Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3582 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 19.06.2014 22:19 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Se alkaa kuherruskuukausi olemaan ohi tuon hiacen kanssa ja olen ollut yllättävän tyytyväinen siihen. Melu ja alustan kovuus poistui tuolla renkaiden vaihdolla. Ajettavuudeltaan yllättävänkin leppoisa ja kulutus on pyörinyt tämmöisessä kaupunkipainotteisessa ajossa 9 litran molemmin puolin. Pukkijahdissa lähdetään viikonloppuna käymään niin näkee vähän maantiekulutustakin.
Vakuutusmaksut ja verot kevenivät oikein urakalla.
Negatiivistakin löytyy sillä pitkänä versiona tuo on aika kankea kääntymään. Pitää joskus ,kun sopivasti pääsee vaihtamaan, laittaa pätkäversio. Ja neliveto. |
Ai se ol takapotku . Oikeen jahtiauto. Sillä ei osaa kyllä ajaa kuin ani harvat. Minäkin luulin osaavani, mutta jouduin nöyrtymään ja myöntämään että olen täysin osaamaton takavedon ajuri kun sain semmosen hierottua kiinni, kunnes auton omistaja meni hyttiin ja lähti kuin parkkiruudusta konsanaan jatkamaan matkaa... En ala tarinaa selostaa sen pidemmälle, mutta olen joskus itse irroittanut ajamalla jumittuneita autoja kun kaupunkilaiset on ne penkkaan upottanut ja hiki päässä jauhattaavat ja työntävät jne. vaikka ajamaala on lopulta saatu irti. Mutta näköjään takaveto hiacella osaavat kuskit ovat aivan oma lajinsa. Tunnen moisia tasan kaksi, vaikka sellaisella ajavia kymmeniä... Suosittelen talveksi hankkimaan edes halvat ketjut mukaan.
Pitäs matkassa takapotkun mennä 8L tietämissä. Oma nelikko vie yheksän litraa seka ajossa, mutta kun vaihdoin nuo nykyiset renkaat, nousi kulutus melkein litran. Se kyllä saa harkitsemaan seuraavaksi jotain muita renkaita, ellei nyttemin paineiden nosto auta asiaa.
Siksi itsellä nelikko ja pitkä sekin. Kääntöympyrä on muistaakseni puolisen metriä isompi verraten kaksvetoseen, mutta en lyhyeen vaihtaisi. Liian iso hinta siitä ettei kyytin sovi kuin terveiset, kun ei tommonen tonniluokan paku muutenkaan ole liian iso. Mutta mulla sanelee ammatti jo sen. Asennoitumis kysymys vähän että ketuttaako se kun joutuu liikenneympyrässäkin pakittamaan että pääsee läpi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 19.06.2014 23:24 Viestin aihe: |
|
|
Takatuupparihan se on ja matkakulutus jäi alle 8 litran. Mielenkiinnolla odottelen tulevaa talvea ja kävi kyllä mielessä hommata ketjut. Tuossa jo vähän suunnitellu talvea varten lisäpainoa konttiin. Mikä on kilomäärä jolla pitoa saadaan normaali ajoon riittävästi?
Kyllä minullakin nuo isommat pyörät lisäsi hieman kulutusta. Toki vaikea arvioida todellista eroa kun mittari näyttää nyt hieman alle todellisen nopeuden. Alkuperäisillä renkailla mittari näytti lähes 10 kilometriä suurempaa vauhtia kuin todellisuudessa oli. Onko matkamittarin kohdalla sama tilanne? Pitäisi kaiketi olla.
Minusta positiivisin asia nuissa isommissa kumeissa on sisämelun pieneneminen. Ja ero alkuperäisiin on todella iso. Kieroksia on nyt 100:n vauhdissa karvan yli 2500 kun aikaisemmin oli 3000. Häiritsevä moottorin ääni katosi käytännössä kokonaan. Renhasmelukin pieneni ainakin nyt renkaiden ollessa uusia.
Automaattiloota olisi kyllä mieluinen mutta näyttää tuohon manuaalinkin vielä tottuvan. Minä kyllä vaihtaisin pätkään jos nelivedon joskus saan laitettua. Sen verran pientä nuo omat kuskailut on että silläkin pärjäisi ihan mukavasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stobe Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Elo 2012 Viestejä: 255 Paikkakunta: Etelä/Sawo
|
Lähetetty: 20.06.2014 12:04 Viestin aihe: |
|
|
Lihaloota hiekotussepeliä täyteen ja taka-akselin päälle niin auttaa jo kummasti. Voi tarvittaessa viskata vaikka renkaan eteen lapiollisen jos on liponen paikka |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2080
|
Lähetetty: 20.06.2014 12:37 Viestin aihe: |
|
|
1kpl Lynksi on ihan hyvä painomitta, tai sitten 1kpl känämi tai polaris tai vast. _________________ HPPH |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 20.06.2014 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Paria lihalaatikkoa minä siihen alustavasti suunnittelin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 24.06.2014 23:29 Viestin aihe: |
|
|
pisti silmään mainos tuossa yläpalkilla,,,uusi auto käytetyn hinnalla ja 3v takuu.
no kaveri taistelee vuoden vanhan kanssa ties monettako viikkoa ku vaihelaatikko levis,,, melko jaakeeta touhua tuo takuu,,, olikohan siinä käytetty takuu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juunas Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Maa 2004 Viestejä: 2397 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 25.06.2014 08:59 Viestin aihe: |
|
|
Minkälaisia talvirenkaita olette käyttäneet maastureissa? Jotkut nastarenkaat pitäisi kehitellä täysin metsästysautoksi hankittuun pajeroon, mutta vielä on hieman auki että mitkä renkaat sitä hommaisi. Kavereilla on nastoitettuja mutikoitakin lantikoissa talvikäytössä, liekkö miten toimivia/luvallisia viritelmiä moiset? _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 25.06.2014 09:24 Viestin aihe: |
|
|
Juunas kirjoitti: | Minkälaisia talvirenkaita olette käyttäneet maastureissa? Jotkut nastarenkaat pitäisi kehitellä täysin metsästysautoksi hankittuun pajeroon, mutta vielä on hieman auki että mitkä renkaat sitä hommaisi. Kavereilla on nastoitettuja mutikoitakin lantikoissa talvikäytössä, liekkö miten toimivia/luvallisia viritelmiä moiset? |
Ihan laillisia ymmärtääkseni. Mikäli renkaat ovat mallia M/S ja niihin voi nastat pyöräyttää. Edellisessä pajerossa oli Goodricheissä oikein nastan paikat mutikoissa.
Ja tietenki että renkaat ovat otteessa ja katulailliset. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 25.06.2014 10:55 Viestin aihe: |
|
|
Juunas kirjoitti: | Kavereilla on nastoitettuja mutikoitakin lantikoissa talvikäytössä, liekkö miten toimivia/luvallisia viritelmiä moiset? |
Ei toimiva mutta laillinen kylläkin. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 25.06.2014 16:32 Viestin aihe: |
|
|
Ihan normaaleilla talvirenkailla ajelin. Land Cruiserissa oli 275/65-18 koko ja hyvin kulki lumessa. Ois muuten land cruiserin lähes käyttämättömät vakio talvirenkaat halvalla jos joku tarvii. Alkuperäisillä aluvanteilla.
Eivät ihan mahdu hiacen alle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sh00ter Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Elo 2007 Viestejä: 59
|
Lähetetty: 25.06.2014 17:05 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | pisti silmään mainos tuossa yläpalkilla,,,uusi auto käytetyn hinnalla ja 3v takuu.
no kaveri taistelee vuoden vanhan kanssa ties monettako viikkoa ku vaihelaatikko levis,,, melko jaakeeta touhua tuo takuu,,, olikohan siinä käytetty takuu |
Anna, kun arvaan: VAG-konsernin rottelo kaverillas? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tERÄsMIES Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2007 Viestejä: 849
|
Lähetetty: 25.06.2014 17:17 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Takatuupparihan se on ja matkakulutus jäi alle 8 litran. Mielenkiinnolla odottelen tulevaa talvea ja kävi kyllä mielessä hommata ketjut. Tuossa jo vähän suunnitellu talvea varten lisäpainoa konttiin. Mikä on kilomäärä jolla pitoa saadaan normaali ajoon riittävästi?
Kyllä minullakin nuo isommat pyörät lisäsi hieman kulutusta. Toki vaikea arvioida todellista eroa kun mittari näyttää nyt hieman alle todellisen nopeuden. Alkuperäisillä renkailla mittari näytti lähes 10 kilometriä suurempaa vauhtia kuin todellisuudessa oli. Onko matkamittarin kohdalla sama tilanne? Pitäisi kaiketi olla.
Minusta positiivisin asia nuissa isommissa kumeissa on sisämelun pieneneminen. Ja ero alkuperäisiin on todella iso. Kieroksia on nyt 100:n vauhdissa karvan yli 2500 kun aikaisemmin oli 3000. Häiritsevä moottorin ääni katosi käytännössä kokonaan. Renhasmelukin pieneni ainakin nyt renkaiden ollessa uusia.
Automaattiloota olisi kyllä mieluinen mutta näyttää tuohon manuaalinkin vielä tottuvan. Minä kyllä vaihtaisin pätkään jos nelivedon joskus saan laitettua. Sen verran pientä nuo omat kuskailut on että silläkin pärjäisi ihan mukavasti. |
Oliko miten isot pyörät hissun alla ja onko takana sisä lokareita? itekkin meinasin ostaa seuraavat renkaat vähän isommat... _________________ Nopeat syövät hitaat
eivät syö |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 25.06.2014 18:54 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Ihan normaaleilla talvirenkailla ajelin. Land Cruiserissa oli 275/65-18 koko ja hyvin kulki lumessa. Ois muuten land cruiserin lähes käyttämättömät vakio talvirenkaat halvalla jos joku tarvii. Alkuperäisillä aluvanteilla.
Eivät ihan mahdu hiacen alle. |
Eikä olisi offsetkaan tainut natsata, saati että katsuri/vallesmanni hyvällä katsonut... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 25.06.2014 19:21 Viestin aihe: |
|
|
tERÄsMIES kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | Takatuupparihan se on ja matkakulutus jäi alle 8 litran. Mielenkiinnolla odottelen tulevaa talvea ja kävi kyllä mielessä hommata ketjut. Tuossa jo vähän suunnitellu talvea varten lisäpainoa konttiin. Mikä on kilomäärä jolla pitoa saadaan normaali ajoon riittävästi?
Kyllä minullakin nuo isommat pyörät lisäsi hieman kulutusta. Toki vaikea arvioida todellista eroa kun mittari näyttää nyt hieman alle todellisen nopeuden. Alkuperäisillä renkailla mittari näytti lähes 10 kilometriä suurempaa vauhtia kuin todellisuudessa oli. Onko matkamittarin kohdalla sama tilanne? Pitäisi kaiketi olla.
Minusta positiivisin asia nuissa isommissa kumeissa on sisämelun pieneneminen. Ja ero alkuperäisiin on todella iso. Kieroksia on nyt 100:n vauhdissa karvan yli 2500 kun aikaisemmin oli 3000. Häiritsevä moottorin ääni katosi käytännössä kokonaan. Renhasmelukin pieneni ainakin nyt renkaiden ollessa uusia.
Automaattiloota olisi kyllä mieluinen mutta näyttää tuohon manuaalinkin vielä tottuvan. Minä kyllä vaihtaisin pätkään jos nelivedon joskus saan laitettua. Sen verran pientä nuo omat kuskailut on että silläkin pärjäisi ihan mukavasti. |
Oliko miten isot pyörät hissun alla ja onko takana sisä lokareita? itekkin meinasin ostaa seuraavat renkaat vähän isommat... | 225/70-15 on koko. Ei ole sisälokareita takana. Merkki Minerva transport ja kohtuu karhealla kuviolla verrattuna alkuperäisiin. Nyt oon 4000 kilometriä ajellu nuilla enkä voi moittia. Paljon hiljaisemmat kuin alkuperäiset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 25.06.2014 22:20 Viestin aihe: |
|
|
mikä lie konserni , mutta minun kohalle karavaani nyt tökkäs, en enää haikaile mokoman perään, vielläki oli koko !&%¤# kuulemma levällään. ihme hautomista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|