiinni. Naru saa tosiaan olla aika lyhyt, tuo jousi lisää mittaa huomattavasti jos koira innostuu vetämään. Kuono eturenkaan tasolla on hyvä mitta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
22-250 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.04.2014 07:40 Viestin aihe: Toimii |
|
|
Mulla on tuo ylempi ja täytyy sanoa, että hieman epäilin, että miten se mahtaa toimia. Yllätyin positiivisesti. Mulla on 58 cm korkea koira, joka jaksaa vetää kunnolla ja hyvin tuo tappaa tempaisut. Nopeaan koira oppii, ettei kannata jatkuvasti yrittää tempaista sivulle.
Ehdottoman kannattava hankinta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 19.04.2014 08:57 Viestin aihe: |
|
|
Pyöräjuoksutus on muutenkin hyvä niin koiran kuin isännänkin kannalta.
Menevä koira saa riittävästi vauhtia ja harva isäntä jaksaa juosta 15-20 km lenkin (jonka esim jämpti vohkaisee vaivatta alle 2 tunnin), 3-4 kertaa viikossa + lyhyempi "kakkalenkki" tai kaksikin päivittäin, joka on minusta loppukesästä minimivaatimus koiran edes tyydyttävälle kunnolle.
Koira kyllä näyttää päivittäiset menohalunsa ja sitä kannattaa hyödyntää. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Topsi2 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 19.04.2014 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä tuo ylempää mallia oleva ja eikös siinä tuo vetopiste nimenomaan tule aika alas? No niin tai näin niin tuommoisen 33 kiloisen seisojan tempoilut eivät juuri vaikuta menoon. Koiralla olen viime aikoina käyttänyt pelkkää kaulapantaa ja koira ei itselläni nimenomaan saa vetää fillarin kanssa, koska en itse jaksa olla pelkästään perässävedettävänä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 22.04.2014 09:05 Viestin aihe: |
|
|
Olen juoksuttanu kummankilaisella. Tuollane missä ylöspäin ni omistan sellasen ite ja kahta jämptiä juoksutan kerralla. Jakaja kiinni jouseen ja koirat valjaista jakajaan. Varmistukseksi olen laittanu koirille pannat ja lyhyellä hihnalla pannasta valjaisiin kiinni. Estää sellasen kun kerran onnistu äkkipysäyksessä jollain ihmeen ilveellä vetäsemään ittensä valjaista läpi. Vaikkei pitäs olla mahollistakaa.
Ei tuossa ainakaa iha helpolla kaavu vaikka koirat hiukan vetäskii. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.04.2014 15:19 Viestin aihe: |
|
|
Onko noissa joku pikalukitussysteemi, että saa helposti pois ja takaisin? Pyörällä kun on muutakin käyttöä, niin ois hyvä jos sais ilman työkaluja irroteltua. _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jamppa86 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 806 Paikkakunta: Täällä itä rajallaha tää
|
Lähetetty: 22.04.2014 17:06 Viestin aihe: |
|
|
Runkoon tuleva osa tulee kiinni pulteilla/muttereilla ja vaatii avaimet irrotukseen, mutta tuo ite putki/jousi osa lähtee lukkosokan irrottamalla irti. Itellä tosin on aina kiinni kun ei tuo tuossa häiritse millään tavalla. _________________ Pum! Pum! Sano Remari ja sorsa putos! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.04.2014 18:06 Viestin aihe: |
|
|
Jamppa86 kirjoitti: | Runkoon tuleva osa tulee kiinni pulteilla/muttereilla ja vaatii avaimet irrotukseen, mutta tuo ite putki/jousi osa lähtee lukkosokan irrottamalla irti. Itellä tosin on aina kiinni kun ei tuo tuossa häiritse millään tavalla. |
Ok, kiitos! itellä saattaa olla vähän tiellä ni hyvä jos saa helposti irti. Pitäs varmaan käydä tuollanen hakemassa ku on tuolla toisella koiralla kovat menohalut, jos se siittä edes vähän väsähtäis _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.04.2014 03:23 Viestin aihe: |
|
|
Narttu kirjoitti: | Jamppa86 kirjoitti: | Runkoon tuleva osa tulee kiinni pulteilla/muttereilla ja vaatii avaimet irrotukseen, mutta tuo ite putki/jousi osa lähtee lukkosokan irrottamalla irti. Itellä tosin on aina kiinni kun ei tuo tuossa häiritse millään tavalla. |
Ok, kiitos! itellä saattaa olla vähän tiellä ni hyvä jos saa helposti irti. Pitäs varmaan käydä tuollanen hakemassa ku on tuolla toisella koiralla kovat menohalut, jos se siittä edes vähän väsähtäis |
mun seisoja tykkäs nuorena vetää niin ei tarvinnut paljoa polkea ensimmäisellä kympillä,takas tullessa vähän joutu _________________ https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Narttu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.04.2014 20:19 Viestin aihe: |
|
|
astalo kirjoitti: |
mun seisoja tykkäs nuorena vetää niin ei tarvinnut paljoa polkea ensimmäisellä kympillä,takas tullessa vähän joutu |
Seisoja se on tuo meidänki menijä. Toinen (noutaja)on sellanen pysähtelijä et sen kanssa en uskalla pyöräilemään lähteä. _________________ Hankala nainen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.04.2014 12:09 Viestin aihe: |
|
|
nyt on paikallaan, oletteko pitäneet satulan alla rungossa vai suoraan satulan alla? Koirana tappijalka _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.04.2014 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Ite on tullu juoksuteltua ihan narua toisessa kädessä pitäen. Käyttäny sellasta "liukuvaa narua", josta saa annettua löysää, jos tulee vaikka pissatauko kovassa vaudissa ja sit taas saa lukittua narun lyhyeksi ja koiran vierelle jos sattuu auto tulemaan. Pääasiassa tullu ajeltua pieniä mettäteitä ja vastaavia liikenteeltään hiljaisia teitä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|