Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Murhapuro Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 192 Paikkakunta: k-s
|
Lähetetty: 27.08.2010 11:12 Viestin aihe: |
|
|
itse laitoin kompromissina octavian scoutin dieselinä kesällä. työn puolesta tulee ajettua 60000 vuodessa eli enimmäkseen mennään matka ajoa mutta harrastuksen puolesta pitäisi päästä vähän vaihtelevammassakin maastossa. tällä hetkellä ei ainakaan kaduta vielä kun kulutus maantiella on 5,6-6,0 ja hiekkateillä selkeästi parempi ajettava kun edellinen saab 9-3. tavaratilaa yllättävän paljon kun kontti on korkea ja kantaa kuorman hyvin. syksyn jälkeen osaan kommentoida paremmin nelivedon toimintaa lumessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuusoJ Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 216 Paikkakunta: Myyrmäki
|
Lähetetty: 27.08.2010 11:20 Viestin aihe: |
|
|
tota scouttia itsekin mietin.. mutta tarjonta oli käytettynä ja mun budjetissani aika kaposta.. siis olematonta suomeksi..
kävin kuitenkin koeajamassa ja tuntui todelta hyvältä autolta.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 27.08.2010 11:36 Viestin aihe: |
|
|
Tuttu pisti tilaukseen 4-veto Octavian korotetulla alustalla. Väitti, että suunnilleen sama kuin Scoutti mutta edullisempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 27.08.2010 11:38 Viestin aihe: |
|
|
veetee kirjoitti: | Tuttu pisti tilaukseen 4-veto Octavian korotetulla alustalla. Väitti, että suunnilleen sama kuin Scoutti mutta edullisempi. |
Kyllä. Turhaa maksaa niistä lisämuoveista.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 27.08.2010 11:41 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | veetee kirjoitti: | Tuttu pisti tilaukseen 4-veto Octavian korotetulla alustalla. Väitti, että suunnilleen sama kuin Scoutti mutta edullisempi. |
Kyllä. Turhaa maksaa niistä lisämuoveista.. |
Ja jos sitä weitecin alustaa vielä löytyy, niin on parempi kuin tehtaan versio ja taitaapa jäädä reilusti edullisemmaksi kuin lisävarusteraksitus. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttiman Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 2647
|
Lähetetty: 28.08.2010 11:02 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Forestereista keskustellaan tämän otsikon alla:
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=35590&start=0
Lisäksi Subaruclubfinlandissa on jonkunverran Forestereista juttua mutta innokkaampia siellä on Legacyjen ja Outbackien omistajat juttelemaan. Kahdessa viimemainitussa on ainakin dieseleissä ruvennut kytkinongelmia tulemaan, ilmeisesti kytkin on alimitoitettu. |
Diesel malleissa ei valitettavasti ole alennusvaihteistoa, ja etenkin peruutusvaihde on turhan suurilla välityksillä kytkimeen nähden. Erityisesti kuorman/peräkärryn kanssa kytkimestä saattaa lähteä pahan hajuiset käryt. Mitään suurempia lapsenvikoja ko malleissa ei kai ole - ei ainakaan oman foorumi-tutkimukseni perusteella. Ominaisuuksiensa puolesta Outback tai Forre sopisi itselleni ja tällä hetkellä ovatkin 1-vaihtoehtoja seuraavaksi autokseni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 08.10.2015 14:59 Viestin aihe: Re: City-maasturi erä- ja yleiskäytössä |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
Käyttötarkoitushan on se, että niitä metsätiekilometrejä tulee hyvin rajallinen määrä vuodessa, pikemminkin puhutaan sadoista kilometreistä ja mihinkään ultimatepaikkoihin ei ole edes tarkoitus koittaa. Samoin eteen saattaa tulla jonkin verran trailerin kanssa pelaamista. Tällöin auton maantieominaisuudet painottuvat loppuviimeksi melkoisesti.
|
Näköjään tullut tätä pohdittua jo vuodesta 2007. Ei ihan raketin lailla ole oma kitumaastoriprojekti edennyt .
No, josko sitä pikkuhiljaa pääsisi etiäppäin. Ihan validia keskustelua topikissa.
Noihin perinteisiin malleihin on rinnalle tainnut tulla vaikkapa Kiian "nelivetoiset". Ei vissiin hirveästi uusia pelureita tällä rintamalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 9114
|
Lähetetty: 08.10.2015 16:29 Viestin aihe: |
|
|
Hyundailta on tullut uusi Tucson, joka on kasvanut jonkin verran verrattuna iX35:een. Ihan mukavan tuntuinen kärry, kävin koeajolla jokin aika sitten. Pirteämmällä 136 kW dieselillä se liikahtaakin ihan mukavasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 09.10.2015 13:01 Viestin aihe: |
|
|
Silläkin tavalla case on mielenkiintoinen, että kun tätä hommaa alkoi vuonna 2007 pähkäilemään, nyt aika lailla sen ajan ”uudet maasturit” on sitä kalustoa, mikä nyt menisi alustavaan budjettihaarukkaan.
Elan kirjoitti: | Hyundailta on tullut uusi Tucson, joka on kasvanut jonkin verran verrattuna iX35:een. Ihan mukavan tuntuinen kärry, kävin koeajolla jokin aika sitten. Pirteämmällä 136 kW dieselillä se liikahtaakin ihan mukavasti. |
Näitä hommia on käyty varmaan muissakin topikeissa läpi. Mikäli itse olen oikein ymmärtänyt, niin on olemassa ”oikeita maastureita” ja noi on omasta hakufokuksesta aika lailla ulkona.
Sitten on vaikkapa noi Subarut, jotka on nelivedon toteutustavasta johtuen ”hyvän menijän maineessa”. Itse olin jo parin hardcore-subarumiehen kanssa noista jutuissa ja ihan safevalinta omaan käyttöön ei ehkä olisi toikaan. Menokyky varmaan olisi omaan tarpeeseen vähintään riittävä.
Ja olenko ymmärtänyt oikein, Suzukissa olisi maastomielessä joku kohtuullinen nelivetototeus?
Sitten on paljon ungefäär samanlaisia menokyvyltään: Mitsun Outlander, Toyotan RAV4, Nissan X-Trail, Hondan CRV, Kiiat, Huyndait jne. Vai onko noissa oikeasti jotain eroa?
Ainakin omaan silmään otti paljon marinaa Honda CRV:n huonosta etenemiskyvystä vaikka lumessa. Onko kyseessä todellinen ero muihin vai pelkästään mallin yleisyydestä johtuva ”osuminen useammin oikeasti etenemiskykyä vaativille käyttäjille” ja sitä kautta syntyvä kritiikki netissä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jp_s Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Lok 2010 Viestejä: 51 Paikkakunta: Satakunta
|
Lähetetty: 09.10.2015 13:12 Viestin aihe: |
|
|
Mitsun Outlander on ainakin Honda crv:tä etevämpi menijä.
Molemmat omistaneena (nyt mitsu) samanlaisissa olosuhteissa ja samoja reittejä ajaneena. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 09.10.2015 13:14 Viestin aihe: |
|
|
Aiemmin, vanhemmissa malleissa, haldes vaati etupyörien sutaisun eli luiston ennenkuin takapyörille annettiin voimaa. Toisissa merkeissä/malleissa on kytkin, joilla takapyörät sai liikkeelle lähtiessä ilman etupyörien sutaisua (esim. Xtrail) Crv;stä tuo käsiohjaus puuttui.
Uudemmat haldexit kait lähtevät liikkeelle aina molemmilla akseleilla.
Paremmin asiaan perehtyneet korjatkoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRYKON Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Syy 2006 Viestejä: 280
|
Lähetetty: 09.10.2015 13:36 Viestin aihe: |
|
|
Nykycittareissa maavaran puute on paljon suurempi ongelma kuin nelivedon toiminta. Enemmänkin wannabe-erämiesten vehkeitä. Uusi tucson on lähinnä vitsi. Onneton tavaratila, maavara eikä edes päällekytkettävää "nelivetoa". Kaiken tämän lisäksi järjetön hinta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 09.10.2015 13:40 Viestin aihe: |
|
|
TRYKON kirjoitti: | Nykycittareissa maavaran puute on paljon suurempi ongelma kuin nelivedon toiminta. |
Hakkaa ne silti kaksivetoisen koska tahansa. Ei tulisi mieleenikään yrittää samaa mitä ekan korimallin automaattitucssonilla teki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 09.10.2015 13:50 Viestin aihe: |
|
|
jp_s kirjoitti: | Mitsun Outlander on ainakin Honda crv:tä etevämpi menijä.
Molemmat omistaneena (nyt mitsu) samanlaisissa olosuhteissa ja samoja reittejä ajaneena. |
Vaimo alkaa olla jo aika hapoilla, kun on tullut muutama päivä notkuttua illat nettiautossa .
En osaa sanoa, pystyykö tuolla tekemään mitään pikaista data-analyysia vaihdokeista, mutta esimerkiksi seuraava homma otti silmään joskus.
Mitsubishi Outlanderia löytyi vajaa 10v ikäisenä ja noin 150tkm ajettuna selvästi alle kymppitonniin. Kun sitten katselin muita merkkejä, niin todella paljon oli noita +200tkm ajettuja ja hinnat korkeampia. Eli onkohan Outlanderissä jonkinnäköinen ”parasta ennen” tuossa 150tkm kohdilla, kun tuossa vaiheessa todella moni on tuupannut auton myyntiin/vaihtoon... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jp_s Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Lok 2010 Viestejä: 51 Paikkakunta: Satakunta
|
Lähetetty: 09.10.2015 13:56 Viestin aihe: |
|
|
Ostin tämän nykyisen 2010 uutena nyt mittarissa 163 tuhatta.
Mahdollisesti vaihto uuten samanlaiseen edessä.
Ainoa mitä on jouduttu uusimaan (toistaiseksi) on laturi ja sekin meni takuuseen. Hajosi kun mittarissa oli vajaa 80 tuhatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|