Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
irwin Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 15:58 Viestin aihe: kuparin poisto |
|
|
eli mikä aine olis paras poistaman !&%¤# piipusta kun on käytetty kupari luoteja? ja mistä sais hankittua laadukkaat puhhdistusvälineet..ne mitä yleensä löytyy asekaupoista ei oikein tahdo kestää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
k08888 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 17:11 Viestin aihe: |
|
|
Jotkut käyttää ammoniakkia, tuosta on monta keskustelua täällä. Mulla on ollut käytössä Robla Solo MIL ja Butch's Bore Shine, en väitä että olisivat parhaita mutta toimivia. Bore Tech:in tuotteet on nyt muodissa, ja Slip 2000 muttei mulla ole kokemuksia. Jos kupari on oikeasti paljon eikä pyssy ole mikään keräilyharvinaisuus niin homman voi aloittaa teräsvillalla.
Mulla on puikoista hajonneet kaikki muut paitsi Oulun työstökeskuksen yksiosainen rosteripuikko. Kierre on valitettavasti eurooppalainen mutta siihen saa myös adapterin jenkkikierteeseen. Saa tilaamallakin jos ei löydy kaupasta http://www.ouluntyostokeskus.com/New/puhdistuspuikot.shtml. Harjoja olen tilannut jenkeistä, esim. brownellsilta, tietää mitä saa mutta löytyy noita Suomesta ja eurooppalaiseen kierteeseen tietysti eurooppalaisista kaupoista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ikonen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 17:42 Viestin aihe: |
|
|
Riistamaan puikot ihan ok tuntusia, kokemusta kylläkin vaan 7mm-.
http://www.riistamaa.fi/cat/product_catalog.php?c=131
Kuparin poistoon käyttäny tetra gunin copper solventia. Ihan ok lähtee ja geelimäisenä mukava käyttää.
Haisee ammoniakille. Muista ei kyllä kokemustakaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Kunnollinen puhdistuspuikko missä on pinnoite päällä, hyvän ja huonon puikon ero on laakeroinnissa ja taivutuksen kestossa. Hyvässä puikossa on herkkä laakerointi molempiin suuntiin ja taipuessaan ei jää mutkalle kuten halvat puikot tekee. Dewey ja Boretechin puikot on laadukkaita ja hyviä, muitakin löytyy mutta noi lienee yleisimpiä. Mulla taas on itse tehty hiilikuituinen puhdistuspuikko, sen etuna on suoruus eikä mene mutkalle jos puikko pääsee joskus taipumaan. OTK:n puikko menettelee mutta ei se kovin vakuuttava ole Deweyn ja Boretechin puikkoihin verrattuna. Puikkoon kannattaa hankkia hyvä ohjuri ettei puikko hankaa rihlojen avausta.
XXL:stä ostin Tetragunin tuotteita, kuparinpoistaja, laput, lapun työnnin, pronssi- ja muoviharjoja. Hyvin tuntuu kaikki toimivan ja kuparinpoistaja irroittaa hyvin kuparit ja muut kuonat piipusta. Haisee ammonjakille mutta ei niin pahasti että koko kämppä lemuaa ammonjakille. Ammonjakin kanssa sitten tarkkana mustissa piipuissa ettei jätä sitä yön yli likoamaan, ammonjakki ruostuttaa/syövyttää terästä. Kannattaa noudattaa ilmoitettuja liotus aikoja.
Aseöljynä mitä milloinkin sattuu käteen osumaan, yleisemmin käytän PRF Teflonia joka on liukas öljy ja jättää hyvän suojaavan kalvon. Myös rypsiöljy on ollut käytössä jonkin aikaa, liukas öljy mm lukon ja liikkuvien osien voiteluun.
Parhaana kaupallisena kuparinpoistajan moni kehuu Boretech Copper Removeria. Moni käyttää ammonjakkia/Fairya, toiset Forester vaahtoa jne. Kaikilla on omat metkunsa ja tottakai omat menetelmät on ne kaikista parhaat ja muilla ei tee mitään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ikonen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 19:17 Viestin aihe: |
|
|
Mikä pinnoite? Eikö paljaaltaan olekkaan paras? Jos puikko on vähänkään keskitetty ja suunnilleen suora, ei pitäis pinnotteella olla mitään merkitystä.
Piippuun juuttumiseen en osaa ottaa kantaa, ei ole koskaan kohdalle sattunu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 19:22 Viestin aihe: |
|
|
kyllä se puikko melko pienellä välyksellä joutuu hiulaan esim. .222 piipussa jotta kyllä siitä pinasta on hyötyä. naru on hyvä vielläkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MARCOLIN Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2010 Viestejä: 1912 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 31.12.2015 19:48 Viestin aihe: |
|
|
Laakeroitu yksiosainen rosteripuikko,ei jää mutkalle kovassakaan työnnössä,kuparin poistossa Bore Solvent,USA:n armeijan käyttämä,testi voittaja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Voihan sillä puikolla vetääkin, tuuppaa piippuun ilman harjaa tai moppipäätä, laittaa nuo vasta sitten kiinni kun on keppi sisässä ja vetää ulos. Aika velho saa olla jos saa vetämällä mutkalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 20:11 Viestin aihe: |
|
|
Se on sottaista touhua kun aletaan työntämään keppiä likaiseen reikään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.12.2015 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Ammonjakin kanssa sitten tarkkana mustissa piipuissa ettei jätä sitä yön yli likoamaan, ammonjakki ruostuttaa/syövyttää terästä. Kannattaa noudattaa ilmoitettuja liotus aikoja.
: |
Ai, mistä sun rautapiiput on tehty, raaka ammoniaki haihtuu ja ei mun piipuissa ikinä oo syöpyny. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Ei mulla mutta näin on mulle kerrottu ja sitä neuvoa olen noudattanut.
Jartulle pisteet, teit sulle harvinaisen lainauksen ja vielä pelkän yhden lauseen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Robla Solo MIL on Saksan armeijalle kehitetty litku. Pitää hajusta päätellen paljon ammoniakkia. Lähtee kuparit, lyijyt, tompakit. Lopuksi tietysti kuivaus ja öljyt. _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
havu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.12.2015 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Ääni Deweyn puikolle. O iham paras. OTK ei aina pyöri ts. niin herkästi. Käytän kuparinpoistoon ensten Tiptonin Bore Solventia jonka jälkeen pari kertaa Forrestia. Puhtaaksi on tullut. Päälle synteettistä oilia. Tuon Tiptonin tilalle pitää kattella... haistella joku muu. Vaikka kammiossa puuhastelenkin, niin muu jengi järkyttyy aina kun tulen kammiosta. Ja kun olen niin komia, niin johtunee muusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 31.12.2015 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Ei mulla mutta näin on mulle kerrottu ja sitä neuvoa olen noudattanut.
Jartulle pisteet, teit sulle harvinaisen lainauksen ja vielä pelkän yhden lauseen |
Itse menit mutuna. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|