Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JapiTre Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.09.2014 20:14 Viestin aihe: |
|
|
1,5 viikkoa meni tällä kertaa täällä Pohjois-Hämeessä Tampereen vieressä papereiden jätöstä laupalappuun kourassa.
Maanantaina 8.9 paperit sisään ja haastatteluun seuraava vapaa aika oli ke 17.9. Haastattelussa mukavaa jutustelua ja luvan tulostus _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
spollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 16:07 Viestin aihe: |
|
|
spollari kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: | Sumppi_ kirjoitti: | spollari kirjoitti: | Onko kukaan Pirkanmaalla loppukesän aikana saanut ostolupaa? Ilmeisesti on aika jumissa tuo käsittely |
Jätin Nokian asemalle hakemuksen torstaina 31.7. ja
hakemus oli käsitelty seuraavana maanantaina. Ostoluvan sain perjantaina.
Metsästysperusteella hain haulikkoa. |
Kesäkuun alussa varasin ajan Sorille. Kuuden viikon päähän (!!!) sai ajan paperien jättöön. 18.7 paperit sisään piekkari+kivääri metsästysperuste. Ensi viikolla tulee 2 kuukautta täyteen paperien jätöstä ja 3,5 kuukautta prosessin aloittamisesta.
Olen soittanut ja tiedustellut mikä asiassa mättää. Eivät suostu antamaan mitään aika-arviota kestosta. Ovat kuulemma eläkkeellä, S-vapaalla tai jollain muulla vapaalla.
Vuonna 2013 kaverilla kesti n. 5kk saada yhteen tavalliseen metsästyskivääriin lupa Sorilta. |
8. elokuuta jätetty hakemus, edelleen odotellaan... |
...ja odotus on tänään päättynyt!!! Kauan kaivattu kuponki löytyi postilaatikosta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eal Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 25.09.2014 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Tänään täyteen tasan 2 kk ja 2 vko hakemuksen jättämisestä Hämeenlinnaan ja vieläkään ei ole kuulunut mitään. Edelliseenkin meni tasan 3 kk. On ne nopeita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lahopaska Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.09.2014 22:50 Viestin aihe: |
|
|
2 viikkoa kesti kun hankkimislupa kolahti postilaatikkoon. Lupia ennestään puoliautomaatti haulikkoon ja kivääriin. Näin Rovaniemellä. Kiitettävän voisi antaa Rovaniemen aselupa käsittelijöille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havumetsä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.10.2014 21:04 Viestin aihe: |
|
|
lahopaska kirjoitti: | 2 viikkoa kesti kun hankkimislupa kolahti postilaatikkoon. Lupia ennestään puoliautomaatti haulikkoon ja kivääriin. Näin Rovaniemellä. Kiitettävän voisi antaa Rovaniemen aselupa käsittelijöille. |
Hyvä et jonkun kohdalla homma toimii. Mulla se menee näin: Havumetsä kirjoitti: | 29.8 paperit konttorille.
25.9 soitetaan pitää käydä soveltuvuustesti tekemässä. siirtymäaika on mennyt ja itselataavasta aseesta kun on kysymys.
(16.10) aika testiin. ja siitä sitten varmaan se kuukausi vielä odottelua. noh, jänis ja kettujahdissa pääsee vielä torrakkoa testaa jos pääsee. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hooligan Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 08.10.2014 19:18 Viestin aihe: |
|
|
29.9 kävelin asemalle. Täti naputteli paperit 2 hankintaluvalle. Perustelulaput olin täytänyt työajalla valmiiksi Tein samalla pällitestin kun kone oli vapaana.
6.10 Kävin polliisin kanssa juttelemassa.
8.10 kilahti laput postilaatikosta.
Aika kivuton prosessi ja ekaa kertaa olin tuolla asialla liikkeellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 14.10.2014 11:26 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: |
Kesäkuun alussa varasin ajan Sorille. Kuuden viikon päähän (!!!) sai ajan paperien jättöön. 18.7 paperit sisään piekkari+kivääri metsästysperuste. Ensi viikolla tulee 2 kuukautta täyteen paperien jätöstä ja 3,5 kuukautta prosessin aloittamisesta.
Olen soittanut ja tiedustellut mikä asiassa mättää. Eivät suostu antamaan mitään aika-arviota kestosta. Ovat kuulemma eläkkeellä, S-vapaalla tai jollain muulla vapaalla.
Vuonna 2013 kaverilla kesti n. 5kk saada yhteen tavalliseen metsästyskivääriin lupa Sorilta. |
Eli:
2 hp-lupaa metsästysperuste. Peurapyssy ja kyyhkypiekkari TT2.
Ajanvaraus aivan kesäkuun alussa. Ensimmäinen vapaa aika 1,5 kuukauden päähän.
Paperit sisään 18.7.
Soittoa ja tiedustelua, mikä mättää. Hakemuksessa ei ole mitään vikaa. Eivät suostu antamaan aika-arviota.
Lupa saapui pari päivää ennen 2 kuukauden täyttymistä. Pyssyt oli mulla jo, joten eikun paperit täyteen ja taas ajanvarauspalveluun. Varasin 2x15min asenäyttöön klo 10.55-11.25. Saavuin paikalle 10.54 ja poistuin 11.26. Välissä koputtelin asetarkastuksen oveen, soittelin ovikelloa ja heiluttelin valvontakameralle oven yläpuolella. Soitin lupaneuvontaan. Vastaus oli, että "no sori en tiijä mikä siellä on tilanne, varataanko uusi aika?". Sanoin ettei todellakaan varata, vaan voisitko antaa puhelinnumeron johon soittaa ja varmistaa, että täällä olisi joku. Sain puhelinnumeron , josta ei koskaan vastannut kukaan mihinkään aikaan, eikä soittanut takaisin.
Varasin uuden ajan. Nyt oli ovi auki ja pääsin sisään. Näytin Tikka T3:sta ohjeiden mukaisesti ja palautin samalla myymästäni Tikka M55:sta paperit. Heti alkoi vidduilu, että "miksi suomalaisen myit ja ostit tällaista italiaista roskaa nää on tosi huonoja aseita aito suomalainen maksaa nykyään 1000 euroo ja T3 750 euroo". Huuli pyöreänä mietin, että mitähän täällä nyt sitten pitää vastata. Vastasin, että hyvin tuntuu T3 käyvän. Lyhyen informaatioannoksen aikana kerrottiin myös, että patruunoita ei kannata ladata itse, koska sitten käy näin (näytti aika vahvan detonaation saaneen M65:n aktiota ja lipasta). Olin taas ihan haavi auki, että mihinköhän tällä nyt vihjataan ja vastasin, että juu noin voi käydä.
Tämän jälkeen kerroin olleeni paikalla myös viikkoa aiemmin ajanvarauksella, mutta paikalla ei ollut ketään. Vastaus: "Joo olin saikulla ja oli lappu luukulla".
"Ei täällä ollut mitään lappua luukulla kun puoli tuntia odottelin tuossa vesisateessa ulkona"
"Jaa no varmaan unohtunut laittaa, sori". Röhönaurut päälle.
Taas olin aivan huuli pyöreänä, että mihin olen nyt tullut ja miten täältä pääsee pois.
Kiitin kohteliaasti ja poistuin takavasemmalle..
Soitin kokeneemmalle kaverille ja kysyin, että missä mä just olin. Piti asiaa aivan normaalina toimintana. Voi että, mutta kyllä Lappeenrannan poliisiasemalla palveltiin toiseen malliin.
Positiivista oli, että ajanvaraustiskille oli tällä kertaa löydetty nuori neiti, joka osasi käyttää tietokonetta. Viimeksi keväällä rinnakkaislupaa uusiessa tämäkään ei onnistunut kokeneemmalta "asiakaspalvelijalta". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BlueMarlin Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.10.2014 12:18 Viestin aihe: |
|
|
Jos palvelu on ollut noin"laadukasta"niin palautetta voi antaa laitoksen johdolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 14.10.2014 18:32 Viestin aihe: |
|
|
No niin nyt tuli luvat laatikkoon 4 kpl. Kolme kuukautta ja pari päivää päälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tvälläri Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 3423 Paikkakunta: Mikämikämaa
|
Lähetetty: 15.10.2014 14:38 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: |
Eli:
2 hp-lupaa metsästysperuste. Peurapyssy ja kyyhkypiekkari TT2.
Ajanvaraus aivan kesäkuun alussa. Ensimmäinen vapaa aika 1,5 kuukauden päähän.
Paperit sisään 18.7.
Soittoa ja tiedustelua, mikä mättää. Hakemuksessa ei ole mitään vikaa. Eivät suostu antamaan aika-arviota.
Lupa saapui pari päivää ennen 2 kuukauden täyttymistä. Pyssyt oli mulla jo, joten eikun paperit täyteen ja taas ajanvarauspalveluun. Varasin 2x15min asenäyttöön klo 10.55-11.25. Saavuin paikalle 10.54 ja poistuin 11.26. Välissä koputtelin asetarkastuksen oveen, soittelin ovikelloa ja heiluttelin valvontakameralle oven yläpuolella. Soitin lupaneuvontaan. Vastaus oli, että "no sori en tiijä mikä siellä on tilanne, varataanko uusi aika?". Sanoin ettei todellakaan varata, vaan voisitko antaa puhelinnumeron johon soittaa ja varmistaa, että täällä olisi joku. Sain puhelinnumeron , josta ei koskaan vastannut kukaan mihinkään aikaan, eikä soittanut takaisin.
Varasin uuden ajan. Nyt oli ovi auki ja pääsin sisään. Näytin Tikka T3:sta ohjeiden mukaisesti ja palautin samalla myymästäni Tikka M55:sta paperit. Heti alkoi vidduilu, että "miksi suomalaisen myit ja ostit tällaista italiaista roskaa nää on tosi huonoja aseita aito suomalainen maksaa nykyään 1000 euroo ja T3 750 euroo". Huuli pyöreänä mietin, että mitähän täällä nyt sitten pitää vastata. Vastasin, että hyvin tuntuu T3 käyvän. Lyhyen informaatioannoksen aikana kerrottiin myös, että patruunoita ei kannata ladata itse, koska sitten käy näin (näytti aika vahvan detonaation saaneen M65:n aktiota ja lipasta). Olin taas ihan haavi auki, että mihinköhän tällä nyt vihjataan ja vastasin, että juu noin voi käydä.
Tämän jälkeen kerroin olleeni paikalla myös viikkoa aiemmin ajanvarauksella, mutta paikalla ei ollut ketään. Vastaus: "Joo olin saikulla ja oli lappu luukulla".
"Ei täällä ollut mitään lappua luukulla kun puoli tuntia odottelin tuossa vesisateessa ulkona"
"Jaa no varmaan unohtunut laittaa, sori". Röhönaurut päälle.
Taas olin aivan huuli pyöreänä, että mihin olen nyt tullut ja miten täältä pääsee pois.
Kiitin kohteliaasti ja poistuin takavasemmalle..
Soitin kokeneemmalle kaverille ja kysyin, että missä mä just olin. Piti asiaa aivan normaalina toimintana. Voi että, mutta kyllä Lappeenrannan poliisiasemalla palveltiin toiseen malliin.
Positiivista oli, että ajanvaraustiskille oli tällä kertaa löydetty nuori neiti, joka osasi käyttää tietokonetta. Viimeksi keväällä rinnakkaislupaa uusiessa tämäkään ei onnistunut kokeneemmalta "asiakaspalvelijalta". |
Laita hyvä mies valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Eihän tuo täytä mitenkään tämän valtakunnan hallintoperiaatteita. Ei nää hommat paremmaks muutu jos painetta ei viranomaispuolelle laiteta. Muutama vuos sitten ku luvat sai jopa tiskillä kun oli kiire tämä on ihan kohtuutonta kohtelua!! _________________ "Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 19.01.2015 18:32 Viestin aihe: Lupa |
|
|
19.12.2014 jätetty ja tänään 19.1.2015 kaksi lupaa postilaatikossa.
Ei mitään ylimääräisiä kyselyitä ym. Eli ihan suht nopeaan hoitui Kanta-Hämeessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MJJ Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Tou 2013 Viestejä: 152 Paikkakunta: Sieltä ja syvältä
|
Lähetetty: 19.01.2015 19:16 Viestin aihe: |
|
|
3.12. hakemuksien jättö Järvenpäässä TT3 piekkarille ja TT2 9,3x62 tai 375HH. tai 45-70 ja tänään oli hankkimisluvat postilaatikossa myönnettyinä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2015 20:01 Viestin aihe: |
|
|
viime tiistaina tein hakemuksen ja tännään oli postissa. eli alle viikossa tuli. näin koillismaalla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.01.2015 20:16 Viestin aihe: |
|
|
3 viikkoo ja lähettivät kotiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.01.2015 20:18 Viestin aihe: |
|
|
Täytyy myöntää et kiiru noilla likoilla on ku pari ihmistä hoitaa kaikki paperi työt passeista asti., saa jonottaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|