Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.05.2015 14:37 Viestin aihe: |
|
|
Mutta edelleen nuukalle miehelle, kahdellakin vetävällä pärjää jotenkuten, kunhan korkeutta olisi. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3865
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bob Miller Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hei 2006 Viestejä: 447 Paikkakunta: Tavipaikat Oulun suunnalla
|
Lähetetty: 12.05.2015 15:39 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Tapiok kirjoitti: | Ja esim. tosta kun katsoo, miten helppoa ja halpaa on Subarun 22 cm vakio maavaran lisäkorottaminen.......
Laippa vaan jousijalan ja rungon väliin, ei tartte edes jousijalkaa purkaa kuten Weitecin korotuspalojen kanssa.
http://www.subtle-solutions.com/index.php?cPath=21_24_29_52 |
Kelvanneeko Suomessa katsastuksessa? |
Kelpaa. Ainoastaan jouset tarvii TÜV-paprut näissä tarpeeksi uusissa. _________________ Postaajana 100% pelle ja pyyntimiehenä täys vitsi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26557
|
Lähetetty: 12.05.2015 15:53 Viestin aihe: |
|
|
nii nämä on makukysymksi,, toki jokapaikata oon pois päässy viellä.
ja juurikin tuon melko rajoitteisenmaastokelpoisuuden vuoksi pidän nelveto lavaa lähes pelkän mettäkäytön takia. Ja korostan, en pyri rymyämään joka jessuksen kinttupolkua, hyvin pitkälti lain sallimissa,, omassa metässä sitte ilman asetta pikkasen polttopuun ajoa jne.
melko tympeää on okulla esim sellasilla kämppäteillä kolistella mihin ihan perus henkilöautotki ajaa muitta mutkitta kun on pitävä keli.
kuten sanoin neliveto on ihan ok,,, muuten olis lähteny ajat sitte taipaleelle.
ja joku sano et on edullinn,,, no niin piruvie tuntuu olevan,,, enää ei saa vaihossa juuri mitään
crv oliski muutoin ny
mutta tyhmyydest rokotetaan.
ehkä tämäki on sitä oman kehumista ku kuulemma niin pitä tehä
oikeesti jos ei tarvi isoja tiloja ja huonoja tetä ajella Huom. teitä, menee tuo mukavasti nelikkona, ja viimetalven jopa tarkeni (nipin napin) ja uloski näki |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.05.2015 16:25 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Citroen BX. |
Uudempaa kaipaisin. Citikoissa taitaisi löytyä, mutta ei oikein iske. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26557
|
Lähetetty: 12.05.2015 18:17 Viestin aihe: |
|
|
kyllähän sitä hämhäkkiä on usein ihasteltu . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 12.05.2015 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen ollut omaani varsin tyytyväinen, eli Subaru Outbackiin ja siinä aikaisemmin esillä ollut korotusjarja jo vajaa neljä vuotta. Pohja hyvä tasainen ja tukivarretkin takana hyvin muotoiltu. Maavaraa nyt noin 25 cm. Maantiellä mukava ajaa ja maastoonkin pääsee hyvin. Omassa käytössä tilat ei lopu kesken. En tosin aja samoihin paikkoihin kuin korotetulla Toyota Tercel 4x4:llä. Siinä on tosi metsäauto, halpa pitää ja ei tule suru puseroon jos tulee kosketuksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Saxhill Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Huh 2014 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 12.05.2015 21:04 Viestin aihe: |
|
|
Mietin, jos itelle hommais näihin omiin rymistelyihin jonkun suv:n. Koeajoin cr-v, cx-5 ja rav4:n. Noista mazda oli ehdottomasti paras ajaa ja laadukkaimman oloinen. Myös varustelu oli parasta tasoa. Eikä se toisaalta hullumman näkönenkään ollut. Subaruja täälläpäin ei ole, joten sitäkin vois vielä kokeilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 12.05.2015 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Aika vähän nähny myynnissä korotettuja forresteria.Tuntuis olevan kyvykäs nelikko jos pohja kulkis ilmassa.Mitähän kustantais 50mm korotus? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
takeem Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hei 2010 Viestejä: 592
|
Lähetetty: 12.05.2015 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Saxhill kirjoitti: | Mietin, jos itelle hommais näihin omiin rymistelyihin jonkun suv:n. Koeajoin cr-v, cx-5 ja rav4:n. Noista mazda oli ehdottomasti paras ajaa ja laadukkaimman oloinen. Myös varustelu oli parasta tasoa. Eikä se toisaalta hullumman näkönenkään ollut. Subaruja täälläpäin ei ole, joten sitäkin vois vielä kokeilla. |
Entä grand vitara? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Saxhill Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Huh 2014 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 13.05.2015 00:09 Viestin aihe: |
|
|
takeem kirjoitti: | Saxhill kirjoitti: | Mietin, jos itelle hommais näihin omiin rymistelyihin jonkun suv:n. Koeajoin cr-v, cx-5 ja rav4:n. Noista mazda oli ehdottomasti paras ajaa ja laadukkaimman oloinen. Myös varustelu oli parasta tasoa. Eikä se toisaalta hullumman näkönenkään ollut. Subaruja täälläpäin ei ole, joten sitäkin vois vielä kokeilla. |
Entä grand vitara? |
Vieläkö Grand Vitara on mallistossa? Eikö se lopetettu viime vuonna? Normi Vitaraa joskus kattelin ja sen huono puoli on toi pieni 1.6 l kone ja jotenki sisusta aika muovinen. Tuli mieleen ranskalaiset autot. Autohommat on jotenki makuasioita ja Suzuki ei jostain syystä maistunut. Tosin aina ollu Vw tai Audi, mutta eipä noi Tiguan tai Yeti oikein iske ja Q5 on minusta jo ylihintainen laatuun nähden. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 13.05.2015 08:23 Viestin aihe: |
|
|
Bob Miller kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | Tapiok kirjoitti: | Ja esim. tosta kun katsoo, miten helppoa ja halpaa on Subarun 22 cm vakio maavaran lisäkorottaminen.......
Laippa vaan jousijalan ja rungon väliin, ei tartte edes jousijalkaa purkaa kuten Weitecin korotuspalojen kanssa.
http://www.subtle-solutions.com/index.php?cPath=21_24_29_52 |
Kelvanneeko Suomessa katsastuksessa? |
Kelpaa. Ainoastaan jouset tarvii TÜV-paprut näissä tarpeeksi uusissa. |
Noilla saa vaikka ihan perus Imprezaan halvalla kohtuullisen maavaran. Jos yli tuuman nostaa, niin joutuu sitten investoimaan pariin muuhunkin halpaan osaan jotta saa pyöränkulmat säädettyä kohdalleen. Erittäin helppo toimenpide. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 13.05.2015 20:02 Viestin aihe: |
|
|
Tuo tuuman korotus on vetonivelillekin vielä ihan ok. Laittamassani linkissä asiallisen näköinen Foresteri, mutta kun katsoo missä kulmassa vetarit on, niin melkoisen lujille taitavat joutua.
https://www.youtube.com/watch?v=5K7joqd-hU0 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hel 2008 Viestejä: 1077
|
Lähetetty: 14.05.2015 01:00 Viestin aihe: |
|
|
xdrive kirjoitti: | Minä olen ollut omaani varsin tyytyväinen, eli Subaru Outbackiin ja siinä aikaisemmin esillä ollut korotusjarja jo vajaa neljä vuotta. Pohja hyvä tasainen ja tukivarretkin takana hyvin muotoiltu. Maavaraa nyt noin 25 cm. Maantiellä mukava ajaa ja maastoonkin pääsee hyvin. Omassa käytössä tilat ei lopu kesken. En tosin aja samoihin paikkoihin kuin korotetulla Toyota Tercel 4x4:llä. Siinä on tosi metsäauto, halpa pitää ja ei tule suru puseroon jos tulee kosketuksia. |
Terska on kova rauta, harmi vaan että pellit niistä happanee... alkavat jo olla iäkkäitä vehkeitä nuo suomiautot. Ja varaosien saanti hankalaa tai jopa mahdotonta. jos joku noita vielä ruuvailee, niin 3A koneen tilale heittää 4A motin pienellä modauksella, niin johan on tehoa ja vääntöäkin
Onko tuo outbackin maavara mitattu "perämurikan" alta vai mistä, kuulostaa jo ihan riittävälle normi jahtikäyttöön jossei tarvi rattorin jäljelle poiketa. _________________ Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-
-Marlinisti-Jouskaripelle- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 14.05.2015 15:53 Viestin aihe: |
|
|
Outbackin peräpäässä ei "perämurikka" ole se alin kohta vaan pakarinputki kulkee "murikan" alta. Siinäkin ilmaa välissä yli 25cm. Kynnyskotelon alimpaan pokkaukseen rapiat 28cm. Siitä pohja on hyvä kun ei ole mitään "kohoumia" alaspäin jotka tuottais ongelmaa, kun ajaa tietä jossa keskikohta korkeammalla kuin renkaitten kohdalla. Minun autossa korotusta edessä 25mm ja takana 35mm. Renkaat niin isot kuin mahtuu pyörimään ilman kiinniottamista. Ennen 225/55-17 ja nyt 215/60-17. Ehkä isompikin kävisi, en tiedä. Mitä modifiointia tarvii Tercettiin tehä että saisi 4A moottorin paikalleen? Siihen tehtiin korotus seuraavasti. Takajouset Nissan Terranosta ja kaasuvaimennin Ford Thunderbirdistä johon alapään silmukan kumi alkuperäisistä. Eteen alkuperäinen jousijalka ja siihen Camryn jousi ja yläpään jousilautanen. Renkaiksi 185/65-15 kun oli jouten ( ottaa vain vähän kiinni linkussa). Maavara erinomainen ja mukavan pehmeä ajaa kuoppaistakin tietä. Tältä se suurinpiirtein näyttää minunkin Outback, alin valkoinen kuva.
http://www.subaruoutback.org/forums/63-gallery/45704-pictures-outbacks-different-21.html |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|