Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 15.01.2015 12:48 Viestin aihe: |
|
|
Mitä itse olen kuullut ja mitä äsken googlasin forumeita niin ei voi huonoksi haukkua. Itse olen ajanut melko paljon noilla R5:lla ja hyvin ovat pelanneet. Eniten ehkä V70:sta joka oli vanha taksi, mittarissa lopettaessani ajamisen 450tkm ja auto käy ja kukkuu täysin edelleen.
Petri r: Mistä muusta autosta kuin pasuunasta löytyisi tuo 1.9TDI ja Torsen ? A4? Golfissa on käsittääkseni aina Haldex. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 15.01.2015 13:10 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: | Mitä itse olen kuullut ja mitä äsken googlasin forumeita niin ei voi huonoksi haukkua. Itse olen ajanut melko paljon noilla R5:lla ja hyvin ovat pelanneet. Eniten ehkä V70:sta joka oli vanha taksi, mittarissa lopettaessani ajamisen 450tkm ja auto käy ja kukkuu täysin edelleen.
Petri r: Mistä muusta autosta kuin pasuunasta löytyisi tuo 1.9TDI ja Torsen ? A4? Golfissa on käsittääkseni aina Haldex. |
A4:sta B5 ja B6 generaatioista, olikohan vielä B7:ssa tuolla nimenomaisella koneella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 15.01.2015 16:05 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: | Mitä itse olen kuullut ja mitä äsken googlasin forumeita niin ei voi huonoksi haukkua. Itse olen ajanut melko paljon noilla R5:lla ja hyvin ovat pelanneet. Eniten ehkä V70:sta joka oli vanha taksi, mittarissa lopettaessani ajamisen 450tkm ja auto käy ja kukkuu täysin edelleen.
Petri r: Mistä muusta autosta kuin pasuunasta löytyisi tuo 1.9TDI ja Torsen ? A4? Golfissa on käsittääkseni aina Haldex. |
Aika varmatoimisiahan nuo haldexit on ollut, enkä niitä hirveesti pelkäis. Itelläkin octaviassa kohtapuoliin 300000 km täynnä eikä nelivedon kanssa ole ollut mitään murhetta. Muutenkin ollu varsin huoleton auto, ja mettäatuoteitä kun tulee ajettua työn puolesta, niin ei ihan helpoimmalla ole päässyt. Alustaan on tarvinu tähän mennessä vaihtaa toinen raidetangon pää. Maalipinta tuosta on pahiten kärsiny ja on ens kesänä ehostetta, jos ei autokuume tästä pahene... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5429 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 15.01.2015 19:09 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: | petri r kirjoitti: | VAG vehkeistä valitsisin 1.9TDI moottorin, kaikista huolettomin. Torsen on huoleton ja kestävä, oli se sitten wolkkarissa tai audissa. Matalia autoja ovat joka tapauksessa vakiona...ehkäpä lievä jousituksen korotus paikallaan (paitsi audin allroundi, mutta ko. korotus on siis tehtävissä varmaan ihan normiautoon kans) |
Olen ollut siinä uskossa, että 2.5tdi R5 on SE paras VAG-moottori kautta aikojen. Se sama joka on Transportterissa, Volvo850/v70, A6, Passat, etc. Pasaati on kyllä matala, ja pitkä. Tuota Nettiautossa olevaa A6:sta katselin sillä silmällä. Hiukan on kyllä päästelty kun on 515k mittarissa. Noita 1994-1997 A-kuutosia tuntuu olevan todella vähän jäljellä, tai kukaan ei halua myydä. |
Tuon ikäisissä Passateissa ja Audeissa tuo 2,5 TDI on ollut V6 eikä R5...
Edit, Siis -97 eteenpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 15.01.2015 19:37 Viestin aihe: |
|
|
niin ja ainakin jonkun sukupolven v6 koneet ovat olleet melkoisia "nokkasorveja". Toki jos vasta on yläkerta remontoitu niin saattaa sen pari satkua päästä ilman ongelmia.
Jos volkkarissa on moottori pitkittän niin silloin perässä on torseeni. Jos poikittain niin haldeksi. Ainakin isompimoottoriset vanhemmat passatit on torseenia, audit kaikki A4 => ylöspäin. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettäinssi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 26 Mar 2012 Viestejä: 88
|
Lähetetty: 15.01.2015 21:21 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | niin ja ainakin jonkun sukupolven v6 koneet ovat olleet melkoisia "nokkasorveja". Toki jos vasta on yläkerta remontoitu niin saattaa sen pari satkua päästä ilman ongelmia.
Jos volkkarissa on moottori pitkittän niin silloin perässä on torseeni. Jos poikittain niin haldeksi. Ainakin isompimoottoriset vanhemmat passatit on torseenia, audit kaikki A4 => ylöspäin. |
Meidän perheen ajossa 2001 a6 2.5TDI AKE-koneella ja tiptronicilla 112tkm 490tkm eikä nokkaremonttia. Myin kaverille ja nyt 505tkm eikä vieläkään nokkia vaihdettu vaikka uudet hyllyssä ja vanhat ovat kuluneet (tarkistettiin myydessä ja kuuli sen äänestäkin). Ainut tekninen vika koko omistiushistorian aikana: laturi 340tkm kohdalla. Tukivarsia sai kyllä vaihdella yhen kaks leimalle. Hyvä auto ajaa hiljaa ja lujaa, mutta kaupungissa janoinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 16.01.2015 08:57 Viestin aihe: |
|
|
Meidän perheen ajossa 2001 a6 2.5TDI AKE-koneella ja tiptronicilla 112tkm 490tkm eikä nokkaremonttia. Myin kaverille ja nyt 505tkm eikä vieläkään nokkia vaihdettu vaikka uudet hyllyssä ja vanhat ovat kuluneet (tarkistettiin myydessä ja kuuli sen äänestäkin). Ainut tekninen vika koko omistiushistorian aikana: laturi 340tkm kohdalla. Tukivarsia sai kyllä vaihdella yhen kaks leimalle. Hyvä auto ajaa hiljaa ja lujaa, mutta kaupungissa janoinen.[/quote]
Venttiilikoneisto kilikattaa ja auton ainoa vika on laturi? Kaipa tuo ventiilikoneiston kuluneisuus täytyy lukea sitten auton ominaisuudeksi. Pysyy vikalista lyhyenä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 16.01.2015 13:20 Viestin aihe: |
|
|
V6 jo moottorikonstruktiona on huono. Se, että mylly on vieläpä VAG-tekele, niin minä nostan kädet pystyyn.
Torsenia tsekkaillaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 16.01.2015 13:32 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: | V6 jo moottorikonstruktiona on huono. Se, että mylly on vieläpä VAG-tekele, niin minä nostan kädet pystyyn.
Torsenia tsekkaillaan.. |
Tuo V6 tdi on moottorina todella upea. Sen on parempi olla vain uudempaa konstruktiota, moottorikoodilla B** mitä löytyy konsernin autoista n. vuosimallista 2003 eteenpäin. Vielä uudemmista Audeista löytyvä 3.0tdi on sitten vielä parempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettäinssi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 26 Mar 2012 Viestejä: 88
|
Lähetetty: 16.01.2015 14:55 Viestin aihe: |
|
|
xdrive kirjoitti: | Meidän perheen ajossa 2001 a6 2.5TDI AKE-koneella ja tiptronicilla 112tkm 490tkm eikä nokkaremonttia. Myin kaverille ja nyt 505tkm eikä vieläkään nokkia vaihdettu vaikka uudet hyllyssä ja vanhat ovat kuluneet (tarkistettiin myydessä ja kuuli sen äänestäkin). Ainut tekninen vika koko omistiushistorian aikana: laturi 340tkm kohdalla. Tukivarsia sai kyllä vaihdella yhen kaks leimalle. Hyvä auto ajaa hiljaa ja lujaa, mutta kaupungissa janoinen. |
Venttiilikoneisto kilikattaa ja auton ainoa vika on laturi? Kaipa tuo ventiilikoneiston kuluneisuus täytyy lukea sitten auton ominaisuudeksi. Pysyy vikalista lyhyenä. [/quote]
Ei kilkattanut kävi vaan ronskisti tyhjäkäyntiä ja ominaisuudeksihan tuota vag-harrastajat ja ammattilaiset kuvailee... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
duster Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2005 Viestejä: 641
|
Lähetetty: 27.01.2015 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Eipä tullut quattro minulle, kun satuin löytämään toisenlaisen. Etuveto vaihtui -06 Foresteriin. Ei kaduta. Pientä roplausta se heti vaatii, kun 2000-3000 kierroksella tahtoo nykiä vähän. Mitä tuossa foorumeita selasin, niin joko tulpat tai ilmamassamittari olisi vaihdon tarpeessa. _________________ Gsp |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 3408 Paikkakunta: Hanko
|
Lähetetty: 03.02.2015 22:24 Viestin aihe: |
|
|
BFG.. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 03.02.2015 23:48 Viestin aihe: |
|
|
1 talven kokemuksella olen samaa mieltä että nuo altsikat ja varsinkin mutiaiset valmistajsta riippumatta vaatii kuskilta huomattavaa ennakointia vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Noilla jos pysyy ojien välissä eikä törmää edelläajavan perään niin sanoisin että silloin on hyvä kuski. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lennart Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Tou 2010 Viestejä: 97
|
Lähetetty: 04.02.2015 09:30 Viestin aihe: |
|
|
AtteL kirjoitti: | 1 talven kokemuksella olen samaa mieltä että nuo altsikat ja varsinkin mutiaiset valmistajsta riippumatta vaatii kuskilta huomattavaa ennakointia vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Noilla jos pysyy ojien välissä eikä törmää edelläajavan perään niin sanoisin että silloin on hyvä kuski. |
5 nelivetoa ja 20 talvea M+S kumeilla ajaneena sanoisin, että kohtuudella pärjää, kun opettelee ennakoivaa ajotapaa. Just vaihdoin Wrangler duratracit alle ja hyvin on pitoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 04.02.2015 10:02 Viestin aihe: |
|
|
AtteL kirjoitti: | 1 talven kokemuksella olen samaa mieltä että nuo altsikat ja varsinkin mutiaiset valmistajsta riippumatta vaatii kuskilta huomattavaa ennakointia vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Noilla jos pysyy ojien välissä eikä törmää edelläajavan perään niin sanoisin että silloin on hyvä kuski. |
Samat kokemukset.... en tykänny todellakaan talvikummina.
-nyt hakkapeliitta lt2 ja ihan ehdottomat pelit. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|