Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
huti-kuti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2015 01:04 Viestin aihe: |
|
|
Onpas kato käynyt kuvissa jota olen laittanut Ei oo oikein kerennyt seurata näitä some tai nettijutskia joten ihmeissään oon, eikös kuvat ootkaan ikuisia ku nettiin laittaa Onneksi netti on tulvillaan Tuksun kuvia, niin on jotain mitä katsoa
|
|
Naturalis LR Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2015 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Voi heleveti helevetti...
Pitäs joku varotus nyt laittaa otsikkoon kun tuommonen pamahtaa heti aamusta näytölle. _________________ Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi aina jatkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
huti-kuti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2015 14:44 Viestin aihe: |
|
|
Joo, kyllähän toi Tuksu erämiesten syämmeihin käy ja alkukantaisia tuntemuksia aiheuttaa, vaikkakin edesmennyt on
Lueskelin tuossa vähän ja kun olen suurimman osan kuvista tähän säikeeseen laittanut ImageShack'kin kautta, niin taitaa kuvat olla lopullisesti mennyttä. Harmi vaan kun ei taida olla millään kovalevyllä kaikkia kuvia tallessa. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
BlueMarlin Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2015 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Ei aiheuta Tuksu mitään värinöitä, mutta milloinkas hän on poistunut keskuudestamme? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2015 17:59 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai tuksu mihkään oo kuollu, eikös se ollu sen sisko? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
huti-kuti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2015 18:17 Viestin aihe: |
|
|
Joo niinhän se taitaa olla, hyvä pojat ku minua tarkemmin seuraatte aikaa ja Tuksua
Pitäs varmaankin tuota hanhipyssyä ulkoiluttaa joskus. Muutaman vuoden rokulissa kaapissa ollut, kun kiellettyä pyynti ollut. Ainoa mille käyttöä ollut hanhivehkeistä, on tuo H1 Mini-Me reppu. Aluksi kun hommasin sen niin otin liian pienen asepussin. Nyt sille sitten käyttöä ollut kun ymppäsin sen takas paikalleen ja koiran kanssa ollaan sitten pelkän haulikon kanssa tehty reissuja. Tosi mukava ja hyvä lyhyehköillä reissuilla reppu. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2015 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Jaaha, sitä on löydetty korvaavaa touhua |
|
Takaisin alkuun |
|
|
huti-kuti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.11.2015 14:53 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | Jaaha, sitä on löydetty korvaavaa touhua |
Johan sitä, jos ei muuta niin ilmavalvontaa siellä sinun palkisilla
Saas nähdä miten ens syksy meneee, ois kyllä jo aika päästä hanhijahtiin _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.11.2015 21:50 Viestin aihe: |
|
|
ai niin tuo hanhijahti,,,jos totta puhu, olen täysin maani myyny sen toivon suhteen.
olen aistinu ettei isoilla pojilla ole mitään intressejä hoitaa asiaa kuntoon.
ikävä kyllä, harmittaa ku pientä oravaa ku käpy jäässä.
näyttää olevan automaattinen siistintä tekstiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyrpäJooseppi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.08.2024 16:00 Viestin aihe: |
|
|
Pyssykin pois naftaliinista🙂
155 kohdistusetäisyys. Tuuli oikealta vasemmalle 3m/s
On siinä kyllä puolensa kun tukevaa metallia koko pyssy. Kohdistus säilyy vuodesta toiseen ettei tarvi ruuvailla.
Tänään tuli vähän enemmän ammuttua jotta tuntuma säilyisi mutta esim viime syksynä radalla kävin niin siellä oli kans joku toiminta-ampuja. Sinä aikana mitä minä olin niin se rasiallisen panoksia ampui.
Itse ammuin rasvalaukauksen ja sitten yhden laukauksen. Ku homma kohillaan niin ase pussiin ja jahtiin.
Toiminta-ampuja katseli ihmeissään, ilmeisesti hänen mielestään ei homma voi olla jiirissä kahdella laukauksella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.08.2024 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Ekan kerran näen moisen kohdistustaulun pisteet innovatiivisuudesta, aseen käyntiä tai kohdistusta en tuosta kyllä pysty toteamaan. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.08.2024 13:14 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | Ekan kerran näen moisen kohdistustaulun pisteet innovatiivisuudesta, aseen käyntiä tai kohdistusta en tuosta kyllä pysty toteamaan. |
Oli muuten hyvä tuohon ampua ku näky kiikarin läpi just sopivasti. Kiikari on 8x ja pitemmillä matkoilla se on henkimaailman hommaa normaalitaulun lätkään ampua. Kohde pitäs olla oletetun riistaelukan luokkaa niin helpompi tähdätä
Kohdistus oli vähä niinku toteaminen mihin vie, sivutuuli niin mitä sitä korjaamaan ku taulukoitten mukaan suurinpiirtein tuolla tuulella ton verran vetää sivuun
Yllättävän paljon rasvalaukaus menee eri paikkaan. Nytkin ei edes osunut tuohon tauluun eka. Pitäisi ottaa tavaksi ennen jahtia turhauttaa yks pati johonkin niin piipun saisi puhtaaksi. Useamman metson olen pummannut kun ennen jahtia vaan tulpan vetassu piipun läpi🤔
Viimeinen muokkaaja, JyrpäJooseppi pvm 22.08.2024 13:31, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
leverman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2024 13:18 Viestin aihe: |
|
|
Eli oletko siis kohdistanut aseen viemään noin 5 cm vasemmalle 150 metriltä?? Miksi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsahenkilo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2024 13:32 Viestin aihe: |
|
|
leverman kirjoitti: | Eli oletko siis kohdistanut aseen viemään noin 5 cm vasemmalle 150 metriltä?? Miksi? |
Etkö osaa lukea? Siivu tuuli ja vie tuon verran sivuun. Tässä on oikea metsästäjälle riittävää tarkkuutta ja ei ryhdytä hieromaan millin kymmesosia ja vaihdeta kiikareita kymmenen kertaan. Pätkitä piippua ja hinkata timantilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 22.08.2024 13:38 Viestin aihe: |
|
|
leverman kirjoitti: | Eli oletko siis kohdistanut aseen viemään noin 5 cm vasemmalle 150 metriltä?? Miksi? |
Vahva usko että tyvenessä osuu siihen mihin tähtää. Joskus tullu opiskeltua tuota tuulen vaikutusta ku varmalta hollilta ei osu hanhen. Tuulimittarin sitten hommasin niin rupes homma selvenemään. Jos jotain 200 etäisyys niin sivutuuli vaikuttaa yllättävän paljon.
Eihän riistalinnuilla ole se tappava alue kuin jotain savikiekon luokkaa. Siihen ku laskee omat laukaisuvirheet ja muut niin alue entisestään pienenee. Tuuli osaltaan vie sitten johonkin päin tätä aika pientä aluetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|