Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 17.06.2016 10:05 Viestin aihe: |
|
|
Ei nyt varsinaisesti mehtuumiehelle erikoistunut kulkuneuvo mutta työ/harrastuskuljetin kuitenkin.
Emännän kanssa arssiloimme hieman kuljetuskykyisemmän auton hankintaa kauppakassin rinnalle (sattuneesta syystä) ja mielessä pyörii pakettiauto eikä edes neliveto (mieli toki tekisi) koska ovat kalliita ja budjetti ei anna varaa,mutta mitenkäs nuo nyky Transit,Renault,Nissan ja vaikkapa Opel,hivenen edullisempia kilometreilleen kuin Hiace tai Transporter,raatilaisilla minkäänlaisia kokemuksia vehkeistä? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PepeK Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Mar 2011 Viestejä: 836
|
Lähetetty: 17.06.2016 10:22 Viestin aihe: |
|
|
Edellisellä työnantajalla hommissa ollessani käytössäni oli muistaakseni vm. 2011 Transitti 2.4 dieselikoneella varustettuna. Vaikka fordi ei itselläni ole kovin korkealla arvoasteikossa niin ainakin kyseinen ajopeli yllätti todella miellyttävänä ajettavana. Ohjaustuntuma oli todella hyvä ja hallittavuus erinomainen joskin jyrkät käännökset eivät pitkällä autolla onnistu ahtaissa paikoissa. Isokoppasena tavaraa mahtui yllin kyllin ja vääntöä riitti isojenkin kuormien kuskaamiseen. Maasto-olosuhteita en testannut, nelikko kun ei ollut kyseessä niin ei hankaliin paikkoihin uskaltanut tarjotakkaan. Työautona kuitenkin hyvä peli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 17.06.2016 12:08 Viestin aihe: |
|
|
Joskus ollut työajossa transiitti,kaksikin kertaa,ensimmäinen oli -70 lukulainen ja prkl että sillä oli usein talvella ojanpohjalla,ei kääntynyt kurveissa jos sattui luminen tienpinta,toinen oli vuosituhannen tältä puolen malli ja eipä ollut hassumpi ajettava ja erityisesti pidin lämmitettävästä tuulilasista,huonona puolena oli ihan silmissä katoavat pellit,ruostui samaa vauhtia kuin pajamies sai hitsattua uutta pelliä. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 18.06.2016 17:03 Viestin aihe: |
|
|
Ei missään nimessä takavetoista. Jos ei nelivetoon lompakko taivu niin etuvetetoinen on ainoa vaihtoehto. Kaksi vuotta nyt hiacella taistellu ja sen saa kyllä istahtamaan niin helposti että välillä ihan ottaa päähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 18.06.2016 17:24 Viestin aihe: |
|
|
Takavuosina omistin takavetohiacen,toista takapotkupakua ei hevillä tule,jäi kiinni jo kosteaan nurmikkoonkin ja lumikelin jahtuuhommissa aivan onneton.
Valitettavasti lompuuki ei anna myöten nelivetoista,ei ole koskaan talous taipunut niin kalliiseen kulkuneuvoon,joten jokin tämän vuosituhannen puolella tehty etuveto pitänee laitella,kirotun kalliitahan nuokin toki ovat. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 18.06.2016 21:32 Viestin aihe: |
|
|
no ei sen takapotkusen kanssa kannate heittäytyä ihan kädettömäksi niin selviää jollain tavoin kuiteski. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 18.06.2016 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Selviää joo,hirvijahdissa ja ilveksenpyynnissä ei ole hauskaa olla tientukkona toistuvasti kiinni jäävällä vehkeellä.
Itsekseen kylä pärjäsi kun oli lapio ja muutama juuttisäkki matkassa sekä parinsadan kilon hiekkaloota taka-akselin päällä,paljon tuli lapioitua eikä kaupunki ajokaan aina herkkua ollut,joskus jäi tyhjiltään valoristeykseen sutimaan,pirun hauskaa.
Kesäautohan se takapotku Hiace on. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26666
|
Lähetetty: 19.06.2016 00:30 Viestin aihe: |
|
|
niitäki on kahta sorttia,,kuulemma |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 19.06.2016 01:55 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se on pakko tunnustaa että takapotku hiacella ei tee yhtään mitään huonommalla tiellä. Jos pakettiautoa hakee ja halpahintaista niin Fordin transit connektia saa aika edukkaaseen hintaan ja vähillä kilometreillä. Näppärän kokonen ja varmasti ajaisi asiansa paremmin kuin hissukka. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 19.06.2016 13:49 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Ei nyt varsinaisesti mehtuumiehelle erikoistunut kulkuneuvo mutta työ/harrastuskuljetin kuitenkin.
Emännän kanssa arssiloimme hieman kuljetuskykyisemmän auton hankintaa kauppakassin rinnalle (sattuneesta syystä) ja mielessä pyörii pakettiauto eikä edes neliveto (mieli toki tekisi) koska ovat kalliita ja budjetti ei anna varaa,mutta mitenkäs nuo nyky Transit,Renault,Nissan ja vaikkapa Opel,hivenen edullisempia kilometreilleen kuin Hiace tai Transporter,raatilaisilla minkäänlaisia kokemuksia vehkeistä? |
Työkaveri ajeli muutaman vuoden Opel vivarolla. Etupyörien laakerit ja jarruremontit joka vuosi. Tuulilasi on iso ja säröilee helposti. Lopulta meni vaihdelaatikko ja auto vaihtoon eikä mittarissa ei ollut kuin n. 200tkm. Sellainen kuva jäi että halvempi hinta näkyy laadussa. Tavaratilat oli kyllä hyvät mutta hytin puoli melko epämukava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 19.06.2016 14:33 Viestin aihe: |
|
|
Eräällä kollegalla oli joku vuosi sitten tuollainen Opel ja samat viat siinäkin tuntui olevan eivätkä nuo muutkaan europakut volkkaria ja transiittia lukuunottamatta tunnu suuremmin käyttövarmuudellaan loistaneen.
Paria Connektia noin netitse vilkaistuani sai huomata että aika moni taitaa olla postin ajosta,sen verran on kulumaa vänkärinoven pinnoissa ja vänkärinpuolen koelaudassa,lisäksi ajonseurantalaitteen kiinnitykset kavaltavat,pienemmistäkin kilometreistä huolimatta ne ovat jo ihan romuja,ainakin niitä pitää välttää. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marcus82 Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 732
|
Lähetetty: 19.06.2016 18:01 Viestin aihe: |
|
|
slapshot- kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Ei nyt varsinaisesti mehtuumiehelle erikoistunut kulkuneuvo mutta työ/harrastuskuljetin kuitenkin.
Emännän kanssa arssiloimme hieman kuljetuskykyisemmän auton hankintaa kauppakassin rinnalle (sattuneesta syystä) ja mielessä pyörii pakettiauto eikä edes neliveto (mieli toki tekisi) koska ovat kalliita ja budjetti ei anna varaa,mutta mitenkäs nuo nyky Transit,Renault,Nissan ja vaikkapa Opel,hivenen edullisempia kilometreilleen kuin Hiace tai Transporter,raatilaisilla minkäänlaisia kokemuksia vehkeistä? |
Työkaveri ajeli muutaman vuoden Opel vivarolla. Etupyörien laakerit ja jarruremontit joka vuosi. Tuulilasi on iso ja säröilee helposti. Lopulta meni vaihdelaatikko ja auto vaihtoon eikä mittarissa ei ollut kuin n. 200tkm. Sellainen kuva jäi että halvempi hinta näkyy laadussa. Tavaratilat oli kyllä hyvät mutta hytin puoli melko epämukava. |
Juu! Kaverikin vaihtoi Vivaron pois siinä vaiheessa, kun toka vaihelaatikko laukes _________________ takaa ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 19.06.2016 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Minkälainen budjetti heilurillla on auton kahtelussa?
Mm. Noita 90-luvulla tehtyjä perusvarmoja porttereita löytyy hyväkuntoisia ja valmiiksi katsastettuja siihen tonnin pintaan.
Eikä kaikki edes loppuunajettuja, monella alle 400tkm, niillä ajaa yleensä ilman isompia murheita vielä lisää sen 200-250tkm ja sittenpä on jo hintansa haukkunut.. (tämä lienee mielipide kysymys). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 19.06.2016 23:16 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa kyselin tutulta postinjakajalta miten autot on kestäneet ja totesi että volkkarin caddy on ollu pikkupakuista selkeästi kestävin. Kaikki muut on porsinu 40-50 tuhannen kilometrin paikkeilla. Postinajo on varmasti melko rankkaa autolle kuin autolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 19.06.2016 23:30 Viestin aihe: |
|
|
Vähän eri tyylinen kulkupeli .. seuraava valittaneen Passat 4motion (alltrack) / A4 quattro (allroad / BMW 3 Touring (xdrive) / 3 Gran turismo / 4 Gran coupe / 5 Touring tai MB C
Omat reissut hoitaa noillakin muttei niillä kovin pitkälle metsään mennä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|