Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.03.2013 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | tapmar kirjoitti: | Sigamees kirjoitti: | Saattaa nytkin tulla iltasella vilu |
Vilu? Palelu on oma valinta. On vaan liian vähän vaatetta tai vääränlaisia vaatteita päällä |
Voi olla noinkin, mutta varmaan riippuu vähän tyypistäkin, ainakin tällaisella reilu 70kg luurangolla tulee aika herkästi vilu, jos ei tuulensuojaa ja jotain jalkojen lämmitintä ole, noiden kanssa pärjää sit jo aika kylmässä kun on vaan kerroksia päällä.
Mutta tiedän kyllä muutaman tyypin joita ei kuulemma punnita neuvolassa ja istuvat Jahti Jakt päällä pakkasessa vaikka päivän |
Minä olen painavampi - on ne raskaat luut ja siunattu yhdellä kookkaalla vatsalihaksella. 95 kiloa ja 180 senttiä. Mutta läskihän ei lämmitä määräänsä enempää. Olen siis vilukissa.
Tämmöisillä kamppeilla minun ei ole passissa tarvinnut palella:
http://www.tapiolantakamailla.com/2013/03/talvimetsastyksen-kerrospukeutumisesta.html _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kettuvei Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pudejovicky Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.03.2013 22:56 Viestin aihe: |
|
|
Taidanpa jopa suositella tätä. Asentelin tuollaisen pari viikkoa sitten itselleni haaskakytistä varten ja ehdin jo yhdet tuplasupit saada puussa kökötellen
Muutamia asioita mitä tuli itselle mieleen:
- ei vaikuttanut kovin siirrettävältä kun avasin pahvilaatikon, jossa n. 25 erillistä osaa/rensseliä. Kuitenkin jos nyt sen ottaisi alas, niin aikaa purkuun menisi arviolta 5 min. Missään tapauksessa toi ei kuitenkaan ole "kannettava", vaan siirrettävä. Kantaa toki jaksaa, muttei siis missään reissumielessä.
- mukaan tulee ihan ok oloiset turvavaljaat, niitähän vois käyttää vaikka katolla keikkuessakin
- ajattelin et narisee ja kolisee pirusti, mutta eipä ainakaan tuo omani näin tee
- ampumatuki joka istuinosan eteen tulee, ei ainakaan itselle ole sopivalla korkeudella pitää asetta suoraan, vaan tuen tuohon etukäden kyynärpään
- istuinosassa ei ole mitään pehmustetta mukana, itse kannan passiin mennessä lampaantaljan mukana, sopivan hiljainen
- ohjeessa mainitaan kantavuus 120kg asti, joka varmaan on ihan totuudenmukainen, eikä sinne kyllä kovin iso henkilö mahdukaan
- hiljaa täytyy olla, kun tuollaisessa avopaikassa kytistää, mutta kyllä se näköjään mahdollista on. Olen kyllä tottunut peuraakin kyttäämään puun alla ja teltassa, ja istualtaan on itselleni huomattavasti helpompi olla suht liikkumatta kuin seisaaltaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.08.2014 23:00 Viestin aihe: |
|
|
Miten on tämänpäivän tilanne noiden kiipeävien puupassien kanssa. Isot hakkuu aukot joihin monasti jätetty isoja mäntyjä siemenpuiksi, olisi mainioita alueita kyttäillä ja pillittää tuollaisesta kiipeävästä passista. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.11.2014 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Katselin inspiraatiota jenkkifoorumeilta, niin löytyi mielikuvituksellinen tapa käyttää asuntovaunua:
_________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.11.2014 11:03 Viestin aihe: |
|
|
Itse mietiskelin sellaista kodan ja kyttäyskopin yhdistelmää omille maille. Minkälaista kokemusta foorumilla on? Saisi useammanlaista käyttöä sille kodalle, kuin pelkkää makkaranpaistoa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BlueMarlin Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.11.2014 11:48 Viestin aihe: |
|
|
Jos kodan pystyt sijoittamaan korkeammalle maastonkohdalle ja haaskan/ruokinnan alavampaan kohtaan niin sitten onnistuu. Ellei näin niin tee kaksi erillistä. Perusteluina ampumaturvallisuus ja ylempää näkee paremmin mahdolliset kohteet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.11.2014 12:48 Viestin aihe: |
|
|
On siinä sellainen kalliorinne, about 2,5m korkeammalla kuin muu maasto. Siinä olisi vähän "tuulensuojaakin" kodalle, omalla maalla on 2x ihmisen korkuinen siirtolohkare.
Maasto joka hakataan on "notkossa", joten kummalle tahansa reunalle saisi periaatteessa kodan / kyttäyskopin. Sillä mietinkin, että voisi olla hyvä saada vähän enemmän irti paikasta, kuin pelkkää makkaranpaistoa, kun siinä on luontaisesti sellainen monttu ja kettujen kulkupaikka kylille on siinä vanhastaan.
Tiedä sitten, mitä ne meinaa, kun siihen tulee uudishakkuu vuoden sisään... Kai ne hajun perässä tulevat haaskalle, vaikka siinä aukkokin ilmestyisi maisemaan. En ala kotaa rakentelemaan ennen tuota hakkuuta, käyköön moto syömässä ensin omansa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|