OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

pyypillin ohjeita?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
erästelijä



Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 5
Paikkakunta: joensuu

LähetäLähetetty: 28.08.2005 20:41    Viestin aihe: pyypillin ohjeita? Vastaa lainaamalla viestiä

voisiko joku kertoo helppo tekoisen ja kohtalaisen toimivan pyypillin teko-ohjeet. Etsiskelin tuossa joku aika sitten netistä yhdet ohjeet ja tein pillin, mutta eipä ole yksikään pyy tullut, vaikka olen pillitellyt aika paljon hyvillä pyy mailla. Sad
Olen pitänyt väliä pillityksillä n. 6-8 min, eikös tuo ole aika sopiva aika?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 28.08.2005 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos ääni on oikea ja mielestäsi hyvä niin kannattaa tutkailla pillitystekniikkaa.

Suurin piirtein näinhän sen kuuluisi mennä. Piiii Piiii Pipi pii pipi pipii

kun kuulet metsässä pyyn viheltävän niin takamus mättäälle ja pillittämään. kärsivällisyyttä. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piikeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2004
Viestejä: 453
Paikkakunta: Vihti

LähetäLähetetty: 29.08.2005 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ostettu pilli. Ei maksanu paljon ja pyyt kyllä vastailee ihan kivasti. Joskus ne ei ees vastaa, vaan tulee suoraan kattelee kuka sielä oikein viheltelee. Joskus taas vastailevat vaikka kuin, mutta eivät tuu näkyviin, tai sitten niitä ei vaan huomaa... Siks se onki niin jännää hommaa...

Itellä toimii tällanen vihellys: piiii piiii pipipi

Eri alueilla kuulema toi laulu voi olla vähän erillainen. Ja oon itekin huomannu, että laulaa vähäsen eri lailla jo eri yksilötkin. Kannattaa vähän kuunnella miltä kuulostaa oikeen pyyn ääni ja matkia sitä. Ite oon käyttänyt tota omaa perus vihellystä ihan hyvin tuloksin, vaikka oikeen pyyn loppu sointu olisi ollut vähän pokkeava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Baikal
***


Liittynyt: 06 Hei 2004
Viestejä: 599
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 29.08.2005 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TÄSSÄ on joku ohje minkä oon joskus kauan sitten tehny. On ollu ennenki täälä foorumilla.

Kun se onnistuu hyvin, sen saa soimaan korkeammin kuin kaupan pillin ja toimii pirun hyvin. Itse olen tuolla kaikki pyyt houkutellut.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
erästelijä



Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 5
Paikkakunta: joensuu

LähetäLähetetty: 29.08.2005 21:18    Viestin aihe: pyypilli Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vinkistä Baikal! Wink
Tein pillin tuossa iltapäivällä, mutta en päässyt kokeilemaan vielä, kun satoi vettä koko päivän, mutta pitää mennä huomenna kokeilemaan.
Pilli oli tosi helppo tehdä Laughing
Täytynee vain kokeilla kaikenlaisia pillityssointuja ja etsiä sopiva!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VOSTOZNOSIBIRSKAJA LAIKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2005
Viestejä: 987
Paikkakunta: Ala-Ounasjoki

LähetäLähetetty: 29.08.2005 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko kellään valmistusohjetta metson siipisulasta tehtyyn pilliin. Joskus vuonna kivi ja kypärä niitä on käytetty. Oishan se aika nostalgista ampua sellasella "pillitetty" pyy. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 01.09.2005 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos muistat miten pajupilli tehdään,niin homma on aika helppo.Mutta jos sulla on vain yksi siipisulka käytössäs,niin harjottele paksulla mehupillillä. Mulla onnistu kolmannella kerralla.YKS vinkki:jätä kumpaankin päähän riittävästi tikkua jotta voit hakea äänen omasta mielestä oikeaksi. T.Vilperi
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com