Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 02.04.2016 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Kylmä-Mika kirjoitti: | Gerberos kirjoitti: | Meillä paikallisella katsastuskonttorilla toiset katsurit ajaa nelikko hiacen dynolle, toiset ei. Yhdeltä kysyin, ja sanoi että antaa se keskitasauspyörästö sen verran jälkeen, kun on noin lyhytaikainen "ajo". Mielummin tykkäisin ettei ajais. Tämäkin sopii tähän keskusteluun kun käsittääkseni 1- ja 2- koppasessa ravissa on samanlainen neliveto. |
Ei ole aivan sama, Ravi kakkosessa on viskolla keskitasauspyörästön lukko. Ykkösessä kytkettävä napilla.
Rav2 kun nostaa pyörät ylös ja etupyörä pyörii niin pyörii myös takapyörä.
Hiacessa on erilainen systeemi, en tiedä siitä minkälainen mutta kuulema ihan ohjeessa on että kestää tuon jarrudynon... |
Ok. Oon aina ollu siis virheellisessä käsityksessä. Hiacen keskellä on joku monilevykytkin, muistelen lukeneeni. Ihan tarkkaan en noiden toimintaperiaatetta tiedä, ja sitä miksi toinen kestäis ja toinen ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2005 Viestejä: 15027
|
Lähetetty: 02.04.2016 15:34 Viestin aihe: |
|
|
Nyt on sitten etuvetoinen sittari hommattu ja parisen sataa ajettukin. Ihan mukava auto. Ei hetikään niin kuoppatutka isommista renkaista johtuen ja maavaraa on juuri sen verran, että huonokuntoisilla teillä on parempi ja huolettomampi ajaa, samaten surkeilla rospuuttopihoilla jne.
Autoon on mukavampi nousta kuin henkilömallin farkkuun ja tavaratila on mukavammalla korkeudella kun käy kytiksellä ja säätää kamppeita siinä.
Eli meikäläisen hommiin aivan passeli auto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HuSa2
Liittynyt: 31 Maa 2015 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 03.04.2016 10:27 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Meillä paikallisella katsastuskonttorilla toiset katsurit ajaa nelikko hiacen dynolle, toiset ei. Yhdeltä kysyin, ja sanoi että antaa se keskitasauspyörästö sen verran jälkeen, kun on noin lyhytaikainen "ajo". Mielummin tykkäisin ettei ajais. Tämäkin sopii tähän keskusteluun kun käsittääkseni 1- ja 2- koppasessa ravissa on samanlainen neliveto. |
Mun ML mersun kanssa on sama homma. Toiset katsastajat ajaa dynolle ja toiset ei. Mersun neliveto on jatkuva ja ensimmäisen kerran kun dynolle ajoivat niin hieman pelotti kuinka käy. Näkyihän tuo onneksi kestävän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 03.04.2016 17:29 Viestin aihe: |
|
|
Meni tosiaan ”maasturihommat” uusiin puihin, kun käytiin vaimon kanssa ekaa kertaa autonäyttelyssä.
Pihassa on kolme autoa ja emäntä sanoi, ettei hänen mielestään mikään ole semmoinen, millä oikeasti haluaisi ajaa. Kuulemma joku pikkukiituri laatumerkiltä olisi ihan kiva, värille tarkat speksit ja tietyille lisälaitteille.
Alkoi itseä jo vähän arveluttamaan, kun kumminkin perheessä tarvitaan yksi tavaratiloiltaan isohkokokin auto, tuommoista farkkukaliiberia. Ajattelin, että jos emäntä hommaa itselleen jonkun pienemmän auton ja itse katselen isotavaratilaista kitumaasturia, niin pitäs päästä kolmesta autosta eroon ja investoida kahteen uudehkoon autoon. Finanssimielessä alkoi näyttää vähän hapokkaalta.
No, päädyttiin siinä sitten kompromissiin. Jätetään toi uudesta asti ollut farkku vielä pihaan. Ja hommataan ”vaimon autoksi, jolla meikä saa ajaa harrastusajoa…” semmoinen kiituri, mikä vaimoa miellyttää. Vaimollehan kelpasi toi uusi Suzuki Vitara, kun pääsi värin valkkaamaan ja karvalakkimallissakin oli niitä tingeltangeleita ihan riittävästi. Kun vaimo vielä sanoi, että hän maksaa puolet, niin eihän siinä nyt voinut oikein itse enää ämpyillä .
Se toki koeajosta täytyy sanoa, että itellä on niin leveä persaus, ettei Suzukin penkki kyllä miellyttävimmästä päästä ollut.
Tavallaan vähän ääripään siirtoja. Alennusvaihteellisesta kohtuu maavarallisesta vanhasta Jeepistä, melko matalaan, pienikoneiseen ja pienikoppaiseen tuliterään kitumaasturiin.
Näkee nyt sitten vähän uudelta kantiltakin tätä nelivetohommaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fspitz Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1296 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Lähetetty: 03.04.2016 20:45 Viestin aihe: |
|
|
Kaksi kertaa Amarokkia katastuksessa käyttäneenä, on kytkettävä neliveto. Ei ole kumpikaan inssi uskaltanut ajaa jarru dynolle.. . Eikä wolkkarin kone ota kuin 2500 rpm tyhjäkäynnillä, onpa kiva maksaa "savutuksesta" _________________ Minkä sanoin sen voin myös perua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5430 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 04.04.2016 07:51 Viestin aihe: |
|
|
Amarokkia myydään kahtena eri versiona, sekä jatkuvalla että kytkettävällä nelivedolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fspitz Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1296 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Lähetetty: 04.04.2016 20:18 Viestin aihe: |
|
|
Mun tiedon mukaan suomeen ei tuoda kuin kytkettävällä neliveolla. _________________ Minkä sanoin sen voin myös perua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 04.04.2016 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Jaa, mulla on kaks jatkuvanelivetoa. Taik se toinen on muijan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 05.04.2016 10:11 Viestin aihe: |
|
|
Näytti volokkarin sivuilla olevat tietoa että singlecap kytkettävällä, doublecap kiinteällä ja lisävarusteena saatavissa kytkettävällä, paitsi doublecap jossa 132 kW/420 nm siihen vain kiinteä. Nämä tiedot 7/2013 uudempaa ei nettisivuilla ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2230 Paikkakunta: Koillismaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 09.04.2016 18:24 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on nuo Michelinin latitude crossit ja ei viime syksyn kokemuksella pahaa sanottavaa. Eihän nuo mitkään muinaiset ole, mutta normi jahtiajossa toimii hyvin ja voi sitten tarvittaessa lasketella sen mitä kärry kulkee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3887
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2232 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 09.04.2016 22:14 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on ollu yhen talven ja muistaakseni kolme kesää foresterin alla general grabber uhp:t. Olleet oikein hyvät renkulat ja ens kesän varmaan menevät vielä. Äkkiä ettimällä ei vaan näytä enää löytyvän ainakaan rengasonlinesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 10.04.2016 00:24 Viestin aihe: |
|
|
Minkälaisia nuo karkeat kumit on muualla kuin pehmeillä alustoilla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KST Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 02 Jou 2012 Viestejä: 18 Paikkakunta: Salo
|
Lähetetty: 10.04.2016 07:57 Viestin aihe: |
|
|
Mulla oli Pajerossa kesät talvet BFG all terrainit, kesitvät neljä vuotta ja 90 000 kilsaa. Nyt on alla Toyo Open Country AT, ovat hiljaisemmat ja pitävät paremmin, renkaiden kestosta ei viellä ole tietoa kun ne ovat olleet alla vasta puolen vuotta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|