OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Murhapuro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 192
Paikkakunta: k-s

LähetäLähetetty: 27.08.2010 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse laitoin kompromissina octavian scoutin dieselinä kesällä. työn puolesta tulee ajettua 60000 vuodessa eli enimmäkseen mennään matka ajoa mutta harrastuksen puolesta pitäisi päästä vähän vaihtelevammassakin maastossa. tällä hetkellä ei ainakaan kaduta vielä kun kulutus maantiella on 5,6-6,0 ja hiekkateillä selkeästi parempi ajettava kun edellinen saab 9-3. tavaratilaa yllättävän paljon kun kontti on korkea ja kantaa kuorman hyvin. syksyn jälkeen osaan kommentoida paremmin nelivedon toimintaa lumessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuusoJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 216
Paikkakunta: Myyrmäki

LähetäLähetetty: 27.08.2010 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tota scouttia itsekin mietin.. mutta tarjonta oli käytettynä ja mun budjetissani aika kaposta.. siis olematonta suomeksi.. Confused

kävin kuitenkin koeajamassa ja tuntui todelta hyvältä autolta..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5989

LähetäLähetetty: 27.08.2010 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuttu pisti tilaukseen 4-veto Octavian korotetulla alustalla. Väitti, että suunnilleen sama kuin Scoutti mutta edullisempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 27.08.2010 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Tuttu pisti tilaukseen 4-veto Octavian korotetulla alustalla. Väitti, että suunnilleen sama kuin Scoutti mutta edullisempi.


Kyllä. Turhaa maksaa niistä lisämuoveista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 27.08.2010 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
veetee kirjoitti:
Tuttu pisti tilaukseen 4-veto Octavian korotetulla alustalla. Väitti, että suunnilleen sama kuin Scoutti mutta edullisempi.


Kyllä. Turhaa maksaa niistä lisämuoveista..


Ja jos sitä weitecin alustaa vielä löytyy, niin on parempi kuin tehtaan versio ja taitaapa jäädä reilusti edullisemmaksi kuin lisävarusteraksitus.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anttiman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 2647

LähetäLähetetty: 28.08.2010 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Forestereista keskustellaan tämän otsikon alla:
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=35590&start=0

Lisäksi Subaruclubfinlandissa on jonkunverran Forestereista juttua mutta innokkaampia siellä on Legacyjen ja Outbackien omistajat juttelemaan. Kahdessa viimemainitussa on ainakin dieseleissä ruvennut kytkinongelmia tulemaan, ilmeisesti kytkin on alimitoitettu.


Diesel malleissa ei valitettavasti ole alennusvaihteistoa, ja etenkin peruutusvaihde on turhan suurilla välityksillä kytkimeen nähden. Erityisesti kuorman/peräkärryn kanssa kytkimestä saattaa lähteä pahan hajuiset käryt. Mitään suurempia lapsenvikoja ko malleissa ei kai ole - ei ainakaan oman foorumi-tutkimukseni perusteella. Ominaisuuksiensa puolesta Outback tai Forre sopisi itselleni ja tällä hetkellä ovatkin 1-vaihtoehtoja seuraavaksi autokseni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.10.2015 14:59    Viestin aihe: Re: City-maasturi erä- ja yleiskäytössä Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Käyttötarkoitushan on se, että niitä metsätiekilometrejä tulee hyvin rajallinen määrä vuodessa, pikemminkin puhutaan sadoista kilometreistä ja mihinkään ultimatepaikkoihin ei ole edes tarkoitus koittaa. Samoin eteen saattaa tulla jonkin verran trailerin kanssa pelaamista. Tällöin auton maantieominaisuudet painottuvat loppuviimeksi melkoisesti.




Näköjään tullut tätä pohdittua jo vuodesta 2007. Ei ihan raketin lailla ole oma kitumaastoriprojekti edennyt Smile.

No, josko sitä pikkuhiljaa pääsisi etiäppäin. Ihan validia keskustelua topikissa.

Noihin perinteisiin malleihin on rinnalle tainnut tulla vaikkapa Kiian "nelivetoiset". Ei vissiin hirveästi uusia pelureita tällä rintamalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 9114

LähetäLähetetty: 08.10.2015 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyundailta on tullut uusi Tucson, joka on kasvanut jonkin verran verrattuna iX35:een. Ihan mukavan tuntuinen kärry, kävin koeajolla jokin aika sitten. Pirteämmällä 136 kW dieselillä se liikahtaakin ihan mukavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 09.10.2015 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Silläkin tavalla case on mielenkiintoinen, että kun tätä hommaa alkoi vuonna 2007 pähkäilemään, nyt aika lailla sen ajan ”uudet maasturit” on sitä kalustoa, mikä nyt menisi alustavaan budjettihaarukkaan.

Elan kirjoitti:
Hyundailta on tullut uusi Tucson, joka on kasvanut jonkin verran verrattuna iX35:een. Ihan mukavan tuntuinen kärry, kävin koeajolla jokin aika sitten. Pirteämmällä 136 kW dieselillä se liikahtaakin ihan mukavasti.


Näitä hommia on käyty varmaan muissakin topikeissa läpi. Mikäli itse olen oikein ymmärtänyt, niin on olemassa ”oikeita maastureita” ja noi on omasta hakufokuksesta aika lailla ulkona.

Sitten on vaikkapa noi Subarut, jotka on nelivedon toteutustavasta johtuen ”hyvän menijän maineessa”. Itse olin jo parin hardcore-subarumiehen kanssa noista jutuissa ja ihan safevalinta omaan käyttöön ei ehkä olisi toikaan. Menokyky varmaan olisi omaan tarpeeseen vähintään riittävä.

Ja olenko ymmärtänyt oikein, Suzukissa olisi maastomielessä joku kohtuullinen nelivetototeus?

Sitten on paljon ungefäär samanlaisia menokyvyltään: Mitsun Outlander, Toyotan RAV4, Nissan X-Trail, Hondan CRV, Kiiat, Huyndait jne. Vai onko noissa oikeasti jotain eroa?

Ainakin omaan silmään otti paljon marinaa Honda CRV:n huonosta etenemiskyvystä vaikka lumessa. Onko kyseessä todellinen ero muihin vai pelkästään mallin yleisyydestä johtuva ”osuminen useammin oikeasti etenemiskykyä vaativille käyttäjille” ja sitä kautta syntyvä kritiikki netissä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jp_s
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Lok 2010
Viestejä: 51
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 09.10.2015 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitsun Outlander on ainakin Honda crv:tä etevämpi menijä.
Molemmat omistaneena (nyt mitsu) samanlaisissa olosuhteissa ja samoja reittejä ajaneena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5989

LähetäLähetetty: 09.10.2015 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aiemmin, vanhemmissa malleissa, haldes vaati etupyörien sutaisun eli luiston ennenkuin takapyörille annettiin voimaa. Toisissa merkeissä/malleissa on kytkin, joilla takapyörät sai liikkeelle lähtiessä ilman etupyörien sutaisua (esim. Xtrail) Crv;stä tuo käsiohjaus puuttui.

Uudemmat haldexit kait lähtevät liikkeelle aina molemmilla akseleilla.
Paremmin asiaan perehtyneet korjatkoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRYKON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 09.10.2015 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykycittareissa maavaran puute on paljon suurempi ongelma kuin nelivedon toiminta. Enemmänkin wannabe-erämiesten vehkeitä. Uusi tucson on lähinnä vitsi. Onneton tavaratila, maavara eikä edes päällekytkettävää "nelivetoa". Kaiken tämän lisäksi järjetön hinta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 09.10.2015 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TRYKON kirjoitti:
Nykycittareissa maavaran puute on paljon suurempi ongelma kuin nelivedon toiminta.


Hakkaa ne silti kaksivetoisen koska tahansa. Ei tulisi mieleenikään yrittää samaa mitä ekan korimallin automaattitucssonilla teki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 09.10.2015 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jp_s kirjoitti:
Mitsun Outlander on ainakin Honda crv:tä etevämpi menijä.
Molemmat omistaneena (nyt mitsu) samanlaisissa olosuhteissa ja samoja reittejä ajaneena.


Vaimo alkaa olla jo aika hapoilla, kun on tullut muutama päivä notkuttua illat nettiautossa Smile.

En osaa sanoa, pystyykö tuolla tekemään mitään pikaista data-analyysia vaihdokeista, mutta esimerkiksi seuraava homma otti silmään joskus.

Mitsubishi Outlanderia löytyi vajaa 10v ikäisenä ja noin 150tkm ajettuna selvästi alle kymppitonniin. Kun sitten katselin muita merkkejä, niin todella paljon oli noita +200tkm ajettuja ja hinnat korkeampia. Eli onkohan Outlanderissä jonkinnäköinen ”parasta ennen” tuossa 150tkm kohdilla, kun tuossa vaiheessa todella moni on tuupannut auton myyntiin/vaihtoon...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jp_s
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Lok 2010
Viestejä: 51
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 09.10.2015 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin tämän nykyisen 2010 uutena nyt mittarissa 163 tuhatta.
Mahdollisesti vaihto uuten samanlaiseen edessä.
Ainoa mitä on jouduttu uusimaan (toistaiseksi) on laturi ja sekin meni takuuseen. Hajosi kun mittarissa oli vajaa 80 tuhatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 8 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com