Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
pjtk Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2004 Viestejä: 199 Paikkakunta: pirkanmaa
|
Lähetetty: 27.03.2014 10:35 Viestin aihe: |
|
|
Tuo pronssi holkki kannattaa hakea ihan marmori tiskiltä. Hinnan eroa tarvike holkkiin ei tule paljoa ja kesto paljon parempi. Sitten kun vielä muistaa, että holkin hoonaus pitää tehä holkki paikallaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 31.03.2014 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Tuommoselle nettisivulle ajauduin, ja aloin ihmettelemään saako nykymallin hiluxiin 33 tuumaset renkaat, vai vaatiiko jotain spesiaalia että ne saa katsastuksesta läpi? Ne olis noin 5 tuumaa isommat kuin nykyisen maasturini "isot" renkaat Jos vielä tulee oikein "kekkosen ajan talvia" niin sellanen rengaskoko kelpais.
http://www.arctictrucks.fi/?PageID=4718 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 31.03.2014 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Nuo 33:set pitäs mennä ihan muutoskatsastuksella, mutta vaatii vähän sepitystä että mahtuvat alle. Tuo arcticin paketti oli kyllä aika hilpeen hintanen kun sen jossain netin syövereissä joskus näin, mutta saahan sillä hiluxista komeen näkösen ja janosen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 01.04.2014 09:21 Viestin aihe: |
|
|
Joo...aika rapsakka hinta tuo 4500€ "muutostöistä" 33" rattaille Toki jos jotain perävälityksiä on tihennetty vastaamaan alkuperäistä tilannetta niin sitten se kyllä alkaa maksamaan!
Muutamalla sadalla eurolla jousi/korinkorotustöitä ja sitten oman rohkeuden mukaan trimmata lokareita/levikkeitä niin eiköhän se siitä sitten ala onnistumaan 33" rattaat alle? _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 22.04.2014 15:17 Viestin aihe: |
|
|
Se alkaa köyhäily nyt. Eli jahtiauto vaihtui land cruiserista hiaceen. Pitää sopeuttaa autokin tulotasoon kun siirryn pikkuhiljaa downsiftailemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MatiasA Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 04 Elo 2010 Viestejä: 19 Paikkakunta: Savo
|
Lähetetty: 30.04.2014 12:56 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Se alkaa köyhäily nyt. Eli jahtiauto vaihtui land cruiserista hiaceen. Pitää sopeuttaa autokin tulotasoon kun siirryn pikkuhiljaa downsiftailemaan. |
Ja eikä mene pitkään kun huomaat että kyllähän sitä corollakin riittää
Ite vielä tosin kitkuttelen v6 4runnerilla, bensa on niin halapaa vielä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 01.05.2014 00:04 Viestin aihe: |
|
|
MatiasA kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Se alkaa köyhäily nyt. Eli jahtiauto vaihtui land cruiserista hiaceen. Pitää sopeuttaa autokin tulotasoon kun siirryn pikkuhiljaa downsiftailemaan. |
Ja eikä mene pitkään kun huomaat että kyllähän sitä corollakin riittää
Ite vielä tosin kitkuttelen v6 4runnerilla, bensa on niin halapaa vielä. | Tykkään istua hieman korkeammalla kuin Corollassa on mahdollista. Enkä minä maasturia ole lopullisesti hylännyt. Ostan vain huomattavasti halvemman kun se aika koittaa. Nyt annetaan enemmän painoarvoa perheelle ja harrastuksille työn sijasta. Toivottavasti onnistuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 05.05.2014 00:06 Viestin aihe: |
|
|
Pitäs laitta hiaceen pitävämmät renkaat. Olisko täällä hiacemiehiä joilta löytyy kokemusta sopivasta renkaasta? Kokoa ajattelin myös hieman kasvattaa ja renkaille tulisi kelvata alkuperäiset 15 tuuman peltivanteet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3593 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.05.2014 10:22 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkä karkeat ne sit pitäs olla?
Ittellä tämmöset mutta pykälää kapeemmat. Pitäs kyllä olla 15 vanteellekin käypiä. Olen ollut ihan tyytyväinen noihin. Ei ne ole mitkään offroad renkaat mutta tuovat kumminkin vähän lisää pitoa verraten edellisiin continentalin vancoihin. Vancot oli huiput ajaa, mutta satasen vauhdissa meluisat. Nuo taas ovat aika hiljaiset, eikä melu nouse vauhdin kasveassa oikeestaan ollenkaan. Ja suoraan hiase noillakin menee, eli en pidä ajokäytöstä huonona. Viime talven ajoin noilla ja lumella niillä ajeli ihan hyvin mutta polanteella jopa vaaralliset. En ajatellut talvisia laittaa ensi talvenakaan, mutta ei parane ihan kelle vaan antaa ajettavaksi tuota talvella. Kuviointi on keskellä muistaakseni 7-8mm ja nuo isot urat 10-11mm. Ei tosiaan hurjan karkeet, mutten sellasia ettinytkään. Maxxis malas olis ollu sit karkeempi. Nuo siis allseason renkaita, joita itse etsin.
Mut kerro toki vähän mihin tarpeeseen karkeutta ja miten paljon haluat, ja haluatko säilyttää c-luokan. Jos kelpuutat renkaat ilman c-luokkaa niin valinnanvaraa on pilvin pimein, mutta itse halusin c-renkaat jotta kuorman kanssa ajaessa ei rengas ala väsyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 05.05.2014 11:29 Viestin aihe: |
|
|
Siinä varsin tuore kapine itselle.
Maastoon ja käyttöön _________________ Sole poikha mikhään
Viimeinen muokkaaja, mika_22 pvm 05.05.2014 12:05, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 05.05.2014 11:46 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Mitenkä karkeat ne sit pitäs olla?
Ittellä tämmöset mutta pykälää kapeemmat. Pitäs kyllä olla 15 vanteellekin käypiä. Olen ollut ihan tyytyväinen noihin. Ei ne ole mitkään offroad renkaat mutta tuovat kumminkin vähän lisää pitoa verraten edellisiin continentalin vancoihin. Vancot oli huiput ajaa, mutta satasen vauhdissa meluisat. Nuo taas ovat aika hiljaiset, eikä melu nouse vauhdin kasveassa oikeestaan ollenkaan. Ja suoraan hiase noillakin menee, eli en pidä ajokäytöstä huonona. Viime talven ajoin noilla ja lumella niillä ajeli ihan hyvin mutta polanteella jopa vaaralliset. En ajatellut talvisia laittaa ensi talvenakaan, mutta ei parane ihan kelle vaan antaa ajettavaksi tuota talvella. Kuviointi on keskellä muistaakseni 7-8mm ja nuo isot urat 10-11mm. Ei tosiaan hurjan karkeet, mutten sellasia ettinytkään. Maxxis malas olis ollu sit karkeempi. Nuo siis allseason renkaita, joita itse etsin.
Mut kerro toki vähän mihin tarpeeseen karkeutta ja miten paljon haluat, ja haluatko säilyttää c-luokan. Jos kelpuutat renkaat ilman c-luokkaa niin valinnanvaraa on pilvin pimein, mutta itse halusin c-renkaat jotta kuorman kanssa ajaessa ei rengas ala väsyy. | No nuo vois olla aikalailla passelit. Tarkoitus on tosiaan säilyttää c-luokka ja hieman kokoa kasvattaa. Nuo alkuperäiset renkaat on aivan olemattomalla kuviolla varustettu ja tämän kesän jälkeen muutenkin vaihtokunnossa. 15 tuumaisia tuntuu vain olevan huonommin tarjolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3593 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 05.05.2014 12:16 Viestin aihe: |
|
|
Juu, tykkään kyllä noista, vaikka olisin mielummin toivonut että kuviointi keskellä olisi vähän syvempi ja karkeempi. Tosin jos nuo nyt näyttää ettei ne ala nopeesti kulumaan, ei tuosta ole paljoa haittaa. Muita mitä mietin oli matador mps125, goodyear cargo vector2 ja maxxis malas. Tuon petlaksen etuna katsoin kumminkin reunojen yhtenäisen alueen, jos se vaikka auttaisi suuntavakaudessa, ja mahdollisesti olin oikeassa, ainakin hyvä noilla on ajaa. Aika näyttää sitten mitä noille käy. Kovettuuko ne ja miten alkaa kulumaan. Halvoissa renkaissa sideaineena lienee käytetään hiiltä joka saa renkaan nopeasti kovettumaan kun taas esim nokialaisissa on silikaatti seosta joka taas ei niin kovetu. Siksi varsinkin talvirenkaissa nokialainen pitää edes jotenkin useammankin talven, kun taas monet halvat on jo seuraavana talvena liposet. Ja kesäkumit saattaa muuttua äänekkääksi. Jos päädyt petlakseen ja tykkäät leveemmästä renkaasta, ota huomioon että ainakin minun mielestä pintakuvion leveytenä esim 205 vastaa lähemmäs 195, eli on vähän kaposen oloiset verraten vaikka aiempiin continentaleihin. Esim rengaskontin sivuilla on hyvä hakukone jolla saa rajattua hakua mieleisekseen aika tarkasti ja vaihtoehtoja näkyy olevan paljon. Ihan puhtaista kesärenkaista halpoja joita saa ihan suoraan rengasliikkeistä, niin karkean näköinen on ainakin wanli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 06.05.2014 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Laitoin Minervan halppiskumit. Kokona 215/70-15 ja aika näyttää kuinka toimivat. Halkaisija kasvoi reilun 4 senttiä ja ainakin uutena todella paljon hiljaisemmat mitä alkuperäiset renkaat. Nopeusmittarin virhekkin korjautui 6/kmh. Koneen kierrokset pysyy alempana ja auto muuttui moottorinkin osalta hiljaisemmaksi. Erittäin positiivinen alkukokemus ja ajanmyötä nähdään säilyykö se.
Pisti mietityttämään miksi Toyota laittaa ensiasennus renkaiksi niin surkeat kumit hiaceen. Paremmilla renkailla voisi unohtaa sen meluisan auton maineen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 09.05.2014 11:58 Viestin aihe: |
|
|
Näihin metsästysautoihin/maastureihin liittyen:
- Safariteline, oisko porukalla kuvia ja tietoa mistä moinen tulisi hankkia vai tehdä ihan itse?
Tuohon Paheroon Se pitäisi saada sopimaan sekä suksia,että kanootinkin kuljetusta varten. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|