Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kuokka Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 01 Lok 2004 Viestejä: 79
|
Lähetetty: 12.08.2005 14:46 Viestin aihe: Volkwagen Golf Country |
|
|
Onko kenelläkään kokemuksia tästä vW Golfin korotetusta nelivetomallista? Sain hyvän tarjouksen sellaisesta ja ajattelin vähän kysellä käyttökokemuksia. Autohan on 1.8i bensakoneella. Millainen mahtaa olla kulutus tavalliseen Golfiin verrattuna? Pystyykö nelivedon kytkemään pois päältä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Erä S Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 403 Paikkakunta: Tampere / E-P
|
Lähetetty: 12.08.2005 16:09 Viestin aihe: |
|
|
Tuohan on vaan korkeammalle apurungolle nostettu golffi, joten varaosat ei kalliita ole ja tekniikkakin aika sitkeää. Neliveto osista en tiedä, mutta ei kai se kovin herkkä ole sekään.
Heitäppä kysymys tuonne http://www.ffp-motorsport.com, niin saat parempia vastauksia.
Tai lukase tämä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Loikka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 948 Paikkakunta: Kotimaa
|
Lähetetty: 13.08.2005 19:39 Viestin aihe: |
|
|
Erä S kirjoitti: | Tuohan on vaan korkeammalle apurungolle nostettu golffi, joten varaosat ei kalliita ole ja tekniikkakin aika sitkeää. Neliveto osista en tiedä, mutta ei kai se kovin herkkä ole sekään. |
Niinpä niin..
Meillä oli aikoinaan tuollainen ja muutama havainto...
Varaosat ei sitten ole ihan samanlaiset kuin normi golfeissa, tai no joo... Osa on mutta suuri osa ei... Jouset, iskarit, vaihteisto ym osat eli kaikki mitkä pikkasenkaan liittyy tuohon korotukseen, runkoon tai nelivetoon on ihan sika hintasia... Myös tekniikan puolella oli jotain eroja, tai ainakin näin muistelisin.
mm. iskari + jousiremppa maksoia 4*1600 + 4 * 800 markkaa eli melkein kymmpitonnin mummon markoissa. Tulitikku askin kokoinen kytkin joka kytkee nelivedon päälle myös pakilla makso 1000 markkaa... Että se niistä halvoista osista...
Takajouset kannattaa tarkistaa, näitten autojen tyyppivika on siinä että ne napsuu poikki jos autolla vedetään vaunua tai painavaa kärriä, ainakin mitä olen noita nähnyt niin noi tahtoo olla se heikko lenkki.
Muutenhan auto on ihan ok peli -ei mikään maasturi, mutta huomattavasti parempi kuin normi henkilöauto.
Kulutus pyöri siellä 8-10 l/ 100 km sekalaisessa ajossa ja tietysti riippui myös että kuka ajoi Varsinkin talvella metsässä/jäällä pyöritellessä rankemmalla kaasujalalla kulutus kasvoi aika huimasti.
Mukava auto tuo oli myös ajella paitsi kallistelee aika voimakkaasti "kovemmissa" vauhdeissa.
Niin ja jos negatiivisiä piirteitä hakea niin takakontti on ihan onnettoman pieni, ei ole lukkoja ja kun tällä jää hankeen kiinni niin se on sitten AAMEN... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hel 2005 Viestejä: 121 Paikkakunta: pohjos-pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.08.2005 13:12 Viestin aihe: |
|
|
lisäksi voisi vielä todeta että sytyttää hienon kulopalon kuivassa heinikossa ajettaessa katalysaattorin avulla,kuulemma _________________ sääli on sairaus |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6374 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 15.08.2005 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Mulla oli ennen samalla korilla oleva tavallinen Golffi. Jos metsästyskäyttöä ajattelee, niin sehän oli ihan hyvä pääsemään huonoilla teillä. Mutta se takakontti on niin olematon ettei sinne meinaa pyssyjä saaha sopimaan. Ja ovenkahvoja sai ostaa kantopussillisen sinä aikana kun se mulla oli. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Erä S Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 403 Paikkakunta: Tampere / E-P
|
Lähetetty: 15.08.2005 13:57 Viestin aihe: |
|
|
Joku vuosi sitten alkuperäisosien hintoja pudotettiin ja esimerkiksi pakoputken sai alkuperäisosana halvemmalla, kuin tarvikkeena.
Mulla on noita "tavallisia" golffeja kaksinkappalein ja ovenkahvat alko heti kestämään paremmin, kun vaihdoin tarvike versiot originaleihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zeihoo Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 07 Huh 2004 Viestejä: 56
|
Lähetetty: 15.08.2005 15:20 Viestin aihe: |
|
|
Minulla oli tommonen pari vuotta ja kokemuksia kertyi:
- neliveto toimii syncrolla eli aina liian myöhään. Oli tosi huono menemään lumessa. Edellinen Lancer 4 wd meni kiinteällä nelivedolla niin kauan, että lunta pukkasi tuulilasille. Paljon korkeampi Golf tyssäsi jo paljon ennen. neliveto rupesi lumessa "hakkaamaan" ja siihen jäi.
- taaksepäin neliveto kytkeytyy erillisellä perän jatkeena olevalla systeemillä, joka on aina ja kaikissa rikki >>> kun jäät kiinni, et pääse pakilla pois, kun on vaan etuveto. Vaihdatin osan mutta tais kestää pari kuukautta
- alusta ja ripustukset tosi kestäviä
- hiljainen ja mukava ajaa
Eli jos maasturia mietit niin mieti vielä - Golf country ei ole maasturia nähnytkään. Niin - vaihdoin sen pajeroon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.A.V.O. Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tou 2004 Viestejä: 617 Paikkakunta: Gotham city
|
Lähetetty: 15.08.2005 19:04 Viestin aihe: wolksvagen |
|
|
Tais tuo viritys olla enemmän sellanen muotioikku kun vakavaa kehitystyötä.
Ja rumahan se ainakin on _________________ Kukas piru sitä veronmaksajia tekee ellei veronmaksajat itte? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jantteri Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2004 Viestejä: 1202 Paikkakunta: Kotomaa
|
Lähetetty: 15.08.2005 19:29 Viestin aihe: |
|
|
Muuten kait se on perinteista hyvää volkkarin tekniikkaa, mutta itse auto ei kyllä ole mikään komistus. Tai sitten korotettu golf ei vain sovi silmääni. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
löppöpetra Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 4935
|
Lähetetty: 15.08.2005 19:38 Viestin aihe: |
|
|
Heh heh!Hyvää volkkarin tekniikkaa!Onko sellaistakin olemassa? _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jantteri Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tou 2004 Viestejä: 1202 Paikkakunta: Kotomaa
|
Lähetetty: 15.08.2005 20:29 Viestin aihe: |
|
|
löppöpetra kirjoitti: | Heh heh!Hyvää volkkarin tekniikkaa!Onko sellaistakin olemassa? |
On mulla volkkari toiminut ihan hyvin.
Ostakee tastä 4 veto niin ei tarvi katua.
Täällä näin. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Visakoivu Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Kes 2005 Viestejä: 318
|
Lähetetty: 16.08.2005 08:20 Viestin aihe: |
|
|
Hankin juuri jokin aika sitten tuollaisen Golf Countryn. Maavara ei ole nimeksikään suurempi kuin tavallisessa Golfissa. Isommilla renkailla maavaraa voisi saada vähän lisää. Tavaratila on erittäin matala. Neliveto toimii mielestäni hyvin. Myös peruuttaessa.
Vaikka Country ei olekaan varsinainen maastoauto niin kyllä sillä paljon mielummin lähtee reissuun kuin samanikäisellä Suzukin "maasturilla". 100hv 1.8 monipisteruiskun avulla voi suorittaa jopa ohituksenkin..Suzuki alkaa heti heilua ja vatkata hillittömästi kun sitä käskee lähteä ohitukseen maantiellä. Oikeat maastoautot ovat tietenkin erikseen mutta kyllä ainakin oma Golfini täyttää paikkansa kakkosautona tuossa hintaluokassa paremmin kuin joku 600 000km ajettu "jättidieselveropajero". Eikä sinne Pajeronkaan tavaratilaan ilman penkkien kääntämistä meinaa saada rinkkaa sopimaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zeihoo Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 07 Huh 2004 Viestejä: 56
|
Lähetetty: 16.08.2005 08:48 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä siperia opettaa, kun lumikelit tulee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 9356 Paikkakunta: Sieltä
|
Lähetetty: 16.08.2005 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Eihän semmosessa volkkarissa ole edes OIKEATA NELIVETOA. _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|