Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.09.2005 20:23 Viestin aihe: |
|
|
Eilen tuli oltua jahdissa.Koirana suomenajokoira ja tosi karkea ääninen yksilö
No olisihan tuo ollut mahdollisuus ampua mutta oli niin pieni sutti että jätin tekemättä
omistaja sitten poksautti sen nurin
Ihan mukavaa oli välillä jäniksessäkin kävästä... _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
HC HUNTER Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.09.2005 11:42 Viestin aihe: |
|
|
Itse olin eilen illalla kaverin kanssa kyttäämässä hyvällä rusakkopellolla...20min kytättiin ja yksi pomppi suoraan päin ja kääntyi sivuttain meihin päin ja jäi höristelemään korviaan 35m päähän.Pamautin 89 kerran ja sai pahaa osumaa takajalkoihin ja koitti vielä hyppiä poispäin niin vedin vielä magnumia ja kaveri minimagnumia perään ja sitten sai shokin...onneksi ei hirveämmin lihoja mennyt vaikka sitä vähän suolattiinkin...painoi n.5kiloa.Yksi pienempi tavattiin kanssa mutta hyppeli niin hankalissa paikoissa metsässä että jätin koittamatta... _________________ Suurin hurma ei ole tappamisessa,vaan tappamatta jättämisessä-peace man- ja !&%¤#,tulta munille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtamies Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hei 2004 Viestejä: 227 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 26.09.2005 14:13 Viestin aihe: |
|
|
Noutajan ajoon/karkotukseen 7 jänistä oon ampunu. Koira pelaa hyvin ja jäniksiä on paljon! _________________ Kyllä tämä sade tästä vielä pakkaseksi muuttuu,leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtamies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2005 14:18 Viestin aihe: |
|
|
4 jänistä oon nyt ampunu 2.7mm hauleilla (parannettu syliteri supistaja). Yhen n.4kg rusakon reilut 35metriä matkaa ja lysähti niille sijoilleen. Tuntuu paremmin jäävän pienillä hauleilla. Tosin tuosta 2.7mm on pakko vähän kasvattaa haulikokoa syksyn edetessä. Huomaa kyllä nyt että sillon alku vuosina tuli ammuttua ihan turhan karkeilla hauleilla... _________________ Kyllä tämä sade tästä vielä pakkaseksi muuttuu,leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jusa86 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.09.2005 16:21 Viestin aihe: |
|
|
On sitä 1 jänis amuttu jo harmi ku en huomannu ku lähti pusikost liikentesee et oli pieni [/url][/list][/code][/quote][/i][/b] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2005 18:05 Viestin aihe: |
|
|
mehtamies kirjoitti: | 4 jänistä oon nyt ampunu 2.7mm hauleilla (parannettu syliteri supistaja). Yhen n.4kg rusakon reilut 35metriä matkaa ja lysähti niille sijoilleen. Tuntuu paremmin jäävän pienillä hauleilla. Tosin tuosta 2.7mm on pakko vähän kasvattaa haulikokoa syksyn edetessä. Huomaa kyllä nyt että sillon alku vuosina tuli ammuttua ihan turhan karkeilla hauleilla... |
Samaa vikaa vähän minullakin, tosin vain kaksi rusakkoa tälle vuodelle, haulit on ollut 3,25mm, ennen(viime vuonna) oli miltei aina piipussa 3,75 tai 3,5mm. Mutta pienemmillä on jäänyt ihmeen hyvin.Laaki ja vainaa periaatteella... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 26.09.2005 20:41 Viestin aihe: |
|
|
mä ammun rusakoita 3,00-4,00mm hauliilla.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ajokoiramies Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.09.2005 13:49 Viestin aihe: |
|
|
Sunnuntaina poksautin yhen pitkäkorvan. Oli iso ku talo . Syksyn eka. Ajoja on kyllä joka kerta saatu että kyllä niitä piisaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pete_78 Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2005 Viestejä: 198 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 01.10.2005 16:51 Viestin aihe: |
|
|
Tänään linkku auki klo 7. Haku 15 min, jonka jälkeen kaato 1,5 tunnin ajoon. Aika jänes oli kun korvat ja takajalat jo melko vaaleat. Uusi haku n. 20 min. Reilu puolen tunnin ajo hyvällä sykkeellä ja kaato. Tämä oli sellanen kolmevarttinen viime kevään poika, mutta senkin korvat jo vähä vaalenneet. Linkku kiinni ja nylykyhommiin... Mettäkaverina suomenajokoira uros 1,5 vuotta....ja aamulla taas lähetään... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hankipoika Vieras
|
Lähetetty: 01.10.2005 19:42 Viestin aihe: |
|
|
tänään tuli rusakon poika... olin viime kesän poikia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mehtäläinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.10.2005 20:17 Viestin aihe: |
|
|
pe-su oli yht. neljä paikkaa, josta olis saanu jäniksen ammuttua, siis neljä eri jänistä. kaks oli niin pikkusia, että kun ne tuli siihen parin metrin päähän niin aloin vaan juttelemaan niille että menkää takasin kasvamaan... kaks oli sitten jo isoja, mutta perkule kun koiralla alkaa tulemaan toista ääntä, niin olihan sitä pakko kuunnella... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kerkkä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 06.10.2005 19:10 Viestin aihe: |
|
|
Tiistaina Ilomantsista kolme kaatoa puolitoistavuotiaalle ajurille. Vaikea keli kun tiputti lehteä koko päivän rajusti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KyyhkyKiller Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2005 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Kauden eka jänis tuli tänään napsautettua _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtamies Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.10.2005 13:11 Viestin aihe: |
|
|
Tänä syksynä on ollu hyvää tuuria jänis jahdissa. 8 jänistä oon ampunu suunnilleen yhtä monella reissulla tuolle noutajan sekotukselle Pari jättäny ampumatta,jonnii joutavaa koiran juoksutusta Tänä aamuna viimeisin tapaus.. Arvelin etten ammu ollenkaan,mut niin hyvin tuli ajossa kovaa juoksua sivusta matkaa 20metriä iso mehtaläinen nii en voinu vastustaa kiusausta. Jäniksiä tuntuu olevan joka syksy vaan enemmän ja enemmän vaikka metsästys lisääntyy koko ajan.. _________________ Kyllä tämä sade tästä vielä pakkaseksi muuttuu,leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Over&Under ***
|
Lähetetty: 10.10.2005 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Eikös jänikset vähene, jos jätetään metsästämättä?
Näin minä olen tämän populaatiodynamiikkahomman ymmärtänyt.
Jos jätetään metsästämättä alueella, jossa on runsas jäniskanta, saattavat jänikset muutaman vuoden aikana kadota lähes yhettömiin..
Semmoisilla paikoilla pitää verotuksen olla korkea. Muutenkaan metsästyksellä ei jäniskantaa juuri pienennetä... _________________ jepjep... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|