Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
pyymies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.06.2005 07:46 Viestin aihe: |
|
|
Ei ne kuvat kovin ihmeellisiä tarvitse olla. Olen nähnyt telkkien laskeutuvan vaikka katiskan pololle, jos se vaan on musta! Itse olen valmistanut kaikki kuvani styroksista, maalannut ne ja painottanut muttereilla. Eiväthän ne kovaa kulutusta kestä, muttei väliä, vaikka joltain pääkin puuttuisi, kunhan niitä on paljon (yli 20). Lukumäärä tehoaa. _________________ Parempi pyy pivossa, kun kymmenen oksalla! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paukku Masa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.06.2005 17:20 Viestin aihe: |
|
|
Pyymies puhuu asiaa.
Monesti puhutaan ja kirjoitellaan kuvien ulkonäöstä ja värityksestä, mutta kokemuksen kautta pääsee itse parhaiten asiasta jyvälle ja oppii huomaamaan, ettei se ulkonäkö ratkaise, vaan parven antama rauhallisuuden vaikutelma.
Olen itse tehnyt joskus kuvia finnfoam- levystä ja niistä tulee todella rauhallisen näköisiä.
Levy on helppoa työstää puukolla ja hiomapaperilla ja sitä saa hakea rakennustyömaiden roskalavoilta ilmaiseksi, joten ei muuta kuin rakentamaan ja kokeilemaa.
Maalatessa ja liimatessa on muistettava välttää öljypohjaisia tuotteita, etteivät kuvat sula.
Esim rakennusliima on hyvää ja kestää vedessä.
Itselläni on menossa projekti jossa kuumailmapuhaltimen ja sulateliiman avulla muutan kuvien päiden asentoa ja poistan kuvilta pitkän kaulan.
Pitäisi vielä käydä upottamassa muutama kuva viikoksi mereen, jotta selviäisi pitääkö liima vedessä, mutta ei siinä pitäisi olla ongelmaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 09.06.2005 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Noh, toiset taas haluavat kuviltaan täyellisyyttä. ( tod.näk itseiltänsä myös )
Jos yksityiskohdat tuovat mukavuutta jahtiin niin se on vain hyväksi.
Saalista saa silloin kun luottaa omiin välineisiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 11.06.2005 17:49 Viestin aihe: |
|
|
Tässä muutama itse muokattu sorsankuva.
Vähän vielä väriä sulateliiman päälle ja Juudaat ovat valmiina pyyntiin!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 12.06.2005 11:43 Viestin aihe: |
|
|
Hienoja noi ^^
Varmasti tuo lisää turvallisuuden tunnetta myös nuo nukkuvat kuvat.
Tuli mieleen että yksityis kohdilla ei ole varmaan merkitystä iltalennolla pimeässä. Aamuisin ja päivällä luulisi toimivan parhaiten nämä perse sorsat, nukkuvat, yms. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 12.06.2005 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Joo!!
Kyllähän kuvien teho perustuu pääosin parveutumiskäyttäytymiseen ruokailupaikoilla ja etenkin myöhempään syksyllä muuttoparviksi kokoonnuttaessa.
Silloinhan kuville laskeutuu lintuja pitkin päivää ja silloin parvin täytyy näyttää turvalliselta.
Illalla hämärässä pillillä on suurempi merkitys kuin kuvilla. _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
OskariJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2005 22:48 Viestin aihe: |
|
|
Yhtyy paukku masaan, paitsi aamuisella jo järvellä majailevat linnut kyllä kuuntelevat pillinkäskyä.... _________________ Jahtaa kaikkea mikä liikkuu ja yrittää harrastaa siinä sivussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
280880 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.07.2005 16:17 Viestin aihe: |
|
|
Mistäs löytys JOUHISORSAN kuvia ni sais sit kasattua oikeen kunnon sekaparven. AA:lla tais olla joku mainos, mut nyt jo kuulemma loppuneet.. _________________ Kova kovaa vasten!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 02.08.2005 06:25 Viestin aihe: |
|
|
280880 kirjoitti: | Mistäs löytys JOUHISORSAN kuvia ni sais sit kasattua oikeen kunnon sekaparven. AA:lla tais olla joku mainos, mut nyt jo kuulemma loppuneet.. |
Muotoile heinurin kuvasta ja maalaa!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
OskariJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.08.2005 23:20 Viestin aihe: |
|
|
kaikki vaikuttaa kaikkeen. mallien määrä,sijainti,parven muoto ja sää vaikuttavat kaikki toisiinsa...mutta kyllä heinuri on kaikkein vaikein huijattava....tosin olen tyytynyt ampumaan vähänkin kuvien kohdalla vauhtiaan jarruttavia lintuja,,,,,harvoin yrittävät isua.....tai ainakin huomaavat huijauksen heti istuttuaan.
Telkkä helpoin......istui kerran jopa meidän noutajan pään viereen, kun piski oli noutamassa sorsaa vedestä.....pataanhan sekin päätyi. _________________ Jahtaa kaikkea mikä liikkuu ja yrittää harrastaa siinä sivussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jazka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.08.2005 23:29 Viestin aihe: |
|
|
Et kai pään viereen ampunut? _________________ Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee, ja sitä tikkua muistellaan sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.08.2005 06:05 Viestin aihe: |
|
|
OskariJ kirjoitti: | olen tyytynyt ampumaan vähänkin kuvien kohdalla vauhtiaan jarruttavia lintuja,,,,,harvoin yrittävät isua.....tai ainakin huomaavat huijauksen heti istuttuaan.
Telkkä helpoin... |
Lentoonhan ne kannaattaakin ampua, joten harvoin edes odotan laskeutumista!!
Mitä telkkään tulee, niin helpostihan se kuville tulee, mutta omasta mielestäni alli vie voiton!! _________________ Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
OskariJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.08.2005 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Tarkoitin laskeutuvaa, en laskeutunutta, kun sorsa jarruttaa laskeutuakseen kuville, on se paikallaan ja osuma-alue suurimmillaan.
Sisävesillä harvemmin on alleja, vain muutaman ampunut, mutta tyhmä se kyllä kuvilla on.
Ei en ampunut päänviereen, nousin seisoon ja koira vain puuskutti rantaa kohden, mutta telkkä jäi veteen uimaan ja ihmettelemään kummallista "lajitoveriaan". _________________ Jahtaa kaikkea mikä liikkuu ja yrittää harrastaa siinä sivussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikajok Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.08.2005 13:27 Viestin aihe: |
|
|
Miten toi robosorsa kannattas asetta muihin kuviin nähden?? |
|
Takaisin alkuun |