Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
TIP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2014 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Missä päin pohjoisruotsia Tukelius? Itse olin Bodenin seudulla ja katovuosi on nyt siellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2014 13:51 Viestin aihe: |
|
|
Ennätysvuosi kuulemma 25 vuoteen riekkojen osalta vähän reilussa puolessa välissä ruotsia, ja länsirajalla..mua oikeasti ihmetyttää hieman se että nähdään vaivaa paljon ja lähdetään ruotsin puolelle jahtiin, sitten jäädään torniojokilaaksoon jahtiin.. Parempia paikkoja vaikka kui helevetisti ku vähä viittii ajella.. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 07.09.2014 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Tälle aamulle lintuhavainnot koppelo +4, teeri+4, koppelo+2 ja 18 ukkoteeren parvi... _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AnttiSn Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.09.2014 22:49 Viestin aihe: |
|
|
Käväisin ottamassa löysiä koirilta pois jänisluvalla valtion mailla ja samalla tutkimassa tulevia jahtuupaikkoja. Kilometrejä tuli 7 ja havaintoja: teeri 3+kpl poikue, teeri 2 vanhoja ukkoja, vanha metto, yksittäinen poikateeri, vanha ukkoteeri, vanha ukkoteeri ja sitten useampia tunnistamattomia pöräyksiä. Ois noista kait pari tiputtanut seisontoihin. Vähänlaisesti poikueita kyllä oli tällä osin Pudasjärveä. Muutama aika makea mesta oli kyllä, vanhat ukkoteeret laski melkein päälle astumaan - en kyllä koskaan ole alle 5 metrin päähän vanhasta ukkoteerestä päässyt kävelemään! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Myke- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.09.2014 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Joo monesti kyllä vanhat teerikukot häipyy seisonnastakin hyvin kaukaa. Pari vuotta sitten olin menossa aloituspävänä pieneen metsäsaarekkeeseen makkaraa paistamaan ja yllätyin kun koira otti seisonnan saarekkeen reunalla. Ajattelin että riekot siellä puolukassa, vaan tilanteesta lähtikin n.20 vanhaa teerikukkoa ampumahollilta. Siitä tiputus ja nuotion tekoon Tuskin toiste vastaavaa käy, ovat yleensä melko arkoja _________________ Oon kai mää ennenki.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 08.09.2014 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Tänä aamuna 22 kukkoa soitimella samassa paikassa kuin eilen, vaan saavat jatkaa rauhassa remuamistaan, eipä tulis alkukaudesta mieleenkään noita vielä passitella _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
leza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 30 Hei 2014 Viestejä: 87 Paikkakunta: etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 13.09.2014 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Ei oo vielä keherannu teeriä käyrä kattelemas ku on niin !&%¤#"! hirvikärpäsiä. Pyytä käyny vähä pillittämäs ja saanu kahenkymmenenmetrin päähä jo mutta sitten, isä soittaa, pyy karkaa ja alkaa s**t***n kova vit***s. Kyllä sitä visihin pitääs mennä vaikka ens viikonloppuna teeripassihin, on vaan niin kaukana paikat että pitääs mennä hirvimajalle yöksi että ei tartte niin varhaan nousta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2014 07:28 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | fiulir kirjoitti: | Ja näillä kakkos pesinnän poikauksilla sellainen erikoiskasvurauhanen. Ne kehittyy yhtä nopeasti pienemmässä ajassa kuin normaali aikaan syntyneet. Siksi et koskaan syksyllä törmää näihin myöhään syntyneisiin.
Olisi mukava nähdä joskus kuvia tai tutkittua tieteellistä faktaa näistä uusintapesinnöistä kanalinnuilla. |
Aika vähän olet metsässä kulkenut, jos et ole koskaan törmänny selkeästi myöhässä syntyneisiin ja pieniin kanalinnun poikasiin.
Mulla taitaa olla toissa syksyltä kuvakin pystykorvan haukkuun ammutusta västäräkin kokoisesta pyystä. |
Ei ihan västäräkin kokoinen mutta rastaan kokoinen. Oliskohan tämä uusintapoikueesta? Koillismaalta.
[img][/img] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JNiemelä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2014 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Tai jos se on pyyteeri |
|