Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 16.02.2015 11:53 Viestin aihe: |
|
|
Ursus kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Ursus kirjoitti: | Navarasta kysymys. Saako sillä ajaa neliveto päällä pitävällä pohjalla esim. asvaltti? Vai meneekö voimansiirto tuhannen mutkalle.
Omistin joskus mkI pajeron ja sillä ei saanut. |
Tarkoitti ilmisesti keskilukko päällä.. |
Joo eli kysymyksen olisin voinut muotoilla niinkin että meneekö keskilukko päälle 4x4 HI asetuksellakin kuten mk1 pajerossa.
Ja ilmeisesti lukko on auki Hi asennossa ja lukossa pikkupuollella. |
Ei kait navarassa mitään keskitasauspyörästöä ole? Eli on lukossa aina kun neliveto päällä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2009 Viestejä: 534
|
Lähetetty: 16.02.2015 11:59 Viestin aihe: |
|
|
metsiäinen kirjoitti: | "auttaisi asiaa, jos määrittelet ensin ainakin seuraavat seikat:
hintahaarukka
huoltobudjetti (huollot pajalla vai ite/ukko)
montako hurttaa ja minkä kokoista"
Hinta sais olla alle 20000€ ja eikä vanhaa pas.. vehjettä...muttei sit ol varaa ihan tuliteräänkään.
Pajalla joudun käyttämään, enkä itse osaa kuin nesteitä lisäillä ja huoltojen perään pitää vaaria. Naapurissa asustaa korjaaja tällä hetkellä..
Koiria pitäisi mahtua kolme... Myös rattaat sekä ipanaistuin taakse. Muutoin olisikin pakettiauto hyvin riittänyt...mutta kun ipana ilmoitti tulostaan.
Tällä hetkellä on pieni vähäkulutuksinen diesel pakettiauto, johon on kaik koirat hyvin mahtuneet sekä tarvittavat roinat sekä matkustajat...mutta kuvio muuttuu..niin sen mukaan pitääs elää. |
Tuohon luokkaan ei taida mennä kuin 5-paikkaiset pakut. Tullut huomattua, että nuo nykyiset lastenrattaat vievät sellaisen tilan, että paljon muuta ei takakonttiin normi autoihin sitten laitetakkaan. Jotkut matkarattaat menisivät pieneen tilaan, mutta silti tuli koirien häkkien kanssa ongelmia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3893
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ursus Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 27 Mar 2014 Viestejä: 17
|
Lähetetty: 19.02.2015 00:11 Viestin aihe: |
|
|
-Teemu- kirjoitti: | Ursus kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Ursus kirjoitti: | Navarasta kysymys. Saako sillä ajaa neliveto päällä pitävällä pohjalla esim. asvaltti? Vai meneekö voimansiirto tuhannen mutkalle.
Omistin joskus mkI pajeron ja sillä ei saanut. |
Tarkoitti ilmisesti keskilukko päällä.. |
Joo eli kysymyksen olisin voinut muotoilla niinkin että meneekö keskilukko päälle 4x4 HI asetuksellakin kuten mk1 pajerossa.
Ja ilmeisesti lukko on auki Hi asennossa ja lukossa pikkupuollella. |
Ei kait navarassa mitään keskitasauspyörästöä ole? Eli on lukossa aina kun neliveto päällä |
Näin se näyttäis olevan. Taitaa olla mitsun l200 ainoa pickuppi missä saa ajaa neliveto päällä pitävemmälläkin alustalla. Harmi vaan kun se on niin susiruma. Vissiin nintendon insiinörit suunitellu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tkmtuke Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2010 Viestejä: 615 Paikkakunta: Parkano
|
Lähetetty: 24.02.2015 15:20 Viestin aihe: |
|
|
Onkos kellään kokemusta kia Sorento tai Hyundaista metsästyskäytössä tai ihan vaikka kauppakassina tai työ autona.
Pääseekö kuinka lumessa ja onko vikoja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 24.02.2015 17:25 Viestin aihe: |
|
|
Omassa L200 on kitkalukko joka tuntuu kyllä hanttaavan vastaan yhtälailla kääntäessä neliveto päällä. Ite ajelen miltei aina 2 veto päällä jos on mahdollista. Pehmosemmalla tai lumisella polulla voi sitte lykätä nelivedon päälle jos tarvii. Myös pääkallokeleillä neliveto on päällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 24.02.2015 17:34 Viestin aihe: |
|
|
tkmtuke kirjoitti: | Onkos kellään kokemusta kia Sorento tai Hyundaista metsästyskäytössä tai ihan vaikka kauppakassina tai työ autona.
Pääseekö kuinka lumessa ja onko vikoja? |
Isäukon kaverilla on tuollanen KIA ollu uudesta asti, ehkä nyt viitisen vuotta. Vasta oli puhetta ja mitää vikaa ei kuulemma ole ollu eli ei oo tarvinnu takuussa juoksuttaa. Lumessa etenee ihan ok, niin ku nyt muut vastaavat esim Nissanin x-trail tai hondan crv ja mitä näitä nyt sit on. Mikään mahoton maastoautohan tuokaan ei ole, mutta huonoilla teillä ja pienessä hangessa pärjää kyllä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17085 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 24.02.2015 19:54 Viestin aihe: |
|
|
Pari kiaa tuossa seurannu sivusta jahdissa....
-toisesta lensi kytkin massapyörien tai sensuuntaisten irrotessa ja mahto 5k maksaa remontti... joku 120tkm ajettu.
-lumessa menee saman kuin takaveto lada, tämä vertaus siis omistajalta.
-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5436 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 24.02.2015 21:19 Viestin aihe: |
|
|
KIA/ Hyandai- ominaisuudet riippuu täysin, minkä ikäistä autoa ajattelee.
Ennen 2010 vuotta Kia:t olivat enemmän maastureita - kait niilläkin on ajettu, varsinkin jos alustaksi on laitettu Konin FSD:t.
Oma on 2012 tehty Sorento. Muutamia takuuasioita on ollut (mm. soitin, etujarrujen satulat ääntivät liukutappien varassa, tuulilasin pyyhkimen varresta irtosi pinnoitetta...) Takuu on hoitanut asiat paremmin kuin monessa muussa merkissä. Autolla on nyt ajettu vajaa 100 tkm melko huolettomasti. Lumessa etenee kuten 18,5cm maavaralla ja nelivedolla oleva auto. On himpun parempi kuin -02 tai -08 CR-V, joita on ollut aiemmin. Varsinkin se neliveto on toimivampi. Mutta ei siitä kannata odottaa oikeiden maastureiden veroista.
Alusta tuossa on pintakova, mutta sitten kuitenkin pakkasella omaan makuun varsinkin takapään iskunvaimennus kävi kuormalla tehottomaksi. Laitoin Bilsteinin iskarit ja sillä korjaantui kaikki muu, mutta pintakovuus jäi edelleen. Facelift-malli (2013>) oli pikaisella koeajolla ehken parempi kuin tuo vanhempi. Kävisin kuitenkin ennen ostopäätöstä koeajamassa polanteisella/ teräväkuoppaisella tiellä, niin silloin selviää tuo alusta parhaiten. Hyvällä pinnalla tuolle on vain "taivas ja vajaa 200km/h" rajana, minkä tuolla pystyy ajamaan.
Uusin 2015 malli (Sorento) on vain nopeasti tyypitetty. On henkilöautomaisempi nykyiseen verrattuna. Ja ehken se maavara on sama eturenkaiden välissä, mutta keulan muotoilu ja muu alustan korkeus ei anna niin paljon anteeksi kuin noissa 2010-14 malleissa "maasto-ominaisuuksia" ajatellen.
Veikkaan Hyandaihin pätveät pitkälle samat asiat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 24.02.2015 22:30 Viestin aihe: |
|
|
slapshot- kirjoitti: | Omassa L200 on kitkalukko joka tuntuu kyllä hanttaavan vastaan yhtälailla kääntäessä neliveto päällä. |
Missähän se kitkalukkosi mahtaa sijaita? _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarski Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2004 Viestejä: 468 Paikkakunta: Kajaani
|
Lähetetty: 24.02.2015 23:25 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Pari kiaa tuossa seurannu sivusta jahdissa....
-toisesta lensi kytkin massapyörien tai sensuuntaisten irrotessa ja mahto 5k maksaa remontti... joku 120tkm ajettu.
-lumessa menee saman kuin takaveto lada, tämä vertaus siis omistajalta.
-toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla... |
Itsellä vähän vanhempi 05 Hyundai pihassa. Lumessa menee kunnes jää pohjasta kiinni ja vaihteistona on automaatti, joten kytkinongelmista en tiedä.. En ole sivusta seurannut, nuo on omat kokemukset. Luotettavia perusautoja jos ei tarvitse ihan maastomonsteria. Ja mukava ajella siirtymät |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 25.02.2015 00:07 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | -toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla... |
No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti
https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17085 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.02.2015 08:08 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | slapshot- kirjoitti: | Omassa L200 on kitkalukko joka tuntuu kyllä hanttaavan vastaan yhtälailla kääntäessä neliveto päällä. |
Missähän se kitkalukkosi mahtaa sijaita? |
Taka-akselissa lienee kitka ja vaan tasauspyörästö etuakselilla... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17085 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.02.2015 08:13 Viestin aihe: |
|
|
mikko81 kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | -toinen oli omistajallaan kuukauden ja nyt nelikkohiace alla... |
No ei se ainakaan paremmin hangessa etenevään vaihtanu jos hiacen otti
https://www.youtube.com/watch?v=fF3u7fSDFGY |
Parani pirusti, alennusvaihteistolla varustettu -93 hiace ei näitä uusia. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 25.02.2015 09:02 Viestin aihe: |
|
|
No sit uskotaan että parani. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|