OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3865

LähetäLähetetty: 10.10.2015 16:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öljyt hävisi mulla Land cruiserissa aika vauhdikkaasti ja öljyn puute hajottaa kyllä melkein kaiken moottorista. Sylinterin kannenkin saa vääntymään öljyttä, kun nokka akselit jää öljyttä. Siitä sitten hienosti paineet karkaa vesipuolelle. Tiedä noista syistä sitten. Mulla alkoi homma oikeestaan kulutuksen kasvulla aina sinne +15 L/100 km. Nykyisin on sellaiset 11 L ja mittarissa 330 000 km. Puolimoottorivaihto oli 118 000 km kohdalla. Öljysumppuvikaa oli niissä 3.0L koneissa niissä pienemmissä Land cruisereissa. Eli liettynyt öljy tukki sihdin umpeen.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Forcemajori



Liittynyt: 01 Lok 2015
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 10.10.2015 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Öljyt hävisi mulla Land cruiserissa aika vauhdikkaasti ja öljyn puute hajottaa kyllä melkein kaiken moottorista. Sylinterin kannenkin saa vääntymään öljyttä, kun nokka akselit jää öljyttä. Siitä sitten hienosti paineet karkaa vesipuolelle. Tiedä noista syistä sitten. Mulla alkoi homma oikeestaan kulutuksen kasvulla aina sinne +15 L/100 km. Nykyisin on sellaiset 11 L ja mittarissa 330 000 km. Puolimoottorivaihto oli 118 000 km kohdalla. Öljysumppuvikaa oli niissä 3.0L koneissa niissä pienemmissä Land cruisereissa. Eli liettynyt öljy tukki sihdin umpeen.


Tuon Cruiserin öljysihdin tukkeutumisen estämiseksi on huolto-ohjelmassa toyotalla sihdin tarkastaminen ja tarvittaessa puhdistus öljynvaihdon yhteydessä. Menee nimittäin tukkoon hyvin helposti, varsinkin jos ajellaan liian pitkään samoilla öljyillä. Itsekkin suosin öljynvaihtoa 10tkm välein kyseiseen 3.0d4d koneeseen cruiserissa niin pysyy sihtikin puhtaana jos ei ole muuta vikaa koneessa. Tuo sihdin tukkeutuminen on rinnastettu myös polttoainesuuttimien tiivisteiden vuotamiseen,rupeaa kone imemään pakokaasua öljynsekaan ja sitä kautta öljy karstottuu.. Tiivisteitä ovat vaihtaneet ihan kampanjalla noihin vehkeisiin.

Suuttimet ovat muutenkin noissa vehkeissä hajoavaa sorttia, pystyy koko pata menemään jos liian myöhään huomaa suuttimien vuotamisen kun runttaa liikaa naftaa koneeseen. Isot pojat neuvoovatkin laittamaan 2t öljyä dieselin sekaan aina tankatessa niin saisi suuttimet paremmin voitelua... Suuttimien kulumisen kyllä pystyy ennakoimaan kun vähän tarkkailee koneen käyntiääniä, rupeevat nakuttamaan etenkin kylmällä koneella ihan selvästi..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3287

LähetäLähetetty: 11.10.2015 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkä bensa-rav4:t, onko niissä ilmennyt mitään pahoja tyyppivikoja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Perhonsusi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Lok 2015
Viestejä: 8
Paikkakunta: Finland

LähetäLähetetty: 11.10.2015 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

City-maasturit ei ole juurikaan sen kummoisempia vaativassa maastossa kuin henkilöautot, eli jos jahtipaikalle pääsee City-maasturilla sinne pääsee todennäköisesti henkilöautollakin, itse en ykkösautolla metsälle lähde mutten hanki City-maasturiakaan.
Jeeppi, ta Land-Rover olisi toinen juttu, mutta ne onkin maastoajoneuvoja. Rolling Eyes
_________________
Outoa Edge ei löydä sivua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 11.10.2015 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se varmaan kiva uskotella itselle noinkin, säästyy hankkimasta edes citymaasturia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5986

LähetäLähetetty: 11.10.2015 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu. "Jos kitumaasturilla pääsee, niin tod.näk. hlö-kaarallakin, vaan ei itse omalla ykköskaarallaan kuiteskaan koettais... "

Joo, on kitumaasturi turhake .... varsinkaan kun itellä ei oo... Mr. Green Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 11.10.2015 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ole mekaniikan huollossa ja ylläpidossa itseäni aika tarkkana pitänyt. Öljyt ja suodatin(myös polttoaineen) on vaihdettu suunnillee huolto-ohjelman mukaisesti. Tuossa Volvon D5 koneessa normaalihuoltoväli on 30 000km. Ja ei se öljy pahalta näytä eikä tunnu juuri nyt 25 000km kohdalla. Eikäs sitä häviä mihinkään. Vaihtaako joku todella nykyaikaiseen autoon öljyt 10 000km välein? Kuluuko jollakin todella 10l öljyä vaihtovälillä? Polttoaineista rikki on nykyään lähes kokonaan pois eli ei sekään sitä vaihtoa puolla. Eikä toiseen Volvoon kuten ei Volkkarin koneisiinkaan ole öljyä ylettömästi tuhlattu. Automaattilaatikon öljyt lienee hyvä vaihtaa kolmen vuoden välein, vaikka huolto-ohjelman mukaan ei vaatisi. Kuitenkin lähes 300000km mittarissa on ollut autoa vaihdettaessa. Ja autoilla on erilaisia peräkärryjä tullut metsä- ja huonoilla saariston hiekkateillä vedetty aika runsaasti.

Nuo perheen autot ovat olleet merkistä riippumatta aika luotettavia. Nyt tuohon vanhaan pojan 2000 mallisen bensakoneeseen on tulossa hammashihnan ja sen pyörien vaihto. Hammashihna alkoi ääntelemään vaihdosta 60 tonnin jälkeen. No pyörät olivat jo kärsineet vaihdettaessa hihnaa, mutta kun osia ei ollut käsillä vaihto jäi. Eli tuossakin olis kannattanut tehdä kunnolla kerralla. Eli merkistä riippuen ongelmat ovat riippuvaisia kunnossapidosta aika suuressa määrin. Mitään muuta ei ole tarvinnut korjata, vain kulutusosia vaihtaa.

Ja noista maasto-ominaisuuksista on vaikea kommentoida oikeastaan mitään. Niin paljon riippu onko alla auto, jota pitää sääliä ja säästää. Omassa on ihan liian leveät renkaat umpilumeen, mutta siitä huolimatta reilulla 20cm maavaralla eteneminen ei ole loppunut niillä reiteillä missä liikkua on pitänyt. Meren jäällä tulee ajettua aika paljon. Alusta on tasanen, mutta driivuja ja vettä voi olla yllättävissä paikoissa. Oppii ainakin miten lumessa on ajettava tai sitten kaivetaan. Nää "pulla-autot" siellä ovat ensimmäisenä kiinni. Ja aika pieniin kinoksiin tavallinen auto kiinni jää kun alle pakkautuu lunta. Ihmisten maastoajoneuvon ominaisuuksia arvioidessa tuntuu niiden olevan kuljettajan mukana autosta autoon liikkuvia "lisävarustepaketteja". Mielipiteitä "maastoajosta" on paljon. Aika vähän kokemuksia.Itsellä kunnon maastoautolla loppuu uskallus ja vasta sitten kiesin ominaisuudet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20483
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 12.10.2015 11:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliskos mitään vinkkejä seuravaan "poikkitieteelliseen" ratkaisuun, jonkamoinen putkahti ilmi.

Jahtikaveri hommas uuden maasturin ja vanha jäi emännälle kauppakassiksi. On kuulemma osoittautunut vähän ravakaksi siihen hommaan.

Sanoin, että myy se mulle, kun tarvis venekin nostaa viikolla Smile .

Oliskos kellään kokemusta tuommosesta 1999 mallin Jeep Cherokeesta. 2.5 litrainen bensakone, eli todellinen ekoteko... Mutta oliskos Jeep-miehiä foorumilla, mitä tuommoisesta pitäisi ymmärtää (pysytellä erossa?).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 12.10.2015 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Oliskos mitään vinkkejä seuravaan "poikkitieteelliseen" ratkaisuun, jonkamoinen putkahti ilmi.

Jahtikaveri hommas uuden maasturin ja vanha jäi emännälle kauppakassiksi. On kuulemma osoittautunut vähän ravakaksi siihen hommaan.

Sanoin, että myy se mulle, kun tarvis venekin nostaa viikolla Smile .

Oliskos kellään kokemusta tuommosesta 1999 mallin Jeep Cherokeesta. 2.5 litrainen bensakone, eli todellinen ekoteko... Mutta oliskos Jeep-miehiä foorumilla, mitä tuommoisesta pitäisi ymmärtää (pysytellä erossa?).


AMC 2,5 litrainen kone on hyvällä huollolla melkein ikuinen.

Sähkövikoja tulee ennemmin tai myöhemmin, mutta tekniikka pelaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
haylone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Mar 2012
Viestejä: 1450

LähetäLähetetty: 12.10.2015 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep.

Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 23.12.2015 22:41, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Forcemajori



Liittynyt: 01 Lok 2015
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 12.10.2015 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aris60 kirjoitti:
Itse ole mekaniikan huollossa ja ylläpidossa itseäni aika tarkkana pitänyt. Öljyt ja suodatin(myös polttoaineen) on vaihdettu suunnillee huolto-ohjelman mukaisesti. Tuossa Volvon D5 koneessa normaalihuoltoväli on 30 000km. Ja ei se öljy pahalta näytä eikä tunnu juuri nyt 25 000km kohdalla. Eikäs sitä häviä mihinkään. Vaihtaako joku todella nykyaikaiseen autoon öljyt 10 000km välein? Kuluuko jollakin todella 10l öljyä vaihtovälillä? Polttoaineista rikki on nykyään lähes kokonaan pois eli ei sekään sitä vaihtoa puolla. Eikä toiseen Volvoon kuten ei Volkkarin koneisiinkaan ole öljyä ylettömästi tuhlattu. Automaattilaatikon öljyt lienee hyvä vaihtaa kolmen vuoden välein, vaikka huolto-ohjelman mukaan ei vaatisi. Kuitenkin lähes 300000km mittarissa on ollut autoa vaihdettaessa. Ja autoilla on erilaisia peräkärryjä tullut metsä- ja huonoilla saariston hiekkateillä vedetty aika runsaasti.
.


Vaihtaa. Mm. Cruiserin huolto ohjelmassa on 15tkm virallinen väli koneessa ja perissä max 30tkm kevyessä ajossa.. Nykyöljyt itsessään kyllä kestävät ja toimivat varmasti paaaljon pitempään mutta se kun ei ole kaikki, Kuten jo ylempänäkin kirjoitin. Eikä tuo öljy nyt niin kallista ole että se ainakaan rahasta kellään kiinni jäisi, tosin saahan sitä siihenkin rahaa survottua kun ostaa sitä kalleinta superhyper -öljyä mitä vauhtiputkan tiskiltä saa, eriasia onko juuri niillä ominaisuuksille tarvetta perusvehkeissä, luokitukset kun täyttyy niin se pitäs riittää. Tämä on taas näitä aiheita mistä voi keskustella hamaan tappiin. Minun osalta tämä riittää Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 12.10.2015 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaisi varmaan pysyä kokemusperäisissä kommenteissa. Itselläni on 10 vuoden kokemus kahdesta erimerkkisestä citymaasturista ja kyllä niillä meni sellaisiin paikkoihin, joihin tavallisella henkilöautolla ei ole mitään asiaa. Eiväthän ne toki maastoautoja ole, mutta eivät ole kaikki jäykkäakseliset, vivusta kytkettävällä nelivedolla varustetutkaan. Sellaisellakin ajoin neljä vuotta. Nyt on alla korkeahkolla maavaralla oleva kaksivetoinen, ja kyllä monesti olisi citymaasturineliveto ollut tarpeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 12.10.2015 15:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Oliskos mitään vinkkejä seuravaan "poikkitieteelliseen" ratkaisuun, jonkamoinen putkahti ilmi.

Jahtikaveri hommas uuden maasturin ja vanha jäi emännälle kauppakassiksi. On kuulemma osoittautunut vähän ravakaksi siihen hommaan.

Sanoin, että myy se mulle, kun tarvis venekin nostaa viikolla Smile .

Oliskos kellään kokemusta tuommosesta 1999 mallin Jeep Cherokeesta. 2.5 litrainen bensakone, eli todellinen ekoteko... Mutta oliskos Jeep-miehiä foorumilla, mitä tuommoisesta pitäisi ymmärtää (pysytellä erossa?).


Se taitaa olla Jeep XJ? Tuossa olis 75 sivua juttua siitä korimallista ja listaa voi jatkaa omilla kysymyksillä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85212&page=75
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hunter-J
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Syy 2007
Viestejä: 20
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 13.10.2015 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahtireppu kirjoitti:
Mitenkä bensa-rav4:t, onko niissä ilmennyt mitään pahoja tyyppivikoja?
Mulla olllu 2006 vm rav bensa kolmisen vuotta ja ei o ollu mitää vikaa... kulutusosia vaihdeltu (iskareita,jarrupaloja-levyjä jne...)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRYKON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 14.10.2015 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
TRYKON kirjoitti:
Nykycittareissa maavaran puute on paljon suurempi ongelma kuin nelivedon toiminta. Enemmänkin wannabe-erämiesten vehkeitä. Uusi tucson on lähinnä vitsi. Onneton tavaratila, maavara eikä edes päällekytkettävää "nelivetoa". Kaiken tämän lisäksi järjetön hinta.


Wannabe miehiä taitaa olla monenlaisia. Tunnen sattuneesta syystä Hyundain tekniikkaa aika hyvin. Kerropa minulle, mihinkähän tuossa Tucsonissa tarvitaan sitten nelivedon lukitusnappia, jos sitä ei voi kytkeä päälle? Muutenhan se on tietysti AWD, eli neliveto kytkeytyy vain etupyörien luistaessa 5% luokkaa. Laughing

Tavaratilakin täytyy suhteuttaa siihen minkä kokoluokan auto on kyseessä. Uudessa Tucsonissa se taitaa olla kokoluokkansa suurin.

Ja varmuuden vuoksi, puhutaan siis 2016 mallista, joka on täysin eri malli kuin vanhemmat Tucsonit tai tuo iX35, joka välillä korvasi Tucsonin Hyundain mallistossa.


5% on jo liikaa ja sekin on vaan luku paperilla.
Litroja löytyy tavaratilasta, mutta käytännöllistä kuljetustilaa ei. Näkeehän tuon nyt päällekin päin miten tavaratilan kohdassa katto madaltuu jyrkästi alaspäin. Kyllä sinne pari mäyräkoiraa mahtuu, eipä juuri muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 10 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com