Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Maire
|
Lähetetty: 23.08.2014 11:06 Viestin aihe: |
|
|
Tähän varmaan on tullut aiemmilla sivuillakin vastausta mutta ei tullut kaikkia 14 sivua kahlattua läpi
Elikkä, minua kiinnostaisi koira joka toimisi kanalintu että pienpeto metsällä. Suosituksia olen saanut saksanseisojasta ja suomenpystykorvasta mutta silti mietityttää, onko seisova vai haukkuva koira koettu "kätevämmäksi" varsinkin kanalintujahdissa? Ja onko kenelläkään kokemuksia saksanseisojan käytöstä pienpetojahdissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.08.2014 11:37 Viestin aihe: |
|
|
Maire kirjoitti: | Ja onko kenelläkään kokemuksia saksanseisojan käytöstä pienpetojahdissa? |
Tähän pyritään oman KKSS pennun kanssa.
Niputus alkaa tuossa 2min jälkeen.
https://www.youtube.com/watch?v=oScSzK3BM2A _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 23.08.2014 14:44 Viestin aihe: |
|
|
Peruskauraa kkss:lle
Nuoremmalle pitäisi kohta varmaan antaa tuntumaa, kunhan kanu seuraavan kerran napsahtaa pitänee viedä vanhuksen kanssa paikalle. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.08.2014 14:49 Viestin aihe: |
|
|
Maire kirjoitti: | Tähän varmaan on tullut aiemmilla sivuillakin vastausta mutta ei tullut kaikkia 14 sivua kahlattua läpi
Elikkä, minua kiinnostaisi koira joka toimisi kanalintu että pienpeto metsällä. Suosituksia olen saanut saksanseisojasta ja suomenpystykorvasta mutta silti mietityttää, onko seisova vai haukkuva koira koettu "kätevämmäksi" varsinkin kanalintujahdissa? Ja onko kenelläkään kokemuksia saksanseisojan käytöstä pienpetojahdissa? |
Perusero pystäreiden ja seisojien välillä on se, että seisojien kanssa sinun pitää itse liikkua aktiivisesti, koira löytää supit reittisi varrelta max muutaman sadan metrin leveydeltä.
Tai sinun pitää jälkeä seurata itse koiran kanssa jos haluat kilometrisotalla jäljittää.
Jos taas haluat vain päästää koiran vapaaseen hakuun, tai antaa sen itse jäljittää pitkiä matkoja, valintasi on joku pystäri.
Näin siis yleensä, toki poikkeuksiakin on.
Ja tuosta pystyy päättelemään, kumpi sopii omille jahtimaille paremmin.
Koulutetulla seisojalla pystyy periaatteessa jahtaamaan vaikka motarin varrella _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ippetti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.08.2014 15:24 Viestin aihe: |
|
|
Pskat minä pikkukenkiä kastele nuoskassa jos tienpoikki metsään menee supin jäljet. Seisokille raottaa vaan oven ja tuumaa että nouda.. Loppu hoituu itsestään.. Kettukin tulee samaan tyyliin jos vaan riittävän aavalle on erehtyny.. _________________ Rapakunnossa oleva etenee hyvin mudassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bearclaw Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.08.2014 16:11 Viestin aihe: |
|
|
Ippetti kirjoitti: | Pskat minä pikkukenkiä kastele nuoskassa jos tienpoikki metsään menee supin jäljet. Seisokille raottaa vaan oven ja tuumaa että nouda.. Loppu hoituu itsestään.. Kettukin tulee samaan tyyliin jos vaan riittävän aavalle on erehtyny.. |
oikea periaate
viimeksi meni lenkkarit märäksi, niitä kuivatellut kolome päivää, seuraavalla kerralla otin sitten roksit, ei muuten kastunut, ai niin en muuten ollut metällä, vaan koiria ulkoiluttamassa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.08.2014 20:34 Viestin aihe: |
|
|
Ippetti kirjoitti: | Pskat minä pikkukenkiä kastele nuoskassa jos tienpoikki metsään menee supin jäljet. Seisokille raottaa vaan oven ja tuumaa että nouda.. Loppu hoituu itsestään.. Kettukin tulee samaan tyyliin jos vaan riittävän aavalle on erehtyny.. |
On se sitten kova seisoja se . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ippetti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.08.2014 21:07 Viestin aihe: |
|
|
OK ok ei se ihan noin mene.. Ei se ole nouda pyyntö, vaan TAPA käsky ja ei sen ketun nyt niin kovin aavalla tarvi olla, jos piski vaan saa pitoa töppösten alle _________________ Rapakunnossa oleva etenee hyvin mudassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maire
|
Lähetetty: 28.01.2015 17:20 Viestin aihe: |
|
|
No suomenpystäriinhän sitä päädyttiin.. Ens kuussa muuttaa urospentu meille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lärs pehto Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.02.2015 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä valinta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarpe Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Mar 2008 Viestejä: 94 Paikkakunta: Taajaman_tuollapuolen
|
Lähetetty: 31.03.2015 20:56 Viestin aihe: |
|
|
MOIT!
..kompataan Ippee (vai mikä seoli)ja Riudee..
..meijjän Karkkari on myös"automaatti" pienpedoille ja pisimmät hiihdot ketun perässä 3,5 ja 6 tuntia. KKSSu tuli välillä kattoon onko ukko vielä mukana ja perässä...
... työstää oma-alotteisesti pienpedot. Tietää vievänsä luokun oikeaan paikkaan, kun karkkari tuo saaliin, jo ansaa viritellessä ; )
Oppi homman noin ½-vuotiaana, kun oli piirittänyt nuoren supen kuusen juurelle, joka sai hauleja, ja koiras sai pelata jonkun aikaan "kaadon" kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|